کد خبر 193590
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

رئیس حزب الدستور در سخنانی ضمن ارائه توصیه هایی به محمد مرسی، درباره وقوع انقلاب گرسنگان در مصر هشدار داد.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از المنار نوشت: محمد البرادعی رئیس حزب الدستور درباره وقوع انقلاب گرسنگان در مصر انقلابی که خشک و تر را با هم می سوزاند هشدار داد، زیرا به گفته وی نیمی از شهروندان مصری از فقر رنج می برند، اما محمد مرسی همچنان در خواب است.

البرادعی در ادامه گفت : محمد مرسی به جای اینکه هر جمعه برای اقامه نماز به یک مسجد معروف برود از محله های فقیرنشین بازدید کند. مشکلی که اکنون مصر گرفتار آن است ناتوانی در اداره کشور و انقلاب 25 ژانویه است. ملت مصر هم اکنون از نوعی یاس و ناامیدی رنج می برد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل صدور فتوای کشتن من در فعالیت های خود احساس محدودیت می کنم. من تصور نمی کردم کسی که استاد فقه و بلاغت دانشگاه الازهر است به نام خدا، خون مخالفان را مباح بشمارد در حالی که وی چیزی از اسلام نمی داند.

رئیس حزب الدستور با انتقاد از اتهامات نسبت داده شده به وی مانند خیانت، مزدور بودن و تکفیر خود از سوی سلفی ها و اینکه اسلام با چنین مسائلی مخالف است، اظهار داشت : مشروعیت مثل گواهینامه رانندگی می ماند پس از ناتوانی حسنی مبارک در رهبری کشور مشروعیت از وی سلب شد.

البرادعی خاطرنشان کرد: ما در ابتدا مخالف مبارک محسوب می شدیم و در حال حاضر مخالف خودمان هستیم و [اگر این روند ادامه پیدا کند] در آخر همه نابود خواهند شد.

رئیس حزب الدستور در ادامه از گروه های اسلام سیاسی خواست این موضوع را درک کنند که مصر متعلق به همه است و همه باید با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.

وی تصریح کرد: مصر در حال حاضر بیشتر از هر چیز به ثبات سیاسی از طریق یک شراکت ملی واقعی نیاز دارد. ما همچنین به یک وزیر کشور مستقل نیاز داریم وزیری که قادر باشد اعتماد ملت به اینکه پلیس می تواند کنترل امنیتی اوضاع را به دست بگیرد، احیا کند.

البرادعی در پایان گفت: ما خواهان 10 وزیر هستیم که قادر باشند مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اداره کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس