کد خبر 306927
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

مطبوعات استرالیا روز دوشنبه اعلام کردند اتهامات مبنی بر تجاوز جنسی و رفتار خشونت آمیز با 220 نوجوان که در دهه 1980 در یکی از پایگاههای نیروی دریایی استرالیا آموزش ملوانی می دیدند، به اندازه ای جدی است که در قالب یک گزارش در پارلمان مطرح خواهد شد.

به گزارش مشرق، « روزنامه استرالیا » در شماره امروز خود نوشت در چارچوب تحقیقات درباره بدرفتاری در ارتش استرالیا، دو هزار و 400 شکایت دریافت شده است، اما رئیس گروه تحقیق اعلام کرد ادعاها مبنی بر بدرفتاری ها در پایگاه اچ ام ای اس لیووین HMAS Leeuwin واقع در غرب استرالیا در دهه 1980 ایجاب می کند گزارش جداگانه ای در این باره تهیه و ارائه شود.

همچنین گزارش جداگانه ای درباره ادعاها مبنی بر اینکه بیش از 70 دانشجوی دانشکده افسری در « آکادمی نیروی دفاعی استرالیا » در کانبرا مورد سوءاستفاده جنسی یا بدرفتاری های دیگر قرار گرفته اند، تهیه خواهد شد.

استرالیا سال 2012 پس از تحقیق درباره ادعاها مبنی بر سوءاستفاده جنسی یا بدرفتاری های دیگر در ارتش از دهه 1950 تاکنون، گروه ویژه ای برای رسیدگی به شکایت ها در این زمینه تشکیل داد.

رئیس این گروه که لن رابرتس اسمیت، قاضی بازنشسته است، پیشتر برخی از این ادعاها را وحشتناک توصیف کرده بود، اما در مصاحبه با روزنامه استرالیا گفت پیش از تصمیم گیری درباره پیشنهاداتی که باید به « کمیسیون سلطنتی » ارائه کند، منتظر تکمیل تحقیقات خواهد شد.
وی به این روزنامه گفت:« بسیاری از شاکیان تمایلی ندارند موضوعشان علنی شود و از اینکه هویتشان فاش شود بسیار نگرانند.»

این گروه ویژه 227 شکایت مبنی بر بدرفتاری با نیروها در پایگاه اچ ام ای اس دریافت کرده است که از جمله می توان به زورگویی به نیروهای رده پایین توسط فرماندهان مافوق اشاره کرد.
به نوشته این روزنامه، نتایج اولیه تحقیقات حاکی از آن است که شماری از افسران 15 و 16 ساله نیروی دریایی متحمل بدرفتاری فیزیکی، آزار و اذیت ، و سوءاستفاده جنسی شده اند.

این گروه ویژه در چهارمین گزارش خود اعلام کرد: « بررسی شکایات تا امروز نشان می دهد ارتش در مقابله با خشونت و زورگویی که سال های زیادی در پایگاه اچ ام ای اس رواج داشته است، شکست خورده است.»

سال های اخیر اتهامات زیادی مبنی بر سوءاستفاده جنسی و بدرفتاری در ارتش استرالیا مطرح شده است.

 تحقیقات دیگر حاکی از فرهنگ لاپوشانی، خودداری از مجازات خاطیان و اتخاذ رویکرد خصمانه در ارتش در قبال کسانی است که به خاطر این بدرفتاری ها شکایت کرده اند. دولت از کسانی که مورد چنین بدرفتاری ها و سوءاستفاده های جنسی واقع شده اند عذرخواهی کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    2 0
    کسی در استرالیا مانده که به او تجاوز نشده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس