کد خبر 184731
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر صداقت در برخورد و اطلاع رسانی به مردم گفتند: مزاج عالَم حقیقت است. باطل را نمی‌پذیرد. اگر ما با مردم درست بیاییم، آنچه هست بگوییم، آنچه نیست نگوییم و نخواهیم خودمان را نشان بدهیم هرگز این نظام آسیب نمی‌بیند وگرنه، ما هم اگر بازی بکنیم، خلاف بگوییم، بخواهیم یک عدّه را بکوبیم، یک عدّه را بالا برده و یک عدّه را پایین بیاوریم، نظام در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، «آیت الله العظمی جوادی آملی» در دیدار با «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کردند: مزاج عالَم حقیقت است باطل را نمی‌پذیرد اگر ما با مردم درست بیاییم آنچه هست بگوییم آنچه نیست نگوییم و نخواهیم خودمان را نشان بدهیم هرگز این نظام آسیب نمی‌بیند.

ایشان با تشریح دیدگاه اسلام در خصوص همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها با یکدیگر تاکید کردند: اسلام سه قلمرو دارد: یک قلمرو محلّی و ملّی، یک قلمرو منطقه‌ای و یک قلمرو بین‌المللی، قلمرو ملّی و محلّی‌اش حوزه اسلامی است بخش دوم بخش منطقه‌ای است که با موحّدان عالَم یعنی با کلیمی‌ها، یهودی‌ها، زرتشتی‌ها و صابئین باید دیدار داشته باشیم. بخش سوم که نداریم و به فکرش هم نبودیم آن بخش بین‌المللی است.

این مرجع تقلید در خصوص روابط بین‌المللی مسلمانان با سایر کشورها گفتند: ما در قلمرو بین‌المللی باید به گونه‌ای زندگی کنیم که اگر حرف ما را نپذیرفتند، ما حرف آنها را نپذیریم. بنا این باشد که آنها را هدایت کنیم و اگر هدایت نشدند ما زیر سلطه آنها نرویم.

ایشان با بیان این مطلب که تجارت, تحصیل, فرهنگ، سیاست و زندگی ما مسلمانان با دیگر کشورهای جهان گره خورده است، گفتند: وقتی که انسان با دیگری زندگی می‌کند باید فرهنگ, زبان, زمان و خصوصیت آنها را بداند و تعامل متقابل داشته باشد. یعنی نه زیر سلطه برود، نه داعی داشته باشد، آنها را زیر سلطه ببرد و ما اگر ندانیم در جهان چه می‌گذرد و بخواهیم در یک گوشه زندگی کنیم این انزوای نامقبول است.

آیت الله جوادی آملی ضمن اشاره به کم‌ توجهی به موضوع تقریب بین انسان‌ها اذعان داشتند: تاکنون نظام اسلامی به فکر تقریب بین انسان‌ها نیفتاده است در حالی که دین برای همه انسان‌ها برنامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • يعقوب علوي ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    رامين مهمانپرست، رجل سیاسي و مذهبي، کانديداي دولت مردمي، رئيس جمهور آينده ايران اسلامي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس