کد خبر 316175
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با تصویب دو فوریت طرحی ۲۵ تیر تا ۱۱ مرداد را به تعطیلات تابستانی شورا اختصاص دادند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ اعضای شورا در جریان برگزاری هفتادمین جلسه خود با تصویب دو فوریت طرحی زمان تعطیلات تابستانی شورا را مشخص کردند.

بر اساس این مصوبه تعطیلات تابستانی شورای اسلامی شهر تهران از 25 تیرماه الی 11 مردادماه خواهد بود.

در این جلسه همچنین رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورا در ابتدای سخن از مدیریت جامعی که در جهت رسیدگی به مصدومان حادثه اتوبوس در بزرگراه آزادگان از سوی مجموعه های در گیر در شهرداری اتفاق افتاده بود تقدیر و تشکر کرد و افزود: در هفته آینده جلسه ای نیز با خانواده های مصدومین و متوفیان این حادثه در شورای شهربه اتفاق اداره کل حقوقی شهرداری تهران تشکیل خواهد شد تا این اداره ضمن قبول وکالت حقوقی این عزیزان نسبت به دریافت مطالبات حقوقی اعم از دیه و ...اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین تهیه و تدوین طرحی را تحت عنوان :طرح جبران خسارات به شهروندان در حوادث غیر مترقبه» پیشنهاد داد و افزود: طبق گزارش ها طوفان روز دوازدهم خرداد 5 نفر فوتی و 82 نفر مصدوم داشته که 30 نفر از آنها دچار ضربه به سر شده اند؛ بنابراین پیشنهاد می شود که شورا و شهرداری نسبت به تهیه و تدوین طرحی در قالب جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه برای شهروندان اقداماتی انجام دهند.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورا در ادامه به برگزاری مراسم سوگواری ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه شهرداری تهران در جهت خدمات رسانی به زائران این ایام خاطر نشان کرد: طبق گزارشی که از شرکت شهر سالم اعلام شده است، در این ایام 1149 نفر مراجعه کننده به پایگاههای این شرکت مستقر در مرقد امام و بهشت زهرا داشته ایم که از این تعداد 257 نفر که اغلب هم کودکان بودند، دچار مسمومیت غذایی شده اند. این موضوع نیز ناشی از نگهداشتن طولانی مدت غذای نذری است که چنانچه در ابتدای سرو مصرف شود، چون سالم است اتفاقی نخواهد افتاد، اما با گذشت چند ساعت از زمان سرو آن و مصرف در ساعات شب، معمولا مسمومیت غذایی اتفاق می افتد. وی پیشنهاد داد در سالهای بعد نوع غذا چنانچه امکان داشته باشد، تغییر کند.

در ادامه این جلسه پرویز سروری، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا از مجموعه مدیریت شهری به خصوص جمع بسیجیان شهرداری تهران که زحمات زیادی را برای تدارک مجدد حرم که بر اثر طوفان تا حدودی از بین رفته بود، کشیده اند تقدیر و تشکر کرد.

اقبال شاکری، ریبس کمیته عمران شورا نیز به موضوع ناتمام ماندن کارهای عمرانی مرقد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: بیش از چند دهه است که کارهای عمرانی حرم ادامه دارد. از نظر جایگاه نظام و از نظر توان مهندسی و مدیریت چیزی کم گذاشته نشده، اما تعجب آور است که این مجموعه هنوز ناتمام است.

وی افزود: چه کاری از دست ما بر می آید که این کارهای عمرانی تمام شود؟ شاکری همچنین پیشنهاد داد برای آمبولانس های اورژانس شهر سالم برخی از سوله های مدیریت بحران که در اختیار ورزش گذاشته شده است، به عنوان محل استقرار آمبولانس ها قرار گیرد تا در مواقع بحران بتوانند سرویس دهی کنند.

علی صابری نیز خواستار ارائه گزارش هایی از پیگیری های انجام شده در خصوص اقدامات حقوقی و بیمه ای خسارات ناشی از طوفان های اخیر شد و افزود: از کارهایی که تا به حال انجام شده و نقص هایی که وجود دارد، گزارشی تهیه شود تا برای کسانی که مایل هستند برای بیمه بلایای طبیعی و ... اقدام کنند، زمینه هایی فراهم شود.

وی افزود: ما در بلایای طبیعی مسئولیتی را متوجه شهرداری نمی بینیم. امیدوارم دوستان پیگیر باشند و دستاوردی را در این زمینه داشته باشیم.

احمد مسجد جامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در خصوص موارد مشابهی که طوفان باعث سقوط درختی شده بود، شهرداری منطقه 11 خسارت را پرداخت کرد. این بحث مهمی است که شهروندان و دستگاه های اجرایی را از بلاتکلیفی خارج می کند.

عبدالحسین مختاباد، رییس کمیته هنری شورا نیز متذکر شد با توجه به اینکه حجم اتفاقات داخل شهر زیاد است و اعضای شورا از بسیاری از خبرها بی خبر هستند، پیشنهاد می شود سیستمی در جهت ارائه سریع اخبار و حوادث در سطح شهر طراحی شود تا اعضا بتوانند به موقع نسبت به آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین به تذکری در ارتباط با فوت دو کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از داربست اشاره کرد که قرار بود کمیسیون عمران شورا نسبت به این موضوع پیگیری های لازم را داشته باشد و افزود: زمان ارائه گزارش از این پیگیری ها بسیار طولانی است، در صورتی که این موضوعات با جان آدمی در ارتباط است.

مختاباد به تاخیر در ساخت دو مجموعه بزرگ ملی و مذهبی مرقد امام (ره) و مصلی تهران اشاره کرد و افزود: این دو مجموعه نماد سوء مدیریت هستند. قرار بود که این مجموعه ها در پروسه ای 5 ساله اجرا شوند، اما نزدیک سه دهه است که 80 درصد مرقد درگیر کارهای عمرانی است.

مسجد جامعی نیز در خصوص شرایط کار در این دو مجموعه تاکید کرد: ساخت این مجموعه ها هم اعتبار دارد و هم عشق و علاقه به کار. برای ساخت مرقد امام و مجموعه جماران استناد بالادستی وجود دارد که طبق این اسناد کارهایی کالبدی و غیر کالبدی در این مجموعه در حال انجام است.

مسجد جامعی تاکید کرد که در هفته گذشته مجددا سند مربوط به بناهای مرقد و جماران تکمیل شده است. بنابر این تصمیمات مقرر شد خانه حضرت امام نیز که آن نماز تاریخی در آن اقامه شده است، در اختیار مجموعه قرار گیرد تا کارهایی در جهت حفظ آن انجام شود. این منزل خاطرات خوبی دارد. امام هر سال در این منزل 4 افطاری می دادند که یکی از آن برای همه اهالی محل، یکی برای سران، یکی برای محافظان و خدمه و یک روز افطاری هم برای اهل فامیل برگزار می شده است. همچنین برای ادامه کار حرم هم مبلغ خوبی تصویب شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که عقب ماندگی مشکل ما نیست. یک مجموعه عوامل به هم پیوسته است. بخشی از کارها تمام شده و قرار است در یک مراسم رونمایی شود. بسیاری از کارها از روی عشق و علاقه انجام می شود و موضوع تنها پول نیست. قرار بود بیشتر کار خرداد امسال به بهره برداری برسد، اما برای بخشی که قرار است پاویون شهر تهران شود، باید کارهای تکمیلی دیگری مانند جابجایی عوارضی تهران- قم انجام شود. بر اساس این اسناد اولویت ورودی شهر تهران همین نقطه خواهد بود.

وی افزود: پر رفت و آمد بودن این مکان هم دلیلی بر تاخیرات است. دوستان در کمیسیون های عمران و شهرسازی شورا باید این موضوع را پیگیری کنند. اراده، اعتبار، عشق و علاقه وجود دارد و باید پیگیری شود. طراحی ما این است که ورودی اصلی مرقد امسال تمام شود و مذاکراتی را هم با وزارت راه انجام داده ایم که ورودی شهر تهران جابه جا شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس