چند ماه پيش بود که روزنامه لبناني الديار از اطلاعاتي سخن گفت که نشان مي‌داد آمريکا و رژيم صهيونيستي فردي به نام "عليرضا عسگري" را به عنوان شاهد جديد در دادگاه حريري مطرح کرده‌اند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، اين موضوع خيلي زود از سوي رسانه‌هاي غربي مطرح شد و آنها سعي کردند تا از اين عامل به عنوان اهرمي براي تحريک و اثربخشي دادگاه حريري و همچنين وارد کردن ايران در اين سناريو در آستانه مذاکرات با شش کشور صنعتي جهان استفاده کنند.

 

شکست سناريوي نخست
دادگاه بين‌المللي که نزديک به نيمي از منابع مالي خود را از سوي آمريکايي‌ها تأمين کرده و باقي‌مانده آن را از جيب لبناني‌ها برداشته و عليه منافع اين کشور هزينه مي‌کند، به اين ترتيب به دنبال آن بود که همزمان چند هدف را تأمين کند، اهدافي که به اذعان تحليلگران بين‌المللي هيچگاه محقق نشد و همين شکست در برنامه‌يزي طرح فوق بود که مراحل بعدي پرونده عسکري را رقم زد.

کمتر از دو ماه پيش بود که روزنامه‌هاي صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" و "هاآرتص"، با انتشار خبري بر روي خروجي خود به نقل از يک منبع امنيتي نزديک به ايهود باراک، وزير جنگ اين رژيم، خودکشي "عليرضا عسگري" معاون وزير دفاع اسبق جمهوري اسلامي ايران در سلول زنداني در اسرائيل را منتشر کردند، اين خبر بسرعت از روي خروجي اين دو روزنامه حذف شد اما توقف چند دقيقه‌اي اين خبر کافي بود تا مشرق نسخه‌اي از خبر اين دو روزنامه را پيش از حذف ذخيره کند.

 

وقتي معادلات موساد به هم مي ريزد
تناقضاتي که در مقايسه اين اخبار به چشم مي‌خورد از طراحي ناشيانه در زمينه استفاده از يکي از مهره‌هاي ربوده شده ايراني که در اختيار سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل قرار دارند حکايت مي‌کند.

مطرح شدن عسگري به عنوان شاهد اصلي در پرونده ترور حريري و مدتي بعد انتشار ناخواسته خبر شهادت وي نشان مي‌دهد که موساد و سيا تلاش زيادي را براي گرفتن اعتراف از عسکري و نمايش اجباري وي در صفحه‌هاي تلويزيون از خود نشان دادند اما شهادت احتمالي وي که ظاهراً بر اثر همين شکنجه‌ها بوده است، همه معادلات موساد در اين زمينه را بر هم ريخت و انتشار اين خبر نيز اوضاع را بدتر کرد.
سران رژيم اسرائيل که تا مدت‌ها از زمان انتشار اين خبر در اين مورد سکوت اختيار کرده بودند بتازگي سعي کردند تا با انتشار برخي شايعات جديد در زمينه عسگري اشتباهات استراتژيک گذشته خود را جبران کنند.

 

الاخبار، سناريوي تازه را خنثي کرد
در همين راستا يکي از منابع مسؤول در دادگاه حريري بدون اشاره به خبر شهادت عسگري، به روزنامه الاخبار لبنان که از منابع رسانه اي نزديک به حزب الله به شمار مي آيد گفته است که "عليرضا عسگري" که اوايل پاييز گذشته به عنوان يکي از شاهدان اصلي پرونده ترور رفيق حريري در مورد دست داشتن ايران در اين ترور شهادت خواهد داد، از اين پرونده کنار رفته است.
اين فرد مدعي است که از آنجا که عسگري جاسوس موساد بوده است، اين موضوع به علت ترس از رسوا شدن وي کنار گذاشته شده است و عسکري در دادگاه شهادت نخواهد داد.
اين روزنامه به نقل از اين منبع مي‌افزايد که لغو شهادت اين ايراني در دادگاه در حالي صورت مي‌گيرد که "دانيل بلمار" رئيس اين دادگاه اسناد متقني را از دست داشتن ايران در ترور حريري در دست دارد.

 

ادعاهاي سناريوي دوم
منابع غربي به همين مقدار نيز بسنده نکرده و همچنان ادعاهاي خود را در زمينه جاسوس بودن عسگري تکرار کردند.
بر اساس ادعاي اين منبع که هيچ سندي براي مدعاي خود ارائه نکرده است، عليرضا عسگري در زمان پيش از انقلاب اسلامي و از سال 1967 تا 1979 ميلادي در سازمان جاسوسي امنيت و اطلاعات کشور (ساواک) فعاليت داشته(!) و بعد از انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوسته است! اين منبع مدعي است که وي در اوايل دهه هشتاد، جاسوسي براي موساد را آغاز کرده است!
به نوشته اين گزارش، هدف از شهادت عسکري در دادگاه حريري اثبات اين نکته بوده است که وي نيز به همراه مجموعه‌اي به نام "الحاج سليم" که رياست آن را شهيد حاج "عماد مغنيه" فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان و "مصطفي بدرالدين" معاون وي بر عهده داشت، در اين ترور حاضر بوده است!
دادگاه حريري با اين ادعاها سعي داشت تا ايران را در ماجراي ترور رفيق حريري به عنوان متهم جلوه دهد.
بر اساس اين ادعاهاي بدون سند، سردار "قاسم سليماني" فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بدون اطلاع برخي از رهبران حزب‌الله لبنان، دستور انجام اين عمليات را داده است!

دادگاه حريري بر اساس اسنادي که آنها را متقن مي‌داند، همچنين سعي دارد تا سازمان اطلاعاتي سوريه را نيز در ترور رفيق حريري داخل کند.
 

پاک کردن صورت مسأله عسگري
اين گزارش مدعي است که "عليرضا عسگري" هم اکنون در هلند اقامت دارد. اين در حالي است که پيش از اين اخباري از حضور عسگري در زندانهاي موساد و حتي خبر شهادت وي در اين زندان‌ها منعکس شده بود.
انتشار اين شايعات به نظر مي‌رسد بيش از آنکه به واقعيت نزديک باشد، سرپوشي بر اشتباهات گذشته موساد در زمينه تعامل با پرونده ربايش اين مقامات سابق ايراني است؛ علاوه بر اينکه فرار از تحويل پيکر اين شهيد به ايران و همچنين تلاش براي مخدوش کردن چهره وي از ديگر اهداف اين سناريوي شکست‌خورده است.

 

سناريوي بعدي چه خواهد بود
اکنون اين سناريو که از سوي روزنامه الاخبار فاش داده شد، آخرين حربه دادگاه حريري براي دخالت دادن حزب الله و جبهه مقاومت اسلامي در اين ترور را از دست آمريکا و رژيم صهيونيستي گرفته است و بايد منتظر ماند و ديد اين دادگاه، چه نقشه تازه اي براي موجه جلوه دادن مستندات خود عليه حزب الله خواهد انديشيد و آيا تيرسناريوهاي بعدي نيز مانند مدعيات قبلي به سنگ خواهد خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس