تقدیر چنین بود که صاحب «صدای فتح»، در سال 1368، مرثیه سرای بزرگ ترین مصیبتِ تاریخ انقلاب اسلامی نیز باشد و از نخستین دقایق اعلام خبرِ ارتحال «حضرت روح الله»،در سوگ پیشوای خود، نوحه سرایی نماید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز سوم خرداد 1361، رادیوی جمهوری اسلامی ایران، در ساعت 14، هم زمان با پخش مارش نظامی، این جملات را در سراسر ایران منتشر نمود: «شنونده گان عزیز توجه فرمایید! شنونده گان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر! شهر خون، آزاد شد». این خبر تاریخی، با صدای پرطنین و تاثیر گذار جوانی به نام «محمود کریمی علویجه» در حافظه ی تاریخی ملت ایران ثبت شد. طی بعد سال بعد، حجم زیادی از اخبار و گزارش های مربوط به دفاع مقدس، با صدای این جوانِ خوش سیما و آوا پخش شد و تقدیر چنین بود که صاحب «صدای فتح»، در سال 1368، مرثیه سرای بزرگ ترین مصیبتِ تاریخ انقلاب اسلامی نیز باشد و از نخستین دقایق اعلام خبرِ ارتحال «حضرت روح الله»، با صدایی بغض آلود و لرزان، در سوگ پیشوای خود، نوحه سرایی نماید.پوشش زنده ی مراسم تدفین رهبرکبیر انقلاب اسلامی، در 16 خرداد 1368 شمسی که در اذهان نسل اول و دوم انقلاب، خاطراتی بسیار دردناک را به ثبت رساند، مهم ترین یادگار «محمود کریمی علویجه» در این ایام است.
آن چه خواهید شنید و اختصاصا و برای اولین بار پس از 25 سال، توسط «گروه جهاد و مقاومت مشرق» منتشر می شود،  صدای خاطره انگیز «محمود کریمی علویجه» است که ساعاتی پس از اعلام خبرِ عروجِ «امام روح الله»، از صدای سراسری جمهوری اسلامی ایرن پخش گردید:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    روح خدا به خدا پیوست
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    روحی فداک یا امام
  • ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    لینک دانلود را هم لطف کنید اضافه کنید.
  • حسن ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    خواهش می کنم لینک دانلود را هم لطف کنید اضافه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس