قرارداد کارلوس کی‌روش پس از جام‌جهانی به پایان خواهد رسید و تیم ملی، فرصت یک ساله‌ای تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا‌ پیش‌ روی خواهد داشت و برای دست‌ یافتن به نخستین قهرمانی پس از پیروزی انقلاب در آسیا، نیاز به یک مربی کارکشته و مقتدر روی نیمکت دارد.

در این میان یکی به مردم دروغ می‌گویدبه گزارش مشرق، تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی ایران پس از جام‌جهانی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فدراسیون فوتبال برای روز‌ها و هفته‌های آینده خواهد بود.

وضعیت ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران پس از جام‌جهانی همچنان مبهم است و اظهار‌نظرهای متفاوتی در این باره بر تناقضات حل این معادله افزوده است؛ از یک سو، فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان، بر این باور است که کی‌روش مربی گرانی است و برای تأمین هزینه قرارداد او باید از دولت کمک بگیرد. از سوی دیگر، کی‌روش مدعی است، هنوز قیمتی پیشنهاد نداده‌ که ارزیابی فدراسیون از آن گران یا ارزان باشد.

بنا بر این گزارش، پیش از این در آغاز هفته گذشته، کی‌روش اعلام کرد که به این نتیجه رسیده ‌در برنامه‌های علی کفاشیان جایی ندارد و با پایان جام‌جهانی کار او در تیم ملی ایران نیز به پایان می‌رسد.

او در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها چنین گفت: «من اکنون نمی‌خواهم راجع به مسائلی که باب میل من بوده و چیزهایی که خواسته‌ام صحبت کنم، چرا که در ده ماه گذشته، این صحبت‌ها انجام شده. در مجموع به این نتیجه‌ رسیده‌ام، من جزو برنامه‌های آقای کفاشیان و فدراسیون فوتبال نیستم و برای شخص خود من این به منزله اتمام کار با تیم ملی ایران است‌». (اینجا)
 
بنابراین، از سخنان کی‌روش می‌توان به روشنی دریافت که او با رئیس فدراسیون فوتبال ایران اختلاف دارد و بر خلاف آنچه کفاشیان مشکلات مالی را مانع بزرگ بر سر راه تمدید قرارداد با او می‌داند، این اختلافات میان آنهاست که شاید موجب جدایی مرد پرتغالی از تیم ملی ایران شود.

کی‌روش در همین گفت‌وگو می‌گوید: «پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ‌قطعا حقایقی را که در طول فرایند مذاکرات وجود داشت، خواهم گفت‌».
 
اما به ‌رغم این سخنان، علی کفاشیان همچنان بر این باور دارد که امکان بستن قرارداد با کی‌روش وجود دارد. او چند روز پس از این اظهار‌نظر کارلوس کی‌روش در سخنان عجیبی گفته که کارلوس کی‌روش اعلام آمادگی کرده تا در تیم ملی بماند، ولی ماندن او بسته به تأمین بودجه قرارداد اوست. (اینجا)

کفاشیان در حالی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که کی‌روش اولویت تیم ملی برای تمدید قرارداد است که روز پیش از آن یک روزنامه‌، از آغاز مذاکرات کفاشیان با مربی‌های خارجی برای جایگزینی کی‌روش پس از جام‌جهانی سخن گفته بود.

اما به جز مربیان خارجی، سایه چند آلترناتیو دست‌به‌نقد هم بر سر نیمکت تیم ملی فوتبال ایران سنگینی می‌کند. مهم‌ترین آن‌ها حسین فرکی، سرمربی تیم قهرمان لیگ بر‌تر است که به شکلی ناباورانه، هفته گذشته، اهواز را ترک کرد و جای خود را به دارگون اسکوچیچ داد.‌
مربی دوست‌داشتنی فولادی‌ها در حالی تیم قهرمان را ترک کرده که آن‌گونه که از برآورد‌ها برمی‌آید، جایی روی نیمکت هیچ‌ یک از تیم‌های حاضر در لیگ بر‌تر آینده هم ندارد و همین بدون تیم بودن، شایعات را در خصوص نزدیک شدن حسین فرکی به نیمکت تیم ملی پس از جام‌جهانی بیشتر و بیشتر می‌کند.

تابناک در ادامه گزارش خود می‌‌افزاید: تقریبا پس از هر جام‌جهانی، یک مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی نشسته و پس از نتیجه نگرفتن و صرف یکی، دو سال در آستانه جام‌جهانی، یک مربی خارجی به نیمکت تیم ملی نزدیک شده است. با این روند شاید عجیب نباشد که جای کی‌روش را یک مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی بگیرد!

در این باره باید گفت، «نلو وینگادا» هم که در تیم ملی امید تازه شروع به فعالیت کرده با مدل بلاژویچ ـ برانکو می‌تواند گزینه نزدیک به نیمکت تیم ملی ایران باشد. با این حساب، همچنان وضعیت نیمکت تیم ملی پس از جام‌جهانی مبهم است.

بنابراین و با این حساب، تقریبا باید کار کی‌روش را‌ در تیم ملی تمام شده دانست و اگر کفاشیان بتواند او را یک سال دیگر در تیم ملی نگه دارد، باید به او آفرین گفت؛‌ شاید خود آقای رئیس هم می‌داند که مرد پرتغالی آخرین روزهای حضور در تیم ملی را می‌گذراند!
 
کار سخت تیم ملی پس از جام‌جهانی

ممکن است بزرگ‌ترین ایرادی که بتوان به کارلوس کی‌روش گرفت، میراث او برای تیم ملی ایران باشد. ‌شاید او با آوردن گوچی و دژاگه و داوری، چند بازیکن با استاندارد جهانی را به تیم ملی اضافه کرده باشد، ولی تیم ملی او یک تیم پیر و بدون پشتوانه است. لیگ پیر و بی‌ستاره چند سال اخیر ایران، نتوانسته به تیم ملی بازیکن قابل قبولی ‌معرفی کند؛ بنابراین، دست سرمربی برای انتخاب حسابی خالی بوده و نتیجه کار شده تیمی که اکنون داریم. البته ‌تیم خوبی است، ولی یکی دو سال بیشتر از عمر مفیدش ‌نمانده است. با این حساب، کار مربی بعدی که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، بسیار سخت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    میخایین بجای کیروش کی رو بیارین آخه؟؟ اون زیاد نخواسته، قیمتش همینه و ارزش پول ما اینقدر افت کرده،با این قیمت مربی بهتر از کیروش به ایران نمیاد برادر، تنها عاملی که کیروش رو میخان رد کنن اینه که کارلوس با اصول و قوانین حرفه ای دنیا رفتار میکنه و اهل فوتبال ما با خاله خان بازی و تعارف های بیجا و بدرد نخور که مختص ما ایرانیاس و خروار خروار خرج هم میکنیم بجای همدوستی واقعی، و جالب اینست که از آن به عنوان احترام یاد میکنیم، خیلیا میگن آقا کیروش چیکار کرده؟؟؟ بزرگترین درس کیروش به ما اصول مندی بود که متاسفانه اهالی فوتبال ما لجاجت جاهلانه از قبول این اصول سر باز میزنن و این نشان از ظرفیت پایین ما دارد، امثال علی لطیفی میاد با چنان غقده ای در مقابل دربین ورزش از نگاه 2 از کیروش انتقاد میکند که آدم احساس میکند کیروش پدر کشتگی با ایشون دارد، مشکل فوتبال ما انسان هایی کوچک و کم ظرفیت و البته بی دانش است که ظرفیت پذیرفتن اصول بزرگ رو ندارند. یا ستار همدانی،کسانی که حتی از در ورزشگاهای رئال و منچستر هم راشون نمیدن و میان راجع به کیروشی که مورینو به اون بزرگی تو کلاسش نشسته نظر میدن، تا فکرت بزرگ نباشد و بزرگ فکر نکنی نمیتوانی بزرگ شوی و کارهای بزرگ انجام دهی و کارهای بزرگ را به منزله رویا میبینی
  • احمد ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    دقیقا درد مملکت اینه که آدم هایی که سواد ندارن میآن انتقادهایی می کنند که انگار تا حالا 4 تا تیم رو قهرمان لیگ داخلی کردن ! حالا حضور در سطح 2 اروپا که پیشکش همه ! من فرکی رو خیلی دوست دارم ولی چرا همیشه یک مربی رو تازه اومده یک تیم رو قهرمان کرده ، بلافاصله می خوایم حرومش کنیم ، فرکی عالی هست از نظر اخلاقی و حتی فنی، ولی به نظر من نه برای تیم ملی . اگر فرض هم کنیم خودش از نظر فنی خیلی بالا است ولی همین مربیان داخلی همین روزنامه ها همین کارشناسان کاری می کنند بنده خدا پس از یک سال اعطای کار رو به لقایش ببخشه. هر کی می خواد یک کانالی به تیم ملی بزنه . . . کیروش رو با اون رزومه روشن دیوونه کردن مربی داخلی و ساکتی مثل فرکی که دیگه هیچی .
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    دریاب کی راست میگه
  • حامد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    به نظر من هر کسی بیاد به حال تیم ملی فرقی نمیکنه! اما کیروش حیفه مخصوصا با اون کارش در مقابل سرمربی کره ای که باعث شد در دل مردم ایران جا باز کنه برا خودش. درسته تیم ملی میره جام جهانی گند میزنه اما مطمئن باشید بهتر از این گیرمون نمیاد!
  • پسر ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    کیروش باید بمونه اگر غیر از اون بیاد باید در فوتبال تخته کنین
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق جون اينارو بيخيال بيا و خداوكيلي اماره فدراسيون دكتر دادكان رو منتشر كن همه ببينن چه خبر بوده أصلا كفاشيان بد ولي امارش رو كه نميشه ناديده گرفت چيكار بأيد ميكرد كه نكرده فقط داريم زير أب ميزنيم كه چي بشه أينا برن كيا بيان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس