یک تحلیلگر سیاسی گفت: سناتور رابرت منندز و سناتور مارک کرک به عنوان بزرگ‌ترین سخنگویان لابی اسرائیلی در سنای آمریکا برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعمال فشار می‌کنند.

به گزارش مشرق، مارک دانکوف، مفسر سیاسی آمریکایی روز دوشنبه (۲ دی) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت اظهارات سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، نفوذ رژیم اسرائیل بر سیاست خارجی واشنگتن را نشان داد.

رایس گفته بود هر یک از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته‌ای بلندمدت با ایران را دربرداشته باشد، می‌تواند یک محرک خودکار برای تحریم‌ها باشد.

دانکوف افزود: «وقتی شما به جدیدترین سخنان مطرح شده از سوی سوزان رایس درباره فعال شدن محرک‌های خودکار و تعیین تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت وقوع آنچه که نقض این توافقات اولیه درباره مساله هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی خوانده می‌شود، نگاه می‌کنید، می‌بینید که ما دیگر نیاز نداریم به چیزی فراتر از سناتور مارک کرک و سناتور رابرت منندز بنگریم تا بفهمیم که این فشار از کجا نشات می‌گیرد.»

وی افزود :«این دو نفر بزرگ‌ترین سخنگوی لابی اسرائیلی در سنای آمریکا هستند.»

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور مارک کرک هفته گذشته لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را ارائه کردند که از حمایت ۲۴ سناتور دیگر نیز برخوردار است.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بر سر مساله تحریم‌های ایران با کنگره درگیر شده است. هر چند بسیاری از اعضای کنگره خواهان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند اما اوباما تهدید کرده است که این لایحه را وتو می‌کند.

به گفته دانکوف، اسرائیل تلاش می‌کند توافق هسته‌ای اولیه را که به یک توافق نهایی با ایران منجر خواهد شد خراب کند. وی افزود: «اسرائیل در واقع خواهان جنگ با ایران است. آنها می‌خواهند آمریکا از طرف این رژیم مسئولیت این جنگ را به عهده بگیرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس