کد خبر 211892
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

مخلوطی از حوادث واقعی میدانی و صحنه سازیهای های دروغین با بهره گیری از تکنیک های سینمایی و شبیه سازی مراکز و سازمانها و افراد ، ستون فقرات این سناریو می باشد .

به گزارش سرویس وبلاگستان مشرق، سارا مؤمنی نویسنده وبلاگ "در جست‌وجوي حقیقت" در آخرین پست خود چنین نوشت:


رادیو و تلویزیون سوریه امروز گزارشی را تحت عنوان " سرقت خودروهای دولتی و سناریوی فرضی سقوط دولت" منتشر کرد و اظهار داشت که دستگاههای اطلاعاتی غربی در اردن در حال آموزش گروههای تروریستی هستند که هدف ویژه آنها ترور بشار اسد می باشد.

تلویزیون سوریه ابراز داشت : در  این آموزشهای ویژه، از ماکتهایی شبیه سازی شده از مکان اقامت بشار اسد استفاده می شود.این سناریو همچنین شامل نفوذ در شبکه بیسیم ارتش سوریه با استفاده از اتاق عملیات موجود در مرزهای سوریه و ترکیه می باشد که جمعی از افسران اطلاعاتی ترکیه و اسرائیل و فرانسه و قطر در آن فعالیت دارند

جزئیات این سناریو بر اساس گزارش تلویزیون سوریه به شرح ذیل می باشد :

این خبر که از لابلای شبکه های اجتماهی درز کرده حاوی موضوع سرقت دهها خودرو از دستگاههای دولتی در سوریه بوده که تقریبا همه استانهای سوریه را شامل می شود .

این خبر که ا زمنابع غیر رسمی نقل شده مجددا سناریوی رفضی " سقوط دمشق" را بیاد می آورد که قرار بود با قطع شبکه های رسمی سوریه ، یکباره توسط شبکه های عربی ضد بشار اسد بطور همزمان و هماهنگ منتشر گردد که طی آن گزارشهای مبنی بر سقوط دمشق با هدف تضعیف روحیه سربازان و مردم منتشر گردد تا زمینه برای ورود گروههای تروریستی از حصار شهرهای بزرگ و خصوصا دمشق فراهم گردد.

مخلوطی از حوادث واقعی میدانی و صحنه سازیهای های دروغین با بهره گیری از تکنیک های سینمایی و شبیه سازی مراکز و سازمانها و افراد ، ستون فقرات این سناریو می باشد .

اما سناریو از این قرار است که کاروانی از ماشینهای مدل بالا شبیه آن چیزی که مسئولین و و رئیس جمهور بطور معمول از آن استفاده می کنند در یکی از میدانها و یا خیابانهای دمشق در یک خط به حرکت در می آید تا در اذهان القا کنند که این کاروان ماشینها متعلق به بشار اسد و مسئولین رده بالای دولت می باشد  و سپس همگی این ماشینها با حجم زیادی از مواد منفجره ، از قبل در آنها کار گذاشته شده ، با شدت بسیار زیاد منفجر می گردد به نحوی که همه بخشهای شهر دمشق را به لرزه در می آورد و به سرعت در همه شهرها این خبر منتشر می گردد. سپس دوربینهای خبری دخیل در این سناریو  وارد صحنه شده و گروهی از مردم که در نزدیکی مکان انفجار هستند آن را تایید می کنند و این دوربینها هدف خود را منع منابع رسمی سوری از تکذیب خبر عنوان می کنند و هنگامی که شبکه های خبری هراسان خود را به محل انفجار واقعی می رسانند تا فیلم و خبر تهیه کنند انفجار کاروان ماشینهای رئیس جمهور را در مقابل چشمان خود می بینند .

این منبع همچنین ادامه می دهد : انتظار می رود که در این مرحله پس از نشر اخبار از طریق شبکه های ارتباط تلفنی زمینی ، همه ارتباطهای مخابراتی دمشق با شهرهای دیگر قطع شده و موجب اتفاقات بعدی در شهرها نظیر هرج و مرج و سلسله انفجارات و غیره گردد.

سپس دوربینهای خبری ویژه این سناریو به محل قصر ریاست جمهوری " الروضه" نقل مکان کرده و محیط قصر را با شلیک گلوله های حقیقی و آتش بازیهای حقیقی نشان می دهند یعنی صحنه هایی که بتوان آن را بطور ملموس در آسمان پایتخت هم حس نموده و این ها دلالت دارد بر اینکه عده ای در حال جشن و پایکوبی برای مرگ بشار اسد و سقوط دولت هستند .

در این سناریو فرض بر این است که وسایل اطلاع رسانی رسمی و ملی سوریه به سرعت به نقل این اخبار پرداخته بدون آنکه از کیفیت و ابعاد این سناریو و اهداف آن اطلاع داشته باشند خصوصا پس از قطع خط ارتباطات تلفنی دمشق .

در این سناریو سپس شبکه های ماهواره ای برای تایید خبر خود  تنها به پخش این اخبار از تلویزیون رسمی سوریه به مدت ده دقیقه پرداخته و سپس همه شبکه های رسمی تلویزیونی و ماهواره ای سوریه بطور کامل از همه ماهواره هایی که کشورهای توطئه گر علیه سوریه آن را در اختیار دارند قطع خواهد شد .

سپس هکرهای استخباراتی حامی گروههای تروریستی مسلح وارد شبکه ارتباطی ارتش سوریه شده و فرمانهای دروغین به سربازان و یکانهای نظامی موجود را میدان را می دهند و با اعلام صحت انفجار موکب ریاست جمهوری و ترور بشار اسد این سناریو ادامه می یابد

در مرحله بعد همه مساجد پایتخت شروع به پخش صوتهای " الله اکبر" و اعلام سقوط نظام نموده تا به این ترتیب بر روی سربازان ارتش سوریه که در ورودیهای پایتخت هستند و نیز بر خطوط ارتباطی آنها تاثیر بگذراند و آنها را منفعل و سرخورده و متردد نمایند .

 

آمیزه ای از واقعیت و صحنه سازیهای سینمایی

 

این سناریو در ادامه به این اشاره دارد که در این زمان وسایل اعلام دشمن اقدام به دستکاری صحنه های انفجار در استودیوهای خود نموده و تصاویری از بشار اسد و جسدی شبیه سازی شده مثل بشار اسد و همراهان مقتول وی را که مثلا در این انفجار کشته شده اند، با صحنه های حقیقی انفجار میکس می نمایند . این صحنه ها از شبیه سازی بخشهایی از دمشق در یکی از کشورهای همسایه دمشق با استفاده از مدلهای کوچک و بزرگ از خیابانهای دمشق و با همان نوع ماشینهای مدل بالا و یا ماکتهایی از آن ماشینها ساخته شده است.

هدف از نمایش از صحنه ها و تکرار آن در ساعتهای طولانی و بدفعات بالا از طریق همه کانالهای ماهواره ای خبری ضد سوریه همزمان با قطع کانالهای خبری و ماهواره ای دولتی و رسمی سوریه این است که مردم مجبور شوند بقیه اخبار را از همین کانالهای ضد سوری دنبال نمایند . زنجیره ای از صحنه پردازیهای دروغین بخش اصلی این سناریو می باشد و شامل نقاط متعددی است :

الف- صحنه سازیهایی از گروههای مسلح تروریست که سیطره خود را بر قصر ریاست جمهوری و مکان اقامت بشار اسد اعلام نموده و سپس صحنه هایی از جشن و پایکوبی جبهه النصره و باقی گروههای تروریستی در مکان انفجار و پخش تصاویر ماکت جسد بشار اسد و همراهان مقتول وی در دستان این گروههای تروریستی.

ب- این سناریو همچنین شامل صحنه سازیهایی از سربازان ارتش سوریه است که از مکانهای تجمع خود فرار نموده و اسلحه های خود را بر زمین گذاشته و سپس نشان می دهد که تروریستهای مسلح این سربازها را در پستهای بازرسی به نحوی وحشیانه به قتل می رسانند . این بخش از سناریو برای تضعیف روحیه ارتش سوریه بوده و موجب سقوط سربازانی که در ورودیهای شهر دمشق هستند خواهد شد و این موضوع را به آنها القاء می کند که معرکه  با قتل بشار اسد خاتمه یافته و سپس آنها وادار شوند تا سنگرهای خود را ترک کنند و در این هنگام  گروههای مسلح از همه محورهای بیرونی وارد  پایتخت خواهند شد.

در این سناریو عزم بر این است که با توجه به صحنه سازیهای دقیق و وقایع میدانی نوعی حالت تمرد و نافرمانی از دستورات فرماندهان رده بالا در سربازان ایجاد گردد و همین موضوع موجب می شود که شهروندان عادی نیز به خیابانها ریخته و هرج و مرج شدید و غیر قابل کنترل اتفاق بیفتد.

 


پیش از این نیز در گزارشها آمده بود که ماکتهایی از برخی نقاط دمشق و خصوصا قصر ریاست جمهوری در یکی از کشورهای خلیج فارس ( ترجیحا قطر ) ساخته شده و این سناریو همانطور که می دانید پیش از این در باره لیبی هم اجرا شده بود . همچنین از مدتها قبل دوحه میزبان شخصیتهایی است که به لحاظ چهره و قامت بسیار شبیه بشار اسد هستند و تصاویر برخی از این افراد نیز در اینترنت منتشر شده است.


 



دلایلی که بر این سناریو صحه می گذارد

 گزارشها و حقایق میدانی که تلویزیون ملی سوریه و غیر از آن وسایل اعلام بین المللی منتشر نموده اند، همگی اشاره دارد به این موضوع که تروریستهای مخالف سوریه توسط دستگاههای جاسوسی غرب در ارد در حال آموزش دیدن هستند که هدف ویژه این آموزشها ترور بشار اسد می باشد و این آموزشها با ماکتهای مکان اقامت بشار انجام می شود.

این سناریو همچنین شامل نفوذ هکرهای تروریست به شبکه ارتباطی بیسیم  ارتش سوریه می باشد که عده ای از افسران  ترک و اسرائیلی و فرانسوی و قطری در مقرهای موجود در مرزهای ترکیه و سوریه آن را به عهده دارند .

به همین دلیل خبر به سرقت رفتن خودروهای مدل بالا همزمان با نیت کشورهای ضد سوریه و توان آنها برای تسلط بر فضای اعلامی متشکل از شبکه های خبری ماهواره ای و شبکه اینترنت و شبکه های تلفن همراه در سوریه ، ما را قانع ساخت که این سناریو حقیقت دارد ، خصوصا پس از آنکه ایمیلهای مشکوکی  با نام " شبکه خبری سوریه " اخیرا در فضای اینترنت به شخصیتهای مختلف و نیز شهروندان عادی ارسال شده که ما را بیشتر به فکر فرو می برد که این امر نیز بخشی از این سناریو می باشد . لازم به ذکر است که خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" دارای خدمات ارسال اخبار از طریق ایمیل نمی باشد.

معلومات وارده همچنین اشاره دارد که تهیه کنندگان این سناریو بطور وسیع از شبکه های ارسال پیامک و نیز پیامهای ضبط شده برای ارسال بر روی تلفنهای ثابت و همراه ، برای نشر خبر سقوط دولت سوریه و ترور بشار اسد و تبریک به شهروندان  استفاده خواهند کرد.

 

منبع:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس