به عقیده من ایران به طور تحسین برانگیزی پیشرفت داشته و رشد خوبی کرده است. به خصوص در این زمینه از اندیشه مربی بزرگی مثل اسلوبودان کواچ بهره‌برده،این تیم و هوادارانش باید به دستاوردهایی که داشته اند افتحار کنند. آنها با توجه به نتایج برجسته و بسیار خیره کننده ای که کسب کرده اند از اعتماد به نفس قابل توجهی برخوردار شده اند.

گروه ورزشی مشرق - دکتر اری گراچا فیلیو داسیلوا (Dr. DA SILVA GRAÇA FILHO, Ary) ریاست فدراسیون والیبال برزیل و رئیس کنفدراسیون والیبال آمریکای جنوبی و رئیس فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) دارای دکترای حقوق و غیر از زبان مادری خود یعنی پرتغالی، به زبانهای اسپانیایی، انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی تسلط کامل دارد.

ایران مستحق کسب طلای لیگ جهانی است/ به مردان والیبال خود ببالید
وی برای تیم ملی والیبال برزیل از سال 1963 تا سال 1968 بازی کرد و در فدراسیون والیبال برزیل و کمیسیون خبری و رسانه‌ای فدراسیون جهانی والیبال فعالیت سازنده‌ای داشته است تا اینکه با 103 رای که یک رکورد محسوب می شود به عنوان رئیس فدراسیون جهانی والیبال برگزیده شد.

رئیس FIVB در گفتگو با خبرنگار مشرق به سوالاتی درخصوص حضور موفق ایران در لیگ جهانی والیبال در سال 2014 پاسخ داد:

مشرق: ایران در گروه خود با 3 تیم قهرمان و بسیار مدعی حضور داشت و هیچکس گمان نمی کرد رتبه ای بهتر از قعر جدول کسب کند، نظر شما درباره این والیبال پویا چیست؟ تاثیر مربی خارجی و اندیشه های او در این فرایند چقدر بوده است؟

- به عقیده من ایران به طور تحسین برانگیزی پیشرفت داشته و رشد خوبی کرده است. به خصوص در این زمینه از اندیشه مربی بزرگی مثل اسلوبودان کواچ هم بهره برده، این تیم و هوادارانش باید به دستاوردهایی که داشته اند افتحار کنند. آنها با توجه به نتایج برجسته و بسیار خیره کننده ای که کسب کرده اند از اعتماد به نفس قابل توجهی برخوردار شده اند و با داشتن بازیکنان بزرگی مثل محمودی، میرزاجانپور و سید (موسوی) در یک آرایش و فرم ایده آل قرار دارند. من هیچ دلیلی نمی بینم که ایران نتواند مدال طلای لیگ جهانی والیبال را بر گردن بیاویزد. در سالهای اخیر بازیهای بسیار خوبی از ایران دیده شده است.

ایران مستحق کسب طلای لیگ جهانی است/ به مردان والیبال خود ببالید

مشرق: پیش بینی شما درباره عملکرد والیبال ایران در مرحله نهایی جام جهانی چیست؟ آیا ایران توان قهرمانی در این تورنمنت را دارد؟

- قطعاً، ایران فرصت و شانس برای قهرمانی در لیگ جهانی را دارد، مانند سایر 5 تیم دیگر در این لیگ جهانی. هر بار که یک مسابقه والیبال آغاز می شود هر دو تیم شرکت کننده، شانس پیروزی دارند و 5 ست پیش روی آنها است. مسیری را که ایران در والیبال خود طی کرده بسیار ارزشمند و جالب است و دلیلی وجود ندارد که این تیم بزرگ به حرکت رو به رشدش در این مسیر ادامه ندهد. در حال حاضر به غیر از ایران و ایتالیای میزبان تکلیف سایر تیمها روشن نشده و خیلی هیجان انگیز است که نام تیمهای دیگر هم مشخص شود.

مشرق: احتمال رویارویی ایران مقابل آمریکا در فینال مسابقات وجود دارد و این بازی می تواند بسیار سیاسی و فرا ورزشی باشد، آیا فدراسیون جهانی والیبال برای چین بازی بزرگی تمهیداتی اندیشیده است؟

- ما ورزش را در حالتی کاملا جدا و مستقل از سیاست تعریف می کنیم و می شناسیم. مخصوصا در عرصه والیبال این موضوع بسیار روشن و واضح است، دو کشور برابر یکدیگر قرار می گیرند و چیزی که این دو را از هم جدا کرده یک تور است، ما امیدواریم که هواداران دو تیم از یک بازی زیبا لذت ببرند و در شرایطی که نگرانی های عمیقی در جهان وجود دارد پرداختن به چنین موضوعاتی درست نیست، این فقط یک مسابقه والیبال خواهد بود.

ایران مستحق کسب طلای لیگ جهانی است/ به مردان والیبال خود ببالید

مشرق: ایران یکی از نامزدهای میزبانی مرحله پایانی لیگ جهانی والیبال بود، آیا علت انتخاب نشدن ایران برای میزبانی نداشتن مدارک لازم و صلاحیت کامل بوده است؟

- فدراسیون جهانی والیبال برنامه های کاربردی زیادی را برای میزبانی کشورها از آنها تحویل می گیرد و آنها را مطالعه می کند، روند ارسال این درخواست‌ها بسیار سخت و مراحل بررسی آنها نیز طولانی است و بازرسان و تصمیم گیرنده‌ها هم معیارهای خاص خود را دارند. شورای لیگ جهانی والیبال درباره این برنامه های ارایه شده تصمیم می گیرد و ما آخرین تصمیم را پس از همه این مراحل اتخاذ می کنیم.

مشرق: با جوی که در سالن 12 هزار نفری آزادی در ایران دیدید و استقبالی که مردم از این بازیها داشتند، آیا ایران شایستگی و توان میزبانی در لیگ جهانی والیبال یا بازیهای قهرمانی جهان را دارد؟

- ما از چنین تلاشی نزد تمام اعضای خود در همه فدراسیون‌ها استقبال می کنیم، همان طور که در پاسخ به سوال قبلی هم اشاره کردم معیارهای خاصی برای انتخاب میزبان جام جهانی وجود دارد.

مشرق: آیا تغییرات اساسی در سطح والیبال مانند آنچه که در ویدئوچک دیدیم، در راه است؟
در جریان بازی‌های جهانی این تغییرات مورد آزمایش قرار می‌گیرند و همیشه احتمال تغییر قوانین وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد رضا ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    باریکلا به شما مردان غیور ایران زمین که تحسین عالی ترین مقام والیبال جهان رو هم برانگیختید به شما می بالیم. مشرق مصاحبه شما هم عالی بود مثل پوشش اخبار لیگ جهانی و البته جداول دقیق و مفیدتون در لیگ جهانی. ممنون
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    این رفتار که خانم های خارجی را به ورزشگاه راه میدهند و خانم های ایرانی را نه بسیار نادرست است به نظر من باید از مراجع تقلید بابت حضور بانوان استفتا بگیرند اگر نظر اکثریت به عدم حضور بود هیچ کدام و اگر نظر به حضور بود هر دورا راه بدهند
  • سارا ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    می بالیم
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    جانم فدای ایران
  • غيرت ايراني ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    برادر عزيز ،اين آقا چي ميگه ،شما چي ميگي،هم ميگي استفتاء كنيم هم تعيين تكليف دو جانبه ميكني.اينقدر مسئله شفافه كه نياز به طرح مسئله و پيچوندن نداره ،حياي زن ايراني و غيرت مرد ايراني بالاتر از اين تصورات و اوهام و خيالبافي هاست . لطفاً بشين واليبالت را تماشا كن و لذت ببر ،اينجوري بهتره.....
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    جان ما فقط فدای راه خدا میشود نه ناسیونالیست بازی جانمان فداری الله سبحانه و تعالی. فداری اسلام و اهل البیت سلام الله علیهم اجمعین
  • همراه ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    اون که نشسته داره میبینه و لذتشو میبره .ولی ای غیرت ایرانی شفاف خواستی یک نظر بدی همینجوری چهار تا کلمه گذاشتی پیش هم. به نظر تو اگر خانمی بره ورزشگاه دیگه همه مردها بی غیرت میشن
  • علی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    حب الوطن من الایمان
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    نه فقط ایران زمین اگر میخوای جانت رو فدای اسلام و اهل بیت کنی همین الان پاشو برو عراق که بهت نیاز دارند ( واقعا الان تو اینجا بیکار نشتی که چی ؟ تمام مسجد وحسینه هاتو خراب کردن تو داری با اینترنت بازی میکنی ؟ )
  • بی نام ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    مشرق تو اینارو از کجا پیدا میکنی؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    می بالیم خیالت تخت
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    باریکلا مرد با خِدا
  • ilia ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    شما چطور یه زن مسلمان رو با زن غیر مسلمان مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟؟
  • محسن نوروزی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    مدیران ببینند وبشنوند! ...اگر چشمی بینا وگوشی شنوا دارند؟!باید عدالت در بودجه ورزش پیاده شود.درود بر دلیر مردان و مدال آوران ورزشکار ایران عزیز
  • محمد ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آقای یا خانم ناشناس چی شد رفتی عراق یا نه؟ البته سوریه و افغانستان و ده ها کشور دیگه که افرادی مثل تو با افکار دگماتیک همیشه خونریزی توشون به پا دارن وجود داره فرصت انتخاب زیاد داری بزن برو مومن
  • حسین ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    حالا نگرانی من اینجاست که معمولا در خارج بعد از هر تایم زن ها زمین تمیز میکنن یا کنار زمین حرکات موزون انجام میدن اونم با حجاب افتظاح/و علت اینکه صحنه های2 بازی آخر با لهستان بسیار تکرار میشد همین بود
  • حسین ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آفرین/کشتی/بکس/والیبال/دو میدانی/اسب دوانی/همه ی اینا مظلوم شدن تا آقایون فوتبال برن جام جهانی و برگردند
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    ببال
  • نابشناس ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    تو که اونجا نیستی پس نگران چی هستی؟خیلی بی تربیتن با اون حجاب افتضاح!حالا تو چشاتو درویش کن
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    درود به غیرت والیبالستها فوتبالیهای مفت خور باید توپ جمع کن اینها باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس