کد خبر 313465
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش اعلام آمادگی کرده تا در تیم‌ملی باقی بماند اما ما این موضوع را مشروط به این کردیم که بتوانیم بودجه مورد نظر او را تأمین کنیم.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان در حاشیه مراسم تجلیل از داوران ایرانی در جام جهانی 2014 برزیل، در مورد ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش بعد از این مسابقات گفت: کی‌روش اعلام آمادگی کرده تا در تیم‌ملی باقی بماند اما ما این موضوع را مشروط به این کردیم که بتوانیم بودجه مورد نظر او را تأمین کنیم که تا این لحظه هنوز نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم اما تا پایان جام جهانی این فرصت را داریم و سعی می‌کنیم بودجه مورد نظر این مربی را تأمین نماییم.

وی در مورد اینکه کی‌روش گفته بود در برنامه‌های آینده تیم ملی جایی ندارد، ادامه داد: ایشان در برنامه‌‌های آینده تیم ملی وجود دارد و او اولویت ماست اما اگر قرار باشد نتوانیم بودجه مورد نظر این مربی را تأمین و تهیه کنیم تعهد اضافی برای خودمان ایجاد کرده‌ایم که این موضوع هم او را اذیت می‌کند هم ما را. اما می‌دانید که در ایران بودجه تأمین کردن همیشه در لحظات آخر رخ می‌دهد.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود لباس‌های تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی تقلبی بوده، خاطرنشان کرد: من پیش از این هم صحبت کرده بودم و گفته بودم که این لباس‌ها تقلبی نبود بلکه یکی دو دست پیراهن برای بازیکنان بیشتر فرستادیم که این لباس‌ها یک درجه پایین‌تر از لباس‌های اصلی بود چون سفارش اولیه ما سه دست لباس بود اما لباس‌های اضافی از انبار ارسال شد و باعث شد این اتفاقات بیفتد اما ما هم قبول داریم که در آفریقا یکی دو دست از لباس‌ها اصلی نبود اما مطمئن باشید در اردوی اتریش و بعد از آن لباس‌های اصلی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص دیدارش با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری هم اظهار داشت: من با آقایان جهانگیری و نهاوندیان و همینطور وزیر ورزش دیدارهایی داشتم که این دیدارها در راستای حمایت از تیم ملی بود و باید بگویم که جلسات خوبی هم برگزار کردیم و این افراد قول حمایت از تیم ملی را دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ادامه در مورد اینکه گفته می‌شود قبل از سفر تیم ملی به برزیل اعضای این تیم با رئیس جمهوری کشورمان دیدار خواهند داشت یا نه، افزود: این ملاقات انجام خواهد شد اما اینکه در دیداری جداگانه باشد و یا در مراسم خداحافظی تیم ملی هنوز مشخص نیست.

کفاشیان درباره مراسم تجلیل از داوران که با مسائلی هم همراه بود، گفت: به نظرم کمیته داوران در این زمینه غیرفعال عمل کردند و ما فکر می‌کردیم که قرار است مراسم تجلیل از داوران همراه با ملی‌پوشان انجام شود اما از کامرانی‌فر تشکل می‌کنم که به ما اطلاع داد که آنها زودتر از تیم ملی عازم برزیل می شوند و ما هم این جلسه را برگزار کردیم و اعتقاد دارم که مشکلاتی که به وجود آمده به دلیل ضعیف عمل کردن کمیته داوران بود که من به آنها انتقاد دارم و به خودشان هم گفتم. آنها باید طرحی می‌دادند تا ما بتوانیم مراسم بهتری برای‌ آنها برگزار کنیم و مثل ملی‌پوشان مراسم در خور شأنی برای آنها برگزار کنیم. داوران با همت و تلاش خودشان به اینجا رسیدند و باید بگویم جایگاه فوتبال ما در آسیا اول است اما جایگاه داوران ما اول نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: داوران هم عضوی از جامعه فوتبال هستند و کمیته داوران باید در این رابطه برنامه‌ای به ما می‌داد اما ما توجه ویژه‌ای به داوران داریم.

به گزارش فارس، علی کفاشیان در خصوص انتخاب میزبان برای جام ملت‌های 2019 گفت: برای این رقابت‌ها دو کشور ایران و امارات به صورت جدی میزبانی را خواهان هستند. تا به الآن بر اساس اسناد و مدارک و نظرخواهی از اعضای هیأت‌مدیره AFC این صحبت را مطرح می‌‌کنند که ما خیلی جلوتر از امارات هستیم اما از لابی‌ قوی‌تر اماراتی‌ها می‌ترسم و از این موضوع نگرانم که آنها بخواهند از یکسری راه‌های دیگر وارد شده و با استفاده از امکاناتی، این میزبانی را بگیرند.

وی ادامه داد: ایران شانس زیادی برای کسب میزبانی دارد و ما قرار است این توانمندی‌ها را چاپ کرده و برای همه کشورها بفرستیم. ما فقط به این بسنده نمی‌کنیم که این اسناد را فقط برای AFC بفرستیم بلکه برای تمام کشورها ارسال خواهیم کرد ضمن اینکه برای لابی سعی می‌کنیم به سایر کشورهای آسیایی نیز سفرهایی داشته باشیم.

کفاشیان تأکید کرد: باید همین‌جا اعلام کنم که ما برای میزبانی المپیک 2016 نیز کاندیدا شده‌ایم و بر همین اساس چهار شهر را هم معرفی کرده‌ایم. برای حضور در این رقابت‌ها نیز 16 کشور به ایران می‌آیند و در کل ما سعی می‌کنیم همه میزبانی‌ها را بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل لباس‌های تیم ملی حل شد یا خیر،‌گفت: انشالله مشکل لباس‌ها حل شده باشد و با بازگشت تیم ملی بتوانیم خبرهای خوشی از کادر فنی و بازیکنان بشنویم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که آیا حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان به برزیل سفر خواهد کرد یا خیر،‌گفت: اگر روحانی به برزیل بیاید هم تشویقی برای بازیکنان است و هم ایرانی ها مشتاق با او دیدار می‌کنند و در مجموع ما از این موضوع استقبال ویژه‌ای خواهیم کرد.

وی در مورد احتمال لغو انتخابات هیأت استان تهران گفت:‌ یکسری مدارک برای ما ارسال شده که در آن درخواست کرده‌اند انتخاب را به عقب بیاندازیم و احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد. کمیسیون اصل90 از ما این درخواست را کرد و انتخابات به احتمال زیاد عقب می‌افتد تا این مدارک را بررسی کنیم چرا که این اسناد نیاز به اصلاح و پاسخگویی دارد البته کاندیداها نمی‌توانند مستقیماً به ما نامه‌ای برای لغو انتخابات بدهند اما اگر نامه یا اعتراضی باشد می‌توانند آن را به اصل90 بدهند که گویا این کار انجام شده و اصل 90 از ما درخواست تعویق انتخابات را کرد. به زودی نیز زمان جدید انتخابات اعلام خواهد شد.

کفاشیان در مورد این اظهارنظر سفیر برزیل مبنی بر اینکه حاضر است مقابل آرژانتین،‌پیراهن ایران را بپوشد،‌گفت: سفارت خارجه از ما درخواست کرده تا پیراهن ایران با امضای ملی‌پوشان را آماده داشته باشیم تا بتوان آنها را به سفرا و مقامات خارجی اهداء کرد. ما از این موضوع که سفیر آرژانتین بخواهد پیراهن ایران را بپوشد، استقبال می‌کنیم و پیراهن خوبی را هم در اختیار او قرار می‌دهیم که آب نرود!

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه شایعه شده دادکان بعد از جام جهانی به جای کفاشیان به فدراسیون فوتبال خواهد آمد گفت: ما دو سال دیگر هستیم و بعد از آن هم هرکسی دیگر که مجمع به او رأی بدهد را قبول کرده و دستش را هم می‌بوسیم و برایش آرزوی موفقیت خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس