گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل استقبال ایران از آشتی حماس و فتح در فلسطین علیه اسرائیل، حمایت مردم ایران از توافق عادلانه هسته‌ای، و نابودی یک نمونه ناو هواپیمابر آمریکایی در مانور ایران می‌شود.



هاآرتص/ ایران از آشتی فلسطینیان علیه "اشغالگران صهیونیست" استقبال کرد

ایران، دشمن قسم‌خورده اسرائیل، شنبه از توافق آشتی بین دو گروه بزرگ فلسطینی استقبال کرد اما درباره توافق دو طرف برای تشکیل دولت واحد سکوت اختیار کرد. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران در اظهاراتی در این‌باره گفت: "جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی جهت اتحاد، همبستگی و آشتی ملی فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست استقبال می‌کند."

ایران قرار است یک ناو هواپیما‌بر آمریکایی را نابود کند/تنها توافقی که ظریف و کروتز با آن موافقت خواهند کرد/ایران از آشتی فلسطینیان استقبال کرد ولی اظهار نظری درباره دولت واحد نکرد/منابع اطلاعاتی آمریکا:ناو ساخته ایران سیستم پرتاب هسته‌ای ندارد

اما وی اشاره مستقیمی به توافق محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین با گروهک حماس برای تشکیل دولت واحد نکرد. افخم تصریح کرد: "ایران از هر تصمیمی حمایت می‌کند که موجب تحقق ایده‌آل‌های ارزشمند علیه یک رژیم خشونت‌طلب و توسعه‌طلب شود."

توافق بین حماس و حزب فتح که محمود عباس عضوی از آن است، مبنی بر ایجاد دولتی متشکل از تکنوکرات‌های مستقل طی پنج هفته آینده و برگزاری انتخابات دست‌کم شش ماه دیگر است. ایران مدت‌هاست از حماس و سایر فرقه‌های خشونت‌طلب که خواهان نابودی دولت "نامشروع" یهودی هستند، حمایت می‌کند.

تایمز اسرائیل/ وزیر خارجه ایران: مردم از توافق عادلانه هسته‌ای حمایت خواهند کرد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یک‌شنبه گفت اکثریت مردم ایران از توافق جامع هسته‌ای که "به حقوق ایران و خواسته‌های مردم احترام بگذارد" حمایت خواهند کرد. ظریف طی کنفرانس مشترک خبری با همتای اتریشی خود "سباستین کورتز" تأکید کرد: "این تنها توافقی است که من و رئیس‌جمهور آقای روحانی با آن موافقت خواهیم کرد."

ایران قرار است یک ناو هواپیما‌بر آمریکایی را نابود کند/تنها توافقی که ظریف و کروتز با آن موافقت خواهند کرد/ایران از آشتی فلسطینیان استقبال کرد ولی اظهار نظری درباره دولت واحد نکرد/منابع اطلاعاتی آمریکا:ناو ساخته ایران سیستم پرتاب هسته‌ای ندارد

کروتز هم با تصریح این نکته که توافق جامع به ثبات منطقه کمک خواهد کرد، گفت: "باید از هدر رفتن این فرصت جلوگیری کنیم، چون این راه‌حل مذاکرات هسته‌ای منجر به ثبات و امنیت در تمام منطقه خواهد شد و از دیدگاه اقتصادی هم برای مردم ایران مفید خواهد بود."

مفاد توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای با غرب ممکن است شامل کاهش تعداد سانتریفیوژهای ایران، تغییر در طراحی یک رآکتور جدید در اراک و دادن اجازه نظارت بیش‌تر به ناظران سازمان ملل باشد. این در حالی است که تا همین جا هم دولت روحانی مورد انتقاد شدید اصولگرایان قرار دارد که معتقدند مذاکره‌کنندگان امتیازات بیش از حدی را در مذاکرات به طرف غربی داده‌اند.

هاآرتص/ ایران قرار است ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را در مانور خود نابود کند

ارتش ایران قرار است طی مانور بعدی خود یک مدل ساختگی از ناو هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهد. دریاسالار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه قدرتمند پاسداران می‌گوید نیروهای ایرانی "بعد از پایان ساخت نمونه این ناو، آن را در تمرین‌های خود هدف قرار می‌دهند." وی افزود: "ما باید نقاط ضعف و قوت دشمن خود را بیاموزیم."

ایران قرار است یک ناو هواپیما‌بر آمریکایی را نابود کند/تنها توافقی که ظریف و کروتز با آن موافقت خواهند کرد/ایران از آشتی فلسطینیان استقبال کرد ولی اظهار نظری درباره دولت واحد نکرد/منابع اطلاعاتی آمریکا:ناو ساخته ایران سیستم پرتاب هسته‌ای ندارد

این اولین واکنش مقامات ایرانی به گزارش ماه مارس است که در آن آمده بود ایران در حال ساخت نمونه‌ای ساده از ناو هواپیمابر USS Nimitz در منطقه جنوبی بندر عباس است. مقامات ایرانی در آن زمان چیزی در این‌باره نگفتند، اما تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که از این نمونه در یک فیلم استفاده خواهد شد.

روزنامه‌های ایران خبر داده بودند که این نمونه "بخشی از دکور" فیلمی به کارگردانی نادر طالب‌زاده درباره سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر به دست ناو آمریکایی "وینسنس" در سال 1988 است. آمریکا می‌گوید شلیک به هواپیما که موجب سقوط و کشته شدن 290 مسافر و خدمه آن شد، یک اتفاق بوده است.

تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا اولین بار تابستان گذشته و از روی تصاویر ماهواره‌ای از تأسیسات نظامی ایران متوجه این نمونه در حال ساخت از ناو آمریکایی شدند. این نمونه همان شکل و سبک خاص ناوهای کلاس Nimits را دارد و شماره 68 مربوط به Nimitz هم به زیبایی در کنار قوس آن نوشته شده است. جنگنده‌های ساختگی هم روی عرشه ناو گذاشته شده‌اند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این نمونه هیچ سیستم پرتاب هسته‌ای ندارد و تنها دو سوم طول یک ناو هواپیمابر معمولی 1100 فوتی را دارد. مقامات اطلاعاتی واشینگتن هم اعتقادی ندارند که ایران می‌تواند یک ناو هواپیمابر واقعی را بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    منابع اطلاعاتی آمریکا چقزر اسکلن به خدا که ماکت ناو رو با خود ناو اشتباه گرفتن
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    یه روز بشه ناوهای واقعی آمریکا نابود بشه
  • heidar ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    به خدا قسم من چندین بار دیدم مردم فلسطین جلوی اسماعیل هنیه مرگ بر ایران و مرگ بر حزب‌ا‌لله میگن چرا ما باید از این مردم نمک نشناس حمایت کنیم به جای اینا بریم از حزب‌ا‌لله لبنان و حزب الله عراق و عصایب اهل حق بیشتر حمایت کنیم که واقعاً از جونشون به خاطر ایران و امام خامنه‌ای می گزرن اینو بارها ثابت کردن چون مذهب مشترکی دارن و اونم اینه که شیعه هستند خواهشأ اگه طرف حقی‌ منتشر کن اگه هم نیستی‌ که هیچ مشرق جان
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    راستی دقت کردین ظریف دوباره ریش پرفسوری گذاشته؟؟؟
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    گفتی ماکت یاد خروس پلاستیکی خودمون افتادم
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    انشالله به موقع اش به یاری و توکل الله و به دست دانشمندان جوان کشورمان می سازیم.
  • سروش ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    به کوری چشماتون که از حدقه در بیاد اصل ناو هماپیما بر رو هم خواهین ساخت این نمونه دست گرمی است احمق ها نه برای فیلمه و نه برای تمرین این برای دست گرمیه که برو بچه های صنایع خودکفایی توانایی خودشون رو بسنجند تا به خود باوری دست پیدا کنند و اصلش رو به کوری چشماتون بسازند.
  • بی نام ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    وقتی یهو ساختم اون وقت همشون دهنشون این شکلی میسشه عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
  • ایران ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    جزائر ایران مانند ناو هواپیما بر هستند و ما نیازی به ناو نداریم .. اما اگه اداره بکنیم خیلی خوبش و میسازیم... به ما وعده داده شده ... پیامبر اعظم (ص) : علم اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت اللهم عجل عجل عجل عجل عجل لولیک الفرج
  • سعید ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خود همونا گفتن ماکته
  • سعید ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    این عکس قدیمیه
  • حجت ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 1
    درسته فلسطین کامل با ایران متحد نیست،مثلا موقع ریاست جمهوری محمد مرصی.اما دشمنی با اسرائیل نقطه مشترک ماست.ورهبری گفتن هرجا پای اسرائیل باشه ایران نقطه مقابلشه
  • حجت ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آخه توی این مدت دیگه پروفسورصداش نمیکردن.دلخورشده
  • حجت ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    من ماندم ماکتی که با یه موشک بره هوا ساختنش چه فایده داره؟ وقتی موشکای ما تونستن اهداف کوچک تر رو بزنند زدن یه غول بی شاخ و دم مثل این یعنی چه؟ فکر کنم یه خبراییه وگرنه یکی نمیاد سیبل به این گندگی بسازه.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بابا این ماکت توانایی حرکت هم نداره چه برسه پرتاب هسته ای
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    این بچه بازی ها فقط از ایران بر میاد..!!
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    کاملا تآیید میکنم .... در ضمن در زمان جنگ عراق و ایران تعدادی از آشانایان که به سوریه میرفتن میگ... شاهد بودن که فلسطینیای کوچ کرده به سوریه شدیدآ مخالف ایرانن و ایران رو مسبب بدبختیشون میدونستن و تو خونه ومغازه هاشون عکس صدام رو قاب کرده بودن . و اونو عزیز عرب و شجاعترین فرمانده عرب میدونستن که داره خون فارسهای کافرو میریزه ... بخاطر سیاست بازی و اینکه حمایت ما از مسلمونا شیعه و سنی نداره و ما فرقی بین این دوتا نمیزاریم و همه باید متحد باشیم و جهت فشار به اسرائیل ... ایران این وصله عربستانیه نا مطمءن رو حمایت میکنه . فقط همین .
  • reza ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بشین تا بشه
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    "...این نمونه هیچ سیستم 'پرتاب' هسته‌ای ندارد." جهت اطلاع مترجمان محترم، پرپلشن=پیشرانش، قوای محرکه، موتور!
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اونموقع دشمن از کجا بیاریم؟
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر یکم فکرش کنید دارن نمونه میسازن برای نمونه اصلی که اگر یک موقعی خواستن بسازن تمام ویژگی های اونو بدونن و اندازه سازه و ....
  • علی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ناشناس 9:47، اصلا کی مگه گفت میخواد حرکت کنه. بعدشم حرکت شرط لازم برای پرتابگر هسته ای نیست.
  • علی ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 1
    با نشستن نمیشه. باید پا شد رضا جون. خفته ها را هم باید بیدار کرد که از ترس به سنگ قبرشون چِسبیدند.
  • علی ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 1
    شوتیا. این رو برای فیلم ساختن تا عمق فاجعه قربانی کردن زنان و بچه های بی گناه را نشون بدهند. حالا شما غرق در حقوق بشر غربی هستی حق داری عمق فاجه بر ضد ملت کشورت رو نبینی.
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعیشو میسازیم بگو انشاالله...
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 1
    از کی تا حالا حماس"جهاد اسلامی و فتح خوشونت طلب شدن؟جهاد در راه خدا خشونته؟!
  • شناس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 1
    با یاری خدا می سازیم اینا پیش نمونه هایی رای کسب تجریبه و تست سیستم و پیشران هست برای جماران هم فک کنم 6 فروند نمونه سااخته شد تا چشم دشمنان و خائنین و کشورای حسود بی فناوری دربیاد
  • Momammad Ali ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر چه کامنت‌های من را همیشه حذف می‌کنید ولی‌ برای اطلاع خودتان هم که شده فقط این را می‌خواهم بکویم: امان از کم سوادی! Nuclear propultionبه معنای پیشران هسته‌ای است نه پرتاب هسته‌ای!
  • مهدی ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    عجب !!! دشمن داریم در حد بچه . باکیا طرف جنگ شدیم به خدا . یه ماکت ساختیم طرف خودشو باخت
  • مهرداد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    شاید قرار نیست که کل ماکت را نابود کنند شاید بخواهند موشکهای دارای کلاهک بارانی را تست کند که هواپیماهای روی ناو را نابود کنند ولی خود ناو سالم بمونه برای غنیمت گرفتن در یکی از دیدارهایشان با فرماندهان نظامی با آقا فرماندهان به ایشان گفتند که ما همین الان میتوانیم تمام ناوهای آمریکا در خلیج همیشه فارش را نابود کنیم ایشان گفتند بروید روی طرحی کار کنید که آنها را تسخیر کنید
  • اسکندری ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ای بابا حالا کی گفته این عکس ماکتی است که ایران ساخته؟ نخیر جانم این عکس ناو واقعی uss nimitz است که در حال حرکت به محل جدید استقرار خود در نزدیکی ساحل جنوبی خلیج فارس وکویت می باشد.وربطی به ماکت ساخته شده توسط ایران ندارد.وفقط هنگام مقایسه با ماکت ایرانی خود قدرت اطلاعاتی وتوان سیستمهای الکترونیکی پهپاد های ایران را می رساند که توانسته اند اطلاعات وجزئیات این ناو را مشخص سازند تا ماکت بیشترین شباهت را با نمونه اصلی داشته با شد.هرچند ساخت ناو چیز غیر ممکن نیست وشیر بچه های مام میهن اسلامی ما ایران قدرت بالاتر از این را هم دارند.
  • حجت ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    علی آقای عزیز: مثلا تو این مملکت 3DMAX پیدا نمی شه که ناو به اون گندگی تو یه شرکت مثل اون باید سخته بشه؟ در ضمن نیمیتز چه ربطی به پرواز IR655 داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس