گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل ترور مشاور مبارزه با تروریسم اسرائیل به دست آمریکا، احتمال تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای تا چند ماه پس از 20 ژوئیه، ابراز امیدواری وزیر خارجه آلمان به مذاکرات، بی‌توجهی نتانیاهو به نیروی هوایی اسرائیل، اعدام عنصر وابسته به مجاهدین خلق، و ساخت پدافند هوایی "فوق سری" توسط ایران می‌شود.

تایمز اسرائیل/ پسر مأمور مقابله با تروریسم اسرائیل آمریکا را در مرگ پدرش در سال 1988 مقصر دانست

بیست و پنج سال بعد از قتل مأمور اسرائیلی مبارزه با تروریسم در یک سانحه مرموز هواپیمایی در مکزیک کشته شد، پسرش روز جمعه مرگ او را تروری توصیف کرد که آمریکا مسئول آن است. "آمیرام نیر" مشاور مبارزه با تروریسم دو نخست‌وزیر سابق اسرائیل در دهه 1980 یعنی شیمون پرز و اسحاق شامیر بود و در پرونده ایران‌کنترا نقشی کلیدی داشت، پرونده‌ای که مقامات دولت ریگان در آن حضور داشتند و مخفیانه به فروش سلاح به ایران کمک می‌کردند. در این فروش‌ها که خلاف تحریم‌های اقتصادی بود، اسرائیل نیز دست داشت.

اسرائیل

مرگ "نیر" در سال 1988 تا مدت‌ها موجب شد افراد مختلف آن را توطئه آمریکا بنامند، از جمله گفته می‌شود که این اقدام برای ساکت کردن وی صورت گرفته، چون "نیر" قصد داشته درباره نقش خود در پرونده افشاگری کند. افشای این اطلاعات موجب زیر سؤال رفتن کامل جورج بوش پدر می‌شد که در آن زمان معاون ریگان بود و قرار بود به زودی سوگند ریاست‌جمهوری را ادا کند.

تایمز اسرائیل/ اشتاینیتز: مذاکرات ایران ممکن است تا بعد از تاریخ تعیین شده تمدید شود

یووال اشتاینیتز وزیر امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل روز شنبه گفت که تاریخ 20 ژوئیه برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای با ایران، در صورتی که چنین توافقی تا این تاریخ حاصل نشود، ممکن است تا چند ماه بیش‌تر تمدید شود. وی تصریح کرد که اسرائیل می‌تواند نشان دهد که اگر ایران همچنان در آستانه رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای باقی بماند، رقابت بر سر سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه آغاز خواهد شد.

اسرائیل

این در حالی است که "فرانک والتر اشتاین‌مایر" نخست‌وزیر آلمان در اظهاراتی کاملاً مخالف با اشتاینیتز، روز شنبه اظهار کرده بود که مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران "امیدوارکننده" بوده و هیچ‌کدام از طرف‌ها مایل نیستند از تاریخ تعیین شده عدول کنند.

یدیعوت آحارانوت/ وزیر خارجه آلمان گفت مذاکرات هسته‌ای ایران "امیدوارکننده" است

"فرانک والتر اشتاین‌مایر" نخست‌وزیر آلمان روز شنبه خبر داد که مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران "امیدوارکننده" بوده است. وی افزود: "در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، مذاکرات آن‌قدر امیدوارکننده بود که ما حتی شانس آن را داشتیم که به توافق هم برسیم."

اسرائیل

هاآرتص/ آیا نتانیاهو به اندازه کافی از ایران می‌ترسد تا نیروی هوایی اسرائیل را حفظ کند

پنج‌شنبه گذشته، نیروی هوایی اسرائیل به همه فرمانده‌ها و خلبان‌های ذخیره خود پیامک فرستاده و گفته که پروازهای آموزشی برنامه‌ریزی شده آن‌ها به خاطر محدودیت‌های بودجه‌ای لغو شده است. کسی باید بیش‌ترین نگرانی را درباره آمادگی نیروی هوایی اسراتیل داشته باشد نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل است که طی پنج سال گذشته بهبود و برنامه‌ریزی گزینه نظامی علیه ایران اولیت اصلی برنامه او بوده است.

اسرائیل

اما نتانیاهو در هنگام ارسال این پیامک‌ها کجا بود و چه می‌کرد؟ در حال تبلیغات برای نامزدی یک یهودی 85 ساله به عنوان رئیس‌جمهور بعدی اسرائیل بود، فردی که حتی شهروند اسرائیل هم نیست. تازه روز چهارشنبه بود که دفتر نخست‌وزیر اسرائیل به موشه یعلون وزیر دفاع و "یائیر لاپید" وزیر مالی دستور داد تا جر و بحث‌های علنی خود را کنار بگذارند و با مذاکره مستقیم اختلافاتشان را حل کنند.

جروزالم پست/ مردی که به ارتباط با گروه مخالف خارج از ایران متهم شده بود در ایران اعدام شد

ایران روز یک‌شنبه مردی را به خاطر ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام کرد. غلامرضا خسروی سوادجانی به کمک مالی به مجاهدین خلق متهم شده بود، گروهی که به دنبال براندازی حکومت ایران است.

اسرائیل

پلیس ایران هنگام دستگیری خسروی ویدیوها و اسنادی را پیدا کردند که شامل توضیحاتی درباره "مراکز مهمی از جمله تأسیسات نظامی" کشور بود و به مجاهدین خلق تحویل داده شده بود. گروه مجهادین خلق تا سپتامبر 2012 در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت.

تایمز اسرائیل/ تبلیغ فرمانده ایرانی درباره پدافند بدون رقیب و "فوق سری" هوایی این کشور

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران روز شنبه مدعی شد که این سپاه یک پدافند هوایی جدید، پیشرفته و فوق سری ساخته است. سرتیپ حسین سلامی تصریح کرد: این پدافند "یک سیستم دفاعی پیشرفته‌تر از آن چیزی است که به خاطر منافع استراتژیک به ما ندادند،" اشاره‌ای به تصمیم روسیه برای لغو فروش موشک‌های اس-300 به ایران.

اسرائیل

سلامی همچنین افزود: این پدافند فوق سری، "محرمانه" باقی خواهد ماند و به طور علنی یا در رسانه‌ها به نمایش گذاشته نخواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حجت ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    کاش ما بجای تکیه بر خارج خودون با توجه به شرایط اقلیمی کشور خودمون دست به طراحی های بومی میزدیم.چرا باید التماس روسیه و امریکا کنیم
  • منیره ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    وقتی میخوان خبر اعدام یکی از منافقین رو منتشر کنن ببینید چه عکسی زدن یه لبخند معصومانه رو لبش, کنار یه پسرک کوچولو, پیراهن آبی کمرنگ. خودتون بهتر میدونید که چنین عکسی چی رو به مخاطبش القا میکنه خدا وکیلی باید کار رسانه ایی رو از اینا یاد بگیریم
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    صهیونیستا انقد خودزنی میکنن تا بالاخره بودجه نیروی هوایی شونو از آمریکا بگیرن.
  • رحمن ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خدا را شکر خسته نباشید هنوز کار برای ارتقاع فراوان است باید شبانه روز تلاش کنید خدا هم کمک می کند
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شما هم کنارش تصویر ارمیتاها رو بزنین
  • مجید ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نقی داداش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس