جام بیستم تمام و جوایز و غنائم پخش شد، اما فارغ از هواداری و تعصب آیا واقعا توپ طلای مخصوص جام جهانی 2014 برزیل حق لیونل مسی بود؟

به گزارش مشرق رسیدن توپ طلای جام جهانی به دستان مسی مغموم و ناراحت را می شود از چند بعد مختلف بررسی کرد.

آیا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

نقش حامی مالی
برای اثبات کردن این مدعا از نویسنده طلب سند و مدرک نکنید که شدنی نیست، اگر شدنی بود که اساسا چنین کار زشت و غیر اخلاقی اتفاق نمی‌افتاد، در هر حال کسانی که اخبار فوتبال را به صورت حرفه‌ای و در سطح کلان بررسی می‌کنند به خوبی بر این نکته اشراف دارند که حتی توپ طلای اصلی فیفا که در مراسمی بسیار با شکوه و پرهزینه به صاحبش تحویل داده می‌شود کاملا هدایت شده و سفارشی است. در هیچ دوره از مراسم توپ طلای سالیانه فیفا سابقه نداشته که حامی مالی فیفا یعنی آدیداس از چند روز قبل یعنی زمانی که مثلا حتی خود بلاتر هم از همه چیز بی خبر بوده، نام صاحب توپ طلا را روی محصولات جدیدش حک نکرده باشد. حتی دوربین‌های مخصوص فیفا قبل از مراسم از این که بیش از سایر مدعوین از کدام ستاره فیلم و عکس تهیه کنند باخبرند.

آیا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

نقش باشگاه‌ها
خامس (جیمز) رودریگس با 6 گل زده قطعا باید کفش طلای آدیداس را در آغوش بگیرد، این را دیگر نمی‌شود تغییر داد، رئال مادرید هم اطمینان دارد که او را خریده و مراسم معارفه او را تا یک هفته دیگر برگزار خواهد کرد، قطعا در این مراسم، رودریگس جوان کفش طلای جام جهانی خود را هم همراه می آورد و با آن در چمن برنابئو قدم خواهد زد، حتی شاید آن را به موزه برنابئو تقدیم کند، در چنین شرایطی باشگاه بارسلونا چه باید بکند؟

باشگاهی که بهترین و گران قیمت ترین خریدش، لوئیس سوراس محروم است و حتی حق ندارد قدم در چمن نیوکمپ بگذارد. اولین کار منطقی سفارش خبرهای تاثیرگذار در روزنامه های وابسته به بارسلونا است، اسپورت اسپانیا دو روز قبل از فینال می‏‌نویسد: مسی صاحب توپ طلا شد!
همین روزنامه در متن خبر مذکور چنین آورده است: یکی از دوستان نزدیک به بلاتر از انتخاب قطعی مسی برای توپ طلای جام بیستم خبر داده اما نخواسته که نامش فاش شود.
این خبر در مدت زمان کمتر از یک ساعت در تمام روزنامه‌های آرژانتینی و خبرگزاری‌های معتبر جهان پخش می‌شود، فیفا تحت تاثیر رسانه‌های جهان است، همان قدر که تحت تاثیر سیاسیون جهان است.

آیا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

نقش سیاسیون
چند روز قبل از فینال جام جهانی و در شرایطی که هنوز قهرمانی جهان مشخص نیست، کرشنر، ریاست جمهوری آرژانتین در تماسی تلفنی با بلاتر گفت و گو دارد، محور این تماس تلفنی تشکر رئیس جمهوری آرژانتین از دعوت بلاتر به جایگاه فوق ویژه فیفا در بازی فینال است و این که او به خاطر بیماری و کسالت نمی‌تواند در آن روز به برزیل سفر کند اما تک جمله پایانی زن اول آرژانتین چیست: دوست داشتم خودم توپ طلای جام را به مسی بدهم، ولی شما این کار را از طرف من انجام دهید!

آیا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

آمار و ارقام
مسی بازیکن کوچکی نیست و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد، آنقدر زیاد که در کوچه پس کوچه‌های شهر، بین کودکان و نوجوانان، مغازه ها و حتی محیط های کاری می‌شود به راحتی غلظت حضور مسی را حس کرد، اما تاکید دوباره بر این است که فارغ از هواداری و تعصب آیا واقعا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

لیونل مسی در کل جام جهانی 8.4 کیلومتر کمتر از تونی کروس و نزدیک به 7 کیلومتر کمتر از مولر دویده است، 693 دقیقه حضور رسمی در جام بیستم، 4 گل زده، 31 درصد نفوذ مستقل به سمت دروازه حریف، یک پاس منجر به خلق موقعیت، 54 درصد میزان موفقیت مسی در پا به توپ شدن بوده است، 26 مشارکت در پاسکاری واقع در محوطه جریمه حریف از او به ثبت رسیده است.

میزان حضور اغلبی مسی در زمین

همین آمار را درباره تونی کروس بخوانید:
690 دقیقه حضور رسمی در جام بیستم، 2 گل زده، 31 درصد نفوذ مستقل به سمت دروازه حریف، 4 پاس منجر به خلق موقعیت، 84 درصد میزان موفقیت کروس در پا به توپ شدن بوده است، 46 مشارکت در پاسکاری واقع در محوطه جریمه حریف از او به ثبت رسیده است.

میزان حضور اغلبی کروس در زمین

سپ بلاتر در سخنان خود برای آنکه نشان دهد کلا هیچ تاثیری در انتخاب بازیکنان ندارد گفته که واقعا از انتخاب مسی تعجب کرده و شاید حق بازیکنان دیگری بوده که به این توپ طلا دست پیدا کنند.

آیا توپ طلای جام جهانی حق مسی بود؟

مارادونا هم هر چند در کل از مسی تشکر و تعریف و تمجید کرده اما به صورت تلویحی به این نکته اشاره کرده که معیار توپ طلای جام چیست که به لیونل مسی رسیده است؟ آیا همه باید سهمی از مراسم اهدای جوایز ببرند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    نه بابا
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    3 0
    مشرق برو بیرون ....
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 2
    مگه مسی چکاره شما هس که این قدر بهش تعصب داری.حقیقت تلخه جیگر
  • سعید ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    سرتو بالا بگیر قهرمان..تمام تلاشتو کردی
  • کهکشانی ها ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    همههههههه فهمیدن الکی توپ رو به مسی دادن...حالا هی هوادارای مسی خودشونو بزنن به نفهمیدن چیزی تغییر نمی کنه... به نظرم دادن این جایزه به مسی توهینی بود به کل فوتبال مسی...یه جوری شده انگار مسی نیاز داره به این جایزه...در حالی که مسی بازیکن فوق العاده ایه که نیازی به دل رحمی فیفا و اسپانسر ها نداشت... این جایزه فقط باعث آبروریزی بود
  • یعقوب ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 1
    بنظر منم بازیکنانی بودن که در این جام بهتراز مسی بودن.دادن توپ طلا به مسی حالا چه حکایتی داشت اون اقایون بهتر میدونن.
  • رضا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 1
    ازنظرمن مسی بازیکن بسیارفوق العاده وبا اخلاقی میباشد وهمچنین قابل احترام دراین جام عملکردنسبتا خوبی داشت ولی به نظرم بازیکنی مثل روبن بسیارفوق العاده ترازمسی دراین جام ظاهرشد ازنظر دوندگی تکنیک. سه گل زد چند پاس گل داد پنالتی گرفت استارتهای بی نظیرش نقش بسیارمهمی درموفقیت تیم هلندداشت واگرکمی دربازی با آرژانتین شانس آورده بودنددرپنالتی نباخته بودندچه بساقهرمانی برای هلند دوراز دسترس نبود .
  • سروش ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 1
    اسلا حق مسی نبود
  • بهنام ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 1
    نظر مشرق را درباره گل استاد اسدی به عابد زاده چیه ؟آیا لابی اهدای پاشنه طلا به مسی دستاندازی کرده بود؟ این مهمه بعد 100 سال.
  • فرزان ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    من کلا طرفدار هیچ فوتبالیستی نیستم ولی مسی درسته زیاد توی زمین نمی دویید ولی وقتی بهش توپ میرسی خداییش خیلی قشنگ توپ رو هدایت میکرد اگه توجه کرده باشید همه ی بازی کنای حریف تمام خطا هارو روی مسی پیاده میکردن ولی با این حال مسی توپ رو رها نمی کرد.در بازی فینال هم فقط مسی داشت بازی میکرد وبازی کنای دیگه نقشی توی زمین نداشتن
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 1
    حکایتش صهیونیست بودن مسی بود و بس
  • علی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    2 0
    بابا چرا نمی خواهید قبول کنید,اگه مسی نبود آرژانتین به مرحله 1/8 هم نمی رسید,حقش بود.
  • هادی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    به نظر من واقعا حق مسی بود. بدون مسی ارژانتین شاید از گروهشم بالا نمیومد. اصلا نمیشه لحظه ای تصور کرد که کروس از مسی بهتر بود. زهی خیال باطل. یه سوال دیگه باید اینجا مطرح می شد که آیا دستکس طلا واقعا حق نویر بود یا حق رومرو دروازه بان خوب ارژانتین که خیلی خوش درخشید؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    ما یک کلمه کارایی داریم یک کلمه اثربخشی ممکنه بازیکنی زیاد بدوه ولی هیچ ارزش کاری نداشته باشه و بازیکنی فقط با یک حرکتش جریان بازی رو عوض کنه گلهای مسی ارژانتین رو بالا اورد
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 2
    منم از اسراييل طرف داري كنم ، بهم ميدن
  • هرمزچرم شیر ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 0
    اسلا تو اول برو باسواد شو بعداظهار فضل کن . این جایزه کاملاً و اصلاً حق مسی بود چون هم یک بازیکن و بازی ساز فوق العاده است و هم بسیار سربزیر و دوست داشتنی حالا چون به ما گل زده بد شده ؟ برای کشورش که بسیار خوش درخشید . چشم داشته باشیم و منصفانه حقایق را ببینیم
  • هرمزچرم شیر ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    2 0
    وقتی مسی را در میان بازیکنان آرژانتینی می بینیم بدرستی یاد این شعر استاد ادب پارسی فردوسی خواهیم کرد : یکی مرد جنگی به از صد هزار
  • ژرمن ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 2
    واقعا ادم وقتی نظرات طرفدارای مسی و میخونه نمیدونه چی بگه آقا گند زدن قبول کنید دیگه حق مسی نبوده دیدن دست خالی از جام داره میره گفتن یه چیزی بهش بدن عقده نکنه کوچولو. حالا هی بگید این آرژانتینو آورد به این مرحله انگار که آرژانتین عالی بازی کرده با یه سیستم اتوبوسی که دیگه باید گفت سیستم آرژانتینی بازی کرده شانسی و به لطف گل های دقایق آخر اومده بالا همین. ولی دیدن اشک های مسی و یاراش به من خیلی چسبید کیف کردم این کوچولو چیزی گیرش نیومد جز یه جایزه از طرف فیفا اونم به سفارش خیلی ها.....
  • محمد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 1
    آرژانتین یه تیم درپیتی بود مثل ایران خودمون. تصور کن مسی مال ایران بود و ایران را یه تنه به فینال برد! اون موقع میفهمی مسی کیه. توی فینال هم این آلمان نبود که برنده شد. بلکه این آرژانتین بود که باخت. موقعیتهای مسلم گلزنیش دوبرابر آلمان بود
  • محمد ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 0
    کجا؟ کی؟ بگو مام بدونیم که مسی کی از اسرائیل طرفداری کرد؟!
  • کارشناس فوتبال ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 1
    با سلام با توجه به تمام بازی های جام جهانی و زیر نظر داشتن ستارگان تیم ها باید به جرات گفت که نه تنها در حد آرژانتین نبود بلکه در حد نام مسی هم نبود، مسی که عناوینی چون قهرمانی باشگاه های اروپا،لالیگا،جام بین قاره ای و چندین کفش طلا را یدک میکشد، و جانشین مارادونا محسوب میگردد مسی بسیار منفعل و دست و پا بسته بود و نشانی از مسی بارسلونا نداشت و خلاقیتی در پیکر آرژانتین تزریق نکرد و آرژانتین به زحمت و در پاره مواقع همراه با شانس توانست خودرا به فینال برساند و در فینال دیگر خبری از شانس و اقبال نبود با سپاس دست بوس تمام اهالی فهیم فوتبال هستم
  • سعید ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 0
    نظراولت ک خنده داره نظر دومتم که میخوام بزارم بیج طنزم دمت گرم بازم نظربزار
  • سعید ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 0
    عکساش هس این گوگلو این میدان
  • رضا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 1
    منم با اینکه بارساییم اما زیاد موافق دادن این جایزه به مسی نبودم. اما جناب کهکشانی رونالدوی شما که همون دور اول حذف شد!!
  • رضا 2 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    1 0
    باهات موافقم. البته مسی نیازی به این جایزه ها نداره چون به قدر کافی قوی و مطرح هست. شاید خودش هم زیاد راضی نبوده از این کار. البته شاید!
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 1
    آقا رضا خان شما که با یه گل دو گل اومدین بالا،اگه رونالدو نیوفتاده بود تو تیم آشغال پرتغال و اگه رونالدو تو تیم آلمان بود شما پیش از این ها له شده بودید...تو باشگاهی که هیچ زیر مایید...
  • سحر ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 1
    بااینکه مطلبو نخوندم،ازروی تیتر میگم حقش نبود مسی کسی نیست فقط اسمش دراومده ازمسی خیلی بهتر هم هست حقضش نبود به هیچ وجه
  • کهکشانی ها ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 2
    رونالدو وحشتناک ترین تورنومنت زندگیشو داشت و در ضمن من رئالی هستم ولی طرفدار رونالدو نیستم... اما بد بودن رونالدو دلیل این میشه که جایزه برسه به مسی؟؟؟
  • کهکشانی ها ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    1 0
    یعنی نویر پدیده دروازه بانی تو قرنه به نظر من...شما کلا حالت خوبه؟؟
  • کهکشانی ها ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    1 0
    دیگه جواب بی عرضگی هیگوائین و تعویض های وحشتناک اون نابغه رو هم آلمان بده؟؟؟
  • هازارد ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    1 0
    کل بازیکنای المان ی طرف مسی ی طرف gerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrman
  • most ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    0 2
    صد در صد حق روبن بود
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 1
    مطمئنم اگه رونالدو با وجود حذف تیمش تو مرحله اول فقط و فقط یه بار مثل مسی به اسرائیل سفر میکرد و مثل اون تو ایین یهودی های صهیو نیست به دیوار هد میزد ،الان جای مسی توپ طلا گرفته بود.
  • el chaman ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    2 0
    انقده چرت نگید.چه ربطی داره اصلا.شما چی حالیتونه از فوتبال؟هی مسی رو به اسراییل میچسبونید.مسی از رونالدو سر تره پس حق دارید خرابش کنید.شما فقط طرفدار فوتبال مسی و رونالدو هستید چه کار به زندگی خصوصی شون دارید که اصلا چیکار میکنن .یفهمید که اونجا اروپا هست با تفکرات اروپایی.
  • حمید ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 1
    امسال مسی بود ولی سال دیگه رونالدو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس