کد خبر 211825
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در برابر قدرت لابی قدرتمند اسلحه ناتوان به نظر می رسد به طوری که وی نتوانست به رغم وعده هایش جلوی فروش آزاد اسلحه را بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی  بی اف بلژیک، کشتار شهر نیوتاون چند ماه پیش موجی از احساسات در آمریکا به پا کرده بود. در این کشتار یک جوان مسلح به تفنگ تهاجمی، بیست دانش آموز و شش آموزگار را به قتل رساند.  

فرد مهاجم از سلاح تهاجمی موسوم به بوشماستر استفاده می کرد که در همه  فروشگاههای بزرگ آمریکا آزادانه فروخته می شود.

در آمریکا در روزهای پس از کشتار، به طور استثنایی اعتراضهایی علیه اسلحه آغاز شد و معترضان خواستار ایجاد محدودیت در فروش اسلحه شدند. باراک اوباما در مراسم تشییع جنازه قربانیان کشتار نیوتاون از قانون جدیدی برای محدود کردن فروش  سلاح خبر داد.

در آمریکا سلاحها همه جا مشاهده می شوند.

فدراسیون تولید کنندگان اسلحه موسوم به ان ار ای ، قدرت زیادی دارد و همواره اردوهایی برای دانش آموزان برگزار می کند که طی آن کودکان با استفاده از سلاح آشنا می شوند.  

هر سال هزاران آمریکایی کودکان خود را برای یادگیری استفاده از اسلحه به چنین اردوهایی می فرستند. حتی پس از کشتار نیوتاون، ان ار ای حتی یک بار به فکر محدود کردن فروش اسلحه نیفتاده است.

وین لاپیر رئیس لابی ان ار ای گفت:«تنها فردی که قادر به متوقف کردن فرد بد مسلح است ، فرد خوب مسلح است.»

سه هفته پیش ان ار ای حرف خود را به کرسی نشاند. سنای آمریکا لایحه ای را که باعث کنترل سوءپیشینه خریداران اسلحه می شد، رد کرد.

باراک اوباما پس از آن گفت :« این برای آمریکا شرم آور است. »

حتی به رغم کشتار غیرقابل تحمل نیوتاون، آمریکایی ها از اشتیاق خود برای اسلحه دست نکشیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس