کد خبر 289419
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷

از آنجا که گوگل، اشاعه‌دهنده سیاست‌های سیاسی و فرهنگی دولت آمریکا است، کشورهای مستقل جهان تلاش دارند با هدف جلوگیری از نفوذ سیاست‌های آمریکا، ابزارها و خدمات بومی را جایگزین سرویس‌های گوگل کنند. در حالی که چین، پیشگام مبارزه با گوگل است، اخیرا روسیه نیز وارد این عرصه شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- پس از چین، روسیه هم در پی راه‌اندازی سرویس‌های اینترنتی برای جایگزینی سرویس‌های انحصارگرایانه شرکت گوگل است.

گوگل در سال‌های اخیر با ارائه ابزارهایی همچون نرم‌افزار اندروید و سرویس‌های جیمیل، گوگل مپ و یوتیوب در حال گسترش تسلط خود بر فضای سایبری دنیا بوده است.

از آنجا که گوگل، اشاعه‌دهنده سیاست‌های سیاسی و فرهنگی دولت آمریکا است، کشورهای مستقل جهان تلاش دارند با هدف جلوگیری از نفوذ سیاست‌های آمریکا، ابزارها و خدمات بومی را جایگزین سرویس‌های گوگل کنند.

در حالی که چین، پیشگام مبارزه با گوگل است، اخیرا روسیه نیز وارد این عرصه شده است.

به تازگی شرکت روسی یاندکس Yandex که 60 درصد بازار ابزارهای جستجوی اینترنتی در روسیه را در اختیار دارد، با هدف مقابله با نفوذ گوگل، سفت‌ افزارهای رایگانی (firmware تركيبى‌ از نرم‌ افزار و سخت‌ افزار:‏ برنامه‌ى انبار شده‌ در MOR‏) برای سیستم عامل اندروید ارائه کرده است.

روسیه به هم به دنبال ابزارهای بومی جایگزین گوگل+ عکس// در حال ویرایش

این بسته نرم‌افزاری-سخت‌افزاری، خدمات جستجوی اینترنتی Yandex.Search (جایگزین موتور جستجوی گوگل)، نقشه‌ Yandex.Maps (جایگزین گوگل مپ) و خرید نرم‌افزار Yandex.Store (رقیب گوگل پلی) را ارائه می‌کند.

تاکنون شرکت‌های سازنده موبایل همچون هوآوی Huawei و ایکسپلی Explay حمایت خود از بسته ابزارهای یاندکس را اعلام کرده‌اند و قرار است از ماه آینده گوشی‌های جدید خود در روسیه را با این بسته ابزاری، ارائه کنند.

با توجه به رایگان بودن خدمات یاندکس، روسیه احتمالا می‌تواند در آینده در بازارهای بین‌المللی نیز به رقابت با گوگل بپردازد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هدی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    مشرق دیگه مقاله ی درست و حسابی نمیزنی چرا؟؟؟؟ خز شده صفحه جنگ نرمت
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    یاندکس که موتور جستجو جدیدی نیست بعدشم خیلی خیلی خیلی صفحات ذخیره شده توسط این موتور جستجو کمه خیییییییییلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس