کد خبر 299900
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

در جریان درگیری نیروهای امنیتی عراق با گروه تروریستی داعش، 44 نیروی داعش کشته شدند، این در حالی است که یک گزارش آمریکایی پس از 11 سال اذعان کرد که اشغال عراق به دست نظامیان آمریکایی بی‌دلیل بوده است.

به گزارش مشرق، درگیری نیروهای امنیتی عراق و گروهی از تروریست‌های وابسته به «داعش» در 2 منطقه «الصناعی» و «البو علوان» در مرکز «الرمادی»، از توابع استان الانبار هلاکت نیروی داعش را در پی داشت. در بین کشته‌های این درگیری‌ها یک تروریست لیبیایی نیز مشاهده می‌شد.

- یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ارتش و نیروهای امنیتی عراق در شهر «فلوجه» از توابع استان الانبار در غرب عراق شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات داعش شده یا داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و یا بر اثر حملات خمپاره‌ای و موشکی ۲ طرف درگیر در این منطقه جان خود را از دست دادند، به 217 نفر می‌رسد، در حالی‌ که شمار زخمی‌ها بالغ بر یک هزار و ۵۵ نفر است و اغلب قربانیان زنان و کودکان هستند.

نیروهای امنیتی و نظامی عراق 3 ماه است که عملیات پاکسازی استان الانبار از عناصر تروریستی داعش را آغاز کرده است. شهر الفلوجه مهمترین کانون تجمع و فعالیت داعش در استان الانبار شمرده می‌شود و پس از آن شهر «الرمادی» قرار دارد.

- «صالح المطلک» معاون نخست وزیر عراق در امور خدمات از حادثه ترور در منطقه «ابو غریب» نجات یافت. مطلک در معرض شلیک از سوی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته بود، اما از این حادثه جان سالم به در برد. مطلک برای سرکشی به مزارع کشاورزان منطقه ابو غریب و اطلاع از جدیدترین وضعیت آنها راهی این منطقه شده بود. داعش چند روز پیش با باز کردن آب به روی مزارع کشاورزان این منطقه، بخش قابل توجهی از محصولات آنها را نابود کرده بود.

- پس از 11 سال یک گزارش آمریکایی به طور رسمی اعلام کرد که تجاوز نظامی آمریکا علیه عراق هیچ دلیل موجهی نداشته است. مجله آمریکایی «کانتر بانچ» با انتشار این گزارش تأکید کرد که اشغال عراق از سوی نظامیان آمریکایی هیچ دلیل موجهی نداشته و با وجود اطلاع انگلیس از این امر تصمیم به دخالت در آن گرفت.

- یک منبع مسئول در استان دیالی عراق اعلام کرد که با هدف گشودن گذرگاه مرزی ایران و عراق در شمال شرقی بعقوبه در این استان، طرح بزرگ و گسترده مین روبی این مناطق را آغاز خواهد کرد که 34 سال است، مسدود است. این منبع پیش بینی کرد که گذرگاه مرزی سومار – مندلی اواسط سال 2015 میلادی آماده بهره‌برداری باشد.

- وزارت نفت عراق ادامه توقف صدور نفت کردستان از کرکوک به بندر«جیهان» در ترکیه را اعلام و تاکید کرد که تا زمانی امنیت انتقال نفت این خط لوله تامین نشود، بغداد از صدور مجدد نفت از این خط لوله امتناع خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس