محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل اظهارنظر مشاور رهبر ایران مبنی بر پیش‌روی خط مقدم دفاع این کشور تا مرزهای لبنان و اسرائیل و تحویل گزارش ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره چاشنی سیم پل انفجاری می‌شود.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل اظهارنظر مشاور رهبر ایران مبنی بر پیش‌روی خط مقدم دفاع این کشور تا مرزهای لبنان و اسرائیل و تحویل گزارش ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره چاشنی سیم پل انفجاری می‌شود.

تایمز اسرائیل/ فرمانده ایرانی: خط مقدم اکنون در جنوب لبنان است

یکی از مشاورین ارشد علی خامنه‌ای رهبر ایران روز شنبه با تأکید بر نفوذ قوی این کشور در خاورمیانه و ادعای پیروزی در سوریه، گفت که خط مقدم این کشور اکنون مرزهای لبنان با اسرائیل است. یحیی رحیم صفوی در سخنرانی در جمع سربازان بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: "خط مقدم دفاع ما اکنون دیگر در جنوب ایران نیست، بلکه در جنوب لبنان و مرز این کشور با اسرائیل است، چون عمق استراتژیک ما اکنون به سواحل مدیترانه و شمال اسرائیل رسیده است."

اسرائیل

ایران از راه حمایت از گروه تروریستی حزب‌الله توانسته قدرت و تسلط خود بر جنوب لبنان را حفظ کند و بسیاری حزب‌الله را در حقیقت نیروهای نیابتی تهران در منطقه می‌دانند.

شبکه 7 اسرائیل/ "خطوط مقدم ایران اکنون در جنوب لبنان هستند"

ایران مشغول افزایش چشم‌گیر نیروهای نظامی خود است و می‌خواهد نفوذش را در خاورمیانه افزایش دهد. این را می‌توان از دخالت فعال این کشور در درگیری‌های فرقه‌ای سوریه، عراق، بحرین، کویت، یمن و غزه فهمید. یحیی رحیم صفوی مشاور ارشد فرمانده کل قوای ایران در این‌باره می‌گوید: سپاه پاسداران مفتخر است که نیروی مقابل آن چیزی است که وی "تجربه رو به افزایش امپریالیسم غربی در تحمیل تسلط بر جمهوری اسلامی و دیدگاه اسلامی" توصیف کرد.

اسرائیل

صفوی در تشریح این موضوع نیز گفت که در سوریه "دو محور بر سر قدرت رقابت می‌کنند: یکی محور غربی صهیونیستی عربی که 40 تا 50 هزار تروریست را برای ایجاد ناامنی در سوریه به خدمت گرفته است، و دیگری محور ایرانی روسی چینی عراقی [با کمک حزب‌الله] که در میدان نبرد از طریق ارتش سوریه به موفقیت رسیده و تلاش‌های غرب برای سرنگونی اسد را بی‌نتیجه گذاشته است."

رحیم صفوی همچنین افزود که ایران "نفوذ خود در خاورمیانه را گسترش داده است" و خط مقدم دفاع این کشور اکنون دیگر درون ایران نیست، بلکه در جنوب و غرب لبنان است.

یدیعوت آحارانوت/ ایران می‌گوید آژانس انرژی اتمی را درباره چاشنی‌های انفجاری مورد بحث، توجیه کرده است

رسانه‌های ایرانی روز یک‌شنبه خبر دادند که این کشور درباره استفاده از چاشنی‌های انفجاری که کاربرد نظامی هم دارند، گزارشی را تحویل ناظر هسته‌ای سازمان ملل داده است. این اقدام در قالب بخشی از توافقنامه هفت گامی ایران با غرب برای کاهش نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای این کشور است. یکی از این گام‌ها ارائه اطلاعات به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره به اصطلاح چاشنی‌های سیم پل انفجاری است که هم کاربرد نظامی و هم کاربرد غیرنظامی دارد.

اسرائیل

خبرگزاری نیمه‌رسمی ایسنا روز یک‌شنبه نوشت: "گزارش سیم پل انفجاری پیش‌تر تحویل آژانس شده است." ناظر بین‌المللی هسته‌ای هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده است، اما "ماسیمو آپارو" مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار بوده که اواخر روز یک‌شنبه به گروهی از ناظران آژانس در تهران بپیوندد و از معدن اورانیوم "ساغند" و تأسیسات تولید "کیک زرد" دیدن و درباره رآکتور اراک مذاکره کند. ایسنا افزوده است: "اجرای همه این هفت گام توافق شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته نهایی می‌شود."




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    زنده باد آقا رحیم
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اونقدری که صهیونیست ها به توانمندی ما اعتقاد دارند ما خودمون به توانمندیمون اعتقاد نداریم
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    لطفا این را به وزیر امور خارجه بگین.
  • ali ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    از حرف های تمامی دشمنان ایران کاملا خوشنودیشان واضح است. وای به حال ایران. چه کرد این ظریف با ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس