کد خبر 208532
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

"جیا منجین" طراح کره ای به تازگی دستگاهی جالب را ساخته است که به نابینایان اجازه خواهد داد تمامی کتاب ها و روزنامه های دنیا را به راحتی مطالعه کنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، نابینایان با انکه از احترام زیادی برخوردار هستند اما بخشی محروم از جامعه را تشکیل می دهند به طوری که حتی یک روزنامه به خط بریل نیز برای آن هاوجود ندارد.

بسیاری از نابینایان خط بریل را بلد هستند و گاها از ان برای خواندن کتاب هایی که به این خط نوشته شده است استفاده می کنند اما تعداد این  کتاب ها شاید سالانه از انگشتان یک دست تجاوز نکند به همین دلیل حسرت کتاب خواندن هم به دل آن ها می ماند.



"جیا منجین" طراح کره ای به تازگی دستگاهی جالب را ساخته است که به نابینایان اجازه خواهد داد تمامی کتاب ها و روزنامه های دنیا را به راحتی مطالعه کنند. این دستگاه می تواند نوشته ها را به خط بریل تبدیل کند.

این دستگاه با صفحات تشخیص کلمه در زیرش کلمات را در هر زبانی تشخیص می دهد، سپس در پردازنده خود آن ها را به خط بریل ترجمه می کند. نکته جالب اینجاست که پس از ترجمه صفحه نمایش ژله ای آن حروف بریل را به نمایش می گذارد تا با لمس کردن نابینا متوجه تغییرات شود.

این دستگاه شاید در حد طرح باشد اما اگر به واقعیت بپیونند بسیاری از نابیناها می توانند تا سطح های عالی پیشرفت کنند چرا که در سطح های بالای درسی کتاب های بریل پیدا نمی شوند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    خدایا همه بیماران را شفا بده و نابینایان را بیش از این در جامعه محبوب گردان آمین
  • کتابدار بخش نابینایان ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا فکر می کنین حتی یک روزنامه بریل برای اونها وجود نداره روزنامه ایران سپید اولین روزنامه خط بریل در ایران و جهان هست که نابینایان از اون استفاده می کنند ضمنا کتابهای بریل و گویای زیادی برای نابینایان تولید شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس