گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست ها درباره ایران شامل انتقاد آمریکا از انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل، دلایل لزوم مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌ای غرب با ایران، ماجرای مادر ایرانی که قاتل پسرش را در آخرین لحظه بخشید، انتقاد معاون نماینده ایران در سازمان ملل به نقش اسرائیل در جلوگیری از تحقق خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، و انفجار سه بمب در گردهمایی طرفداران حزب تحت حمایت ایران در انتخابات پارلمانی عراق می‌شود.


جروزالم پست/ آمریکا از عضویت ایران در کمیته سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل به شدت انتقاد کرد

روز چهارشنبه آمریکا از انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل به شدت انتقاد کرد و گفت این کار "پیامد دردسرسازی" دارد. این انتقاد پس از آن مطرح شد که واشینگتن تصمیم گرفت برای حمید ابوطالبی سفیر پیشنهادی تهران برای سازمان ملل را به دلیل ارتباط احتمالی با گروگان‌گیری سال 1979 در سفارت آمریکا در تهران روادید صادر نکند. "سامانتا پاور" سفیر آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: "کاندیداتوری بلامنازع ایران، کشوری که مقامات آن مرتباً مدافعان حقوق بشر را بازداشت و بسیاری از آن‌ها را شکنجه، با آن‌ها بدرفتاری و از محاکمه قانونی محروم می‌کنند، پیامد دردسرساز انتخاب امروز است."

آقای داودی

هیئت ایران در سازمان ملل از اظهارنظر بلافاصله پس از اظهارات آمریکا خودداری کرده است. "ناظر سازمان ملل" نهادی که بر کار سازمان ملل نظارت می‌کند، نیز بیانیه‌ای صادر و از انتخاب ایران انتقاد شدید کرد. "هیلل نوئر" مدیر نهاد ناظر سازمان ملل هم در این‌باره گفت: "امروز روز سیاهی برای حقوق بشر است. با قدرت بخشیدن به مجرمین به جای قربانیان، سازمان ملل به آرمان حقوق بشر آسیب می‌زند، به اصول بنیادین خود خیانت می‌کند و اعتبار خود را زیر سؤال می‌برد."

جروزالم پست/ اسرائیل نمی‌تواند توافق قریب‌الوقوع آمریکا و ایران را بپذیرد

بسیاری از مردم معنای این جمله گنگ را نمی‌فهمند که "ما به ایران اجازه نخواهیم داد بمب هسته‌ای بسازد." هیچ‌کس نمی‌پرسد که معنای "بسازد" چیست؟ چه وقت این اتفاق می‌افتد؟ چه وقت زمان آن رسیده که اقدامی کنیم؟ "رابرت آینهورن" از مقامات ارشد دولت اوباما در زمینه ایران در گزارشی 56 صفحه‌ای در سایت اندیشکده "مؤسسه بروکینگز" تلاش کرده تا به این سؤالات پاسخ دهد.

آقای داودی

به اعتقاد آینهورن اصل توافق بین ایران و 1+5 از این قرار است: ایران ظرفیت تولید مواد لازم برای رسیدن به بمب (چرخه کامل سوخت) را حفظ خواهد کرد، بنابراین روی کاغذ و اگر تصمیم بگیرد می‌تواند بمب بسازد. اما توافقی که آمریکا به دنبال آن است شامل دقیق‌ترین کنترل و نظارت می‌شود که هر گونه تحول در برنامه هسته‌ای ایران را تشخیص خواهد داد.

آینهورن دنیایی جدید مبنی بر "بازدارندگی" را نیز پیشنهاد می‌دهد، بازدارندگی نه در مقابل استفاده از سلاح هسته‌ای، بلکه در مقابل ساخت سلاح هسته‌ای. غرب و اسرائیل هم باید بتوانند با ایران دارای ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای زندگی کنند، چرا این‌که واقعیتی است که تغییرپذیر نیست. خلاصه این‌که تخطی از توافق است که موجب تنبیه ایران می‌شود، نه داشتن ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای.

از نظر سرلشکر "یعکوف آمیدرور" نویسنده جروزالم‌پست، اسرائیل به سه دلیل باید با چنین توافقی مخالفت کند: اولاً پیشنهاد آینهورن بر این فرض استوار است که می‌توان نظام کنترل و نظارتی تدوین کرد که ایران نتواند آن را فریب دهد. اما واقعیت این است که کشورهای دیگر مثل عراق، سوریه و لیبی و حتی خود ایران نشان داده‌اند که هیچ نظامی را در این‌باره نمی‌توان تأسیس کرد که قابل دور زدن نباشد.

دوماً فرض کنیم که تخطی از توافق هسته‌ای صورت گرفته است. آیا آمریکا و کشورهای 1+5 به دنبال این نخواهند بود که درباره تخلف با ایران وارد مذاکره شوند؟ آیا آمریکا و جامعه بین‌الملل در این شرایط حاضر به کوتاه آمدن نخواهند شد؟ هر کس که تصور کند دولت آمریکا بلافاصله به چنین اقدامی از جانب ایران پاسخ می‌دهد در توهم فرو رفته است. و اسرائیل نمی‌تواند خطر بنیادین زندگی در سایه این توهم را بپذیرد.

و سوماً موضوع بازدارندگی بر این فرضیه بنا شده که ایران درک کند که در صورت تخلف، آمریکا پاسخی بسیار سخت به خواهد داد، از جمله ممکن است به استفاده از نیروی نظامی دست بزند. اما آیا این فرضیه در دنیای امروز هنوز هم معتبر است؟ چه‌قدر احتمال دارد که واشینگتن بتواند حمایت شورای امنیت را جلب کند؟ امروزه کم و بیش می‌دانیم که ایرانی‌ها خطر استفاده آمریکا از نیروی نظامی را بسیار ناچیر ارزیابی می‌کنند و تقریباً آن را نادیده می‌گیرند. به علاوه نباید غافل شویم که دنیا با ایرانی روبه‌روست که یک حکومت شیعه قاتل و انقلابی دارد که به دنبال تسلط بر منطقه و جهان است. بنابراین نمی‌توان به ایران در تعهد به هیچ‌گونه توافقی با غرب اعتماد کرد.

پیشنهادات آینهورن به دلیل تخصص وی اهمیت دارد و متأسفانه نشان‌دهنده طرز تفکر غالب در واشینگتن امروز است. اما این پیشنهادات به هیچ وجه متناسب با نیازهای اسرائیل درباره این موضوع فوق‌العاده مهم نیست. توافقی که اندیشکده بروکینگز از آن یاد می‌کند بسیار بدتر از آن است که هیچ توافقی در کار نباشد، چرا که بدون دلیل کشورها را آرام می‌کند و اجازه روابط تجاری کاملاً آزاد با ایران را می‌دهد. به این ترتیب معلوم نیست چه چیزی از تعهد غرب به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باقی می‌ماند. و بنابراین اسرائیل باید ارزیابی‌های جداگانه خود را داشته باشد.

تایمز اسرائیل/ زن ایرانی پس از بخشیدن قاتل پسرش "آرام" شد

زنی که زندگی قاتل پسرش را در لحظه آخر به وی بخشید می‌گوید بخشیدن او در پای چوبه‌دار در نتیجه خوابی بود که چند روز پیش از رسیدن موعد اعدام دیده است. وی می‌گوید: "ده روز قبل از اعدام، پسرم به خوابم آمد و خواست انتقام نگیرم، اما نتوانستم خودم را راضی کنم که قاتل را ببخشم. دو روز قبل از روز اعدام هم بار دیگر به خوابم آمد، اما این بار با من حرف نزد."

آقای داودی

زمانی که طناب دار، به خاطر قتل هفت سال پیش، دور گردن قاتل بسته شد، مادر مقتول نزدیک آمد و گفت که او را بخشیده است. وی می‌گوید: "از دست دادن فرزند مثل از دست دادن عضوی از بدن است. همه این سال‌ها مثل یک جسد مرده متحرک بودم، اما اکنون بسیار آرام هستم. احساس می‌کنم حس انتقام دیگر در قلبم نیست."

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، ایران پس از چین دومین کشور از نظر تعداد اعدام‌ها در بین تمام کشورهای دنیاست. از ابتدای سال 2014 تا کنون 40 اعدام در این کشور صورت گرفته که 33 عدد آن تنها مربوط به ماه ژانویه بوده است.

جروزالم پست/ دیپلمات ایرانی: اسرائیل تنها مانع بر سر راه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای

غلامحسین دهقانی معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل اسرائیل را تنها مانع بر سر راه "خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای" دانست و گفت زرادخانه هسته‌ای اسرائیل و خودداری تل‌آویو از امضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای سدی مقابل جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است.

آقای داودی

دهقانی تصریح کرد: "سیاست‌های غیرسازنده اسرائیل همچنین جلوی فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای را نیز می‌گیرد." وی از اسرائیل خواست تا پیمان ان‌پی‌تی را امضا کند و "همه مراکز هسته‌ای خود را تحت پروتکل‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد." معاون نماینده ایران در سازمان ملل همچنین از غرب به دلیل فراهم کردن سپری مقابل اسرائیل برای انجام "فعالیت‌های هسته‌ای مخفی" انتقاد کرد.

دبکافایل/ انفجار چند بمب در گردهمایی انتخاباتی طرفداران ایران در بغداد جان 31 نفر را گرفت

این حمله که یک هفته قبل از انتخاب پارلمانی عراق صورت گرفت گردهمایی حامیان حزب تحت حمایت ایران موسوم به "عصائب اهل الحق" را هدف قرار داد، حزبی که از بشار الاسد رئیس‌جمهور سوریه هم حمایت می‌کند. انفجار این سه بمب در بین مردم 31 کشته و شمار زیادی زخمی باقی گذاشت. دولت اسلامی عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته است.

آقای داودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهیدزنده ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    این دیمونا چقده وسوسه انگیزه!!!!!!!!!!!! آدم وقتی چشمش به اون گنبد اتمی دوارش میخوره دلش میخواد ........ با خودش ببردش تو هوا آخه حیفه که رو زمین باشه یک همچه مکان مقدس صهیون ولدالزنا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس