گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تأخیر در سفر هیئت نیکاراگوئه به ایران به علت دخالت مقامات امنیتی آمریکا، تقدیر آژانس از شفاف‌سازی‌های ایران، پایان سفر دو روزه امیر کویت به تهران، تأکید رهبر انقلاب بر بهبود روابط با کشورهای عربی خلیج فارس، وزش طوفان شن و باد شدید در تهران، به تعویق افتادن توافق نهایی تا سال آینده، ادامه مذاکرات تخصصی هسته‌ای، هشدار درباره وزش طوفانی دیگر در تهران، و انتقاد رهبر معظم انقلاب از تفرقه‌پراکنی رژیم صهیونیستی بین مسلمانان می‌شود.

تایمز اسرائیل/ آمریکا سفر قانونگذاران نیکاراگوئه به ایران را به تعویق انداخت

سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت گروهی از اعضای پارلمان این کشور سر راه سفر به تهران برای نشان دادن حمایت خود از سوریه بودند که مقامات امنیتی آمریکا در فرودگاه میامی جلوی آن‌ها را گرفتند. رسانه‌های ایرانی گزارش دادند "ماریو آنتونیو بارکوئرو بالتودانو" به کنفرانس دوستان سوریه در تهران پیام داده که قانونگذاران نیکاراگوئه‌ای بعد از ظهر همان روز به تهران می‌رسند.

اسرائیل

یدیعوت آحارانوت/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به خاطر شفاف‌سازی درباره برنامه هسته‌ایش تقدیر کرد

ناظر هسته‌ای سازمان ملل روز دوشنبه از ایران به خاطر شفاف‌سازی بیش‌تر درباره برنامه هسته‌ایش تقدیر و در عین حال تأکید کرد که تهران باید برای پاسخ به سؤالات آژانس درباره تحقیقات بمب هسته‌ای این کشور بیش‌تر تلاش کند.

اسرائیل

یوکیا آمانو گفت: همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه‌های اخیر، از جمله فراهم کردن دسترسی بیش‌تر، به آژانس کمک کرده تا "درک بهتری" از برنامه هسته‌ای این کشور پیدا کند. وی تصریح کرد: "من از این واقعیت استقبال می‌کنم که اقدامات توافقی با ایران توسط این کشور طبق برنامه پیاده شده است. ایران همکاری‌های بسیار خوبی با آژانس داشته است."

دبکافایل/ سفر دو روزه امیر کویت به تهران پایان یافت

سفر دو روزه شیخ صباح الاحمد امیر کویت به تهران که نشان‌دهنده گرم‌تر شدن روابط بین ایران و کشورهای خلیج بود، روز دوشنبه به پایان رسید. با این حال، دبکافابل گزارش می‌دهد که امیر کویت با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد، اما از وی دعوت نشد که با رهبر ایران دیدار کند.

اسرائیل

تایمز اسرائیل/ رهبر ایران خواستار ارتباط نزدیک‌تر با کشورهای عربی شد

رهبر ایران طی دیداری کم‌سابقه با امیر کویت خواستار روابط نزدیک‌تر با کشورهای خلیج شد و تأکید کرد که تهران باید روابط خود را با کشورهای متحد آمریکا در منطقه خلیج فارس اصلاح کند. رهبر ایران که تصمیم نهایی را درباره همه امور این کشور می‌گیرد در روز دوم سفر امیر کویت با لحنی بسیار دوستانه سخن می‌گفت.

اسرائیل

تلویزیون دولتی ایران به نقل از رهبر این کشور گفت: امنیت منطقه "به روابط خوب بین همه کشورهای منطقه وابسته است" و اختلاف بین این کشورها فقط به سود دشمنان مشترک آن‌هاست. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که "فصلی جدید" در روابط اقتصادی ایران با کویت آغاز شود.

تایمز اسرائیل/ طوفان خاک در ایران دست‌کم 4 نفر را کشت

یک طوفان خاک شدید روز دوشنبه پایتخت ایران را درنوردید. گردبادی از خاک جلوی خورشید را گرفت، درختان را از جا کند و طبق گزارش‌ها جان چهار نفر را گرفت.

اسرائیل

این طوفان که برای چند دقیقه تهران را در تاریکی فرو برد، همچنین موجب بروز یک تصادف زنجیره‌ای شد که طی آن 20 خودرو در یک بزرگراه به یک‌دیگر برخورد کردند. پروازهای بین‌المللی لغو شد و ترافیک هوایی تهران نیز به مناطق مرکزی ایران منتقل شد.

یدیعوت آحارانوت/ تحقیقات سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است سرعت مذاکرات را کم کند

رئیس آژانس اتمی سازمان ملل روز دوشنبه اشاره کرد که تحقیقات درباره فعالیت‌های مشکوک ایران در زمینه سلاح‌های اتمی ممکن است تا سال آینده طول بکشد. به این ترتیب توافق نهایی با تهران نیز به ماه‌ها بعد از تاریخ 20 ژوئیه موکول خواهد شد.

اسرائیل

یوکیا آمانو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت فکر نمی‌کند که هیچ یک از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای از آژانس وی انتظار داشته باشند که تحقیقات خود را تا ماه ژوئیه به پایان برساند. این اظهارات آمانو درباره تاریخ تعیین شده برای رسیدن به توافق جامع تردیدهایی را ایجاد می‌کند.

تایمز اسرائیل/ ایران و قدرت‌های جهانی قرار گذاشتند مذاکرات تخصصی را ادامه دهند

یکی از مقامات ایران روز دوشنبه خبر داد که متخصصین هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی روز چهارشنبه در وین با هم دیدار می‌کنند تا مواضع خود را قبل از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای مطرح کنند.

اسرائیل

حمید بدیعی‌نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که مذاکرات طی دو روز و در حاشیه نشست سه‌ماهانه هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد.

تایمز اسرائیل/ ایران درباره یک طوفان شن جدید در تهران هشدار داد

مقامات ایران روز سه‌شنبه هشدار دادند که طوفان دیگری ممکن است یک روز پس از طوفان اول که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، تهران را درنوردد. طوفان شن و وزش باد شدید روز دوشنبه تهران را 15 دقیقه در ساعت شلوغی شهر در تاریکی فرو برد و موجب شد تا هزاران نفر به دنبال پناهگاه بروند.

اسرائیل

خبرگزاری رسمی ایرنا روز سه‌شنبه گزارش داد که یک نفر دیگر نیز بر اثر شدت ضربات وارده در اثر سقوط آوار جان خود را از دست داده و به این ترتیب شمار تلفات به پنج نفر رسید.

اخبار این طوفان شنبه و باد شدید که طی پنجاه سال اخیر بی‌سابقه بود، صفحه اول روزنامه‌های تهران را به خود اختصاص داد و بسیاری از سازمان هواشناسی انتقاد کردند که نتوانسته بود وقوع این حادثه را پیش‌بینی کند و به شهروندان هشدار دهد.

رئیس واحد هواشناسی و هشدار تهران در پاسخ به این انتقادها گفت که تیمش "مقامات مربوط" را در جریان وقوع طوفان قرار داده است، اما تأکید کرد که زمان و سرعت وزش باد خیلی قابل پیش‌بینی نبوده است.

جروزالم پست/ خامنه‌ای از "رژیم شیطانی صهیونیستی" به خاطر ایجاد تفرقه میان مسلمانان انتقاد کرد

رهبر ایران روز سه‌شنبه اسرائیل را به ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در سوریه متهم کرد. علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه در اکانت توییتر خود "سیاست دشمنان اسلام در تشویق به برادرکشی و جنگ داخلی در کشورهای اسلامی" را محکوم کرد. وی در اشاره‌ای واضح به شورشیان تحت حمایت غرب در سوریه نوشت: "برخی به اسم مسلمانان دست به دست شیاطین داده‌اند و پذیرفته‌اند تا متحد رژیم شیطانی صهیونیستی شوند و برادران خود را بکشند."

اسرائیل

تحلیلگران غربی معتقدند اسرائیل به شورشیانی که مقابل حکومت بشار اسد می‌جنگند و به ویژه نیروهای سکولار در نزدیکی مرز سوریه با مناطق تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان کمک می‌کند. اسرائیل به شدت می‌ترسد که عناصر القاعده کنترل شرایط را به دست بگیرند، بنابراین بدون سر و صدا از گروه‌های غیر اسلام‌گرا حمایت می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا از مشهد ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    رهبر عزیز دوستت داریم
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    دروغ پردازی در مورد امیر کویت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس