کد خبر 322257
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

دو دانشجوی دختر هندی یک شیوه ابتکاری و جدید برای مقابله با معضل تجاوز در کشورشان ارائه کردند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ‌این دو دختر جوان شلواری طراحی کردند که به دکمه الکترونیک کوچکی مجهز است و زمانی که فشار داده شود تماسی را با نزدیکترین ایستگاه پلیس برقرار می‌کند. به گفته آنها، سیگنال‌های فرستاده شده به عنوان ردیاب عمل کرده و بنابراین پلیس می‌تواند به سرعت در محل ارتکاب به جرم حاضر شود.

در حال حاضر 200 ایستگاه پلیس قابلیت دریافت این سیگنال‌ها را دارند که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، فن‌آوری آن برای سرتاسر هند به کار گرفته می‌شود. تولیدکنندگان این شلوار با بیان اینکه مدت زمان زیادی طول کشید تا به این ایده رسیدیم اظهار داشتند: هزینه این شلوار کمتر از 43 سنت است.

شلوار ضدتجاوز طراحی شد+عکس

خشونت‌های جنسی در هند پس از آن که زنی در سال 2012 میلادی در دهلی نو داخل یک اتوبوس در حال حرکت مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید، مورد توجه قرار گرفته است. طبق آمارهای دولت هند هر 22 دقیقه یک مورد تجاوز در این کشور اتفاق می‌افتد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • yaser ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    عجب فلاکتی :)
  • شهبازی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    با احترام باعث تاسف است که بشر در قرن 21 باید برای حفط کرامت خود دست به چه ابتکاراتی ! بزند هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد موفق باشد
  • محمد ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    با سلام این نشان از بی عرضگی مسئولان آن کشور را نشان میدهد که نمیتوانند از نوامیس خود دفاع کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس