مشرق- در هفته‌ای که گذشت شاهد رخدادهای بین المللی فراوانی بودیم که می توان به خروج گروهک منافقین از فهرست گروهای تروریستی، حضور بشار اسد در نبردهای حلب، رسوايي اخلاقي سخنران سرشناس عرب، رهبر جهان اسلام از دید خالد مشعل و فرود هواپیمای ایرانی به دستور مقامات عراقی اشاره کرد.

سنگ تمام آمریکا برای گروهک منافقین

* وزارت خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه ای رسما گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه های تروریستی این کشور خارج کرد.


* بدنبال خروج نام گروهک تروريستي منافقين از فهرست تروريستها توسط آمريکا، "مريم رجوي" سرکرده منافقين از "هيلاري کلينتون" قدرداني کرد.


* وزارت خارجه آمریکا سه دلیل عجیب برای این کار خود برشمرد. سه دلیلی که در واقع آغاز همکاری رسمی این سازمان تروریستی با دولت آمریکا را علنی کرد.


همسر اوباما: باراک نباشد با سگ‌مان مي‌خوابم! + تصاوير
همسر رئيس‌جمهور آمريکا در تازه‌ترين گفت‌وگوي مطبوعاتي خود، پنج راز از رازهاي مربوط به مسائل شخصي زندگي خود را برملا کرد.



ميشل اوباما، همسر رئيس جمهور آمريکا در يک گفت‌وگوي مطبوعاتي با هدف جلب آراي بيشتر براي شوهر خود در انتخابات آينده رياست جمهوري، گفت: بسياري اوقات وقتي باراک در دسترسم نباشد با "بو" سگ پرتغالي‌الاصل خود روي تخت‌خوابم مي‌خوابم.


آنچه در سوریه گذشت

* محمد صبحی ابوشامات در پاسخ به سوالی درباره تلاشهای کمیته چهارجانبه که به پیشنهاد محمد مرسی با حضور ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی در راستای حل بحران سوریه شکل گرفته است، با اشاره به اینکه دمشق حضور عربستان در این کمیته را به رسمیت نمی شناسد، اظهار داشت: در واقع کمیته چهارجانبه ای وجود ندارد و این کمیته چهار منهای یک است.


* سوریه، دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی‌که به دخالت‌های خود در امور داخلی سوریه پایان ندهد، کردهای ترکیه و سوریه را به موشک مجهز خواهد کرد.


* هوشیار زیباری در گفتگو با آسوشیتدپرس از طرح 2 مرحله ای برای گفتگو با طرف های درگیر در سوریه برای انتقال سیاسی قدرت در این کشور خبر داد.


* روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی مدعی شد خبرنگار "پرس تی وی" که اخیرا در سوریه به شهادت رسیده، از مخالفان بشار اسد بوده است.


* نيروهاي نظامي و امنيتي سوريه روز جمعه در چند عمليات جداگانه در شمال و شمال غرب اين كشور 14 دستگاه خودروي افراد شورشي مجهز به مسلسل را منهدم كردند و افراد مستقر در آنها نيز كشته شدند.


* پایگاه خبری عربی پرس نوشت: گروهک‌های تروریستی روز شنبه سه گلوله خمپاره به سمت فرودگاه بین المللی حلب شلیک کردند که به محوطه این فرودگاه اصابت کرد.


* اعضای یک تیم تروریستی اعتراف کردند در عربستان آموزش دیدند چگونه افسران ارتش و زن و بچه آنها را گروگان گرفته و بکشند؛ چه مقدار پول گرفتند تا سلاح خریداری کنند و به بهانه اینکه نظام سوریه با اسلام در جنگ است، بجنگند.



* رابع سويدان روز شنبه (۹ مهر) پس از اختلاف شديد با مردان مسلح خود بر سر چگونگي توزيع اموال سرقت شده و پولي که آن‌ها از خارج بابت تامين فعاليت‌هاي شورشي و ديگر فعاليت‌هاي غيرقانوني دريافت کرده بودند، به ضرب گلوله کشته شد.
 

* شیخ عرعور وهابی تندروی ضد شیعه، در میان افراد مسلح در سوریه دیده می شود.وی نماد و نمای فرقه ضاله وهابیت به شمار می‌رود که در برخی شبکه های ماهواره ای به شدت به مذهب تشیع اهانت و شیعیان را مشرک عنوان می‌کند.



* یک منبع مسئول آمریکایی تاکید می‌کند، واشنگتن در نامه‌هایی محرمانه به سرکردگان گروهک‌های تروریستی در سوریه از آنها خواسته هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند.


* وزير امور خارجه سوريه ضمن متهم كردن آمريكا و فرانسه به حمايت از گروه‌هاي تروريستي و تشويق آنها براي ادامه فعاليت‌هايشان در سوريه از گروه‌ها و احزاب سياسي داخل و خارج اين كشور خواست تا براي حل و فصل اختلافات وارد مذاكره شوند.
المعلم گفت: كشورهايي كه در امور داخلي سوريه دخالت مي‌كنند و نداي دموكراسي را سرداده‌اند بايد در وهله‌ اول از سوريه در اجراي طرح‌هاي دموكراتيك خود حمايت كنند. دعوت به بركناري بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه در حقيقت توهم و خيالي بيش نيست.


* روزنامه الوطن سوریه با اشاره به کشته شدن بیش از 5 هزار فرد مسلح طی دو ماه گذشته در نبردهای حلب و تضعیف روحیه تروریست‌ها به همراه قطع راه‌های کمک‌رسانی به آنها تأکید می‌کند که ارتش سوریه کار را در حلب یک‌سره می‌کند.


*"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه به دلیل حساسیت‌های نبردهای حلب و سرنوشت‌ساز بودن آنها، کاخ «الشعب» در دمشق را ترک کرده و با حضور در حلب، خود رأساً بر نبردهای آن نظارت داشت.


* یکصد تروریست مسلح به همراه سلاح‌ها و تجهیزات نظامی‌شان در منطقه «تلکلخ» خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند.


* وزیر خارجه سوریه با «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نیویورک دیدار و درباره بحران سوریه گفت‌وگو کرد.


 * مقامات امنیتی عراق یک هواپیمای مسافربری ایرانی را که به سمت سوریه در حرکت بود، مجبور به فرود کرده و این هواپیما را برای یافتن سلاح‌های احتمالی ارسالی از سوی ایران به سوریه بازرسي کرده‌اند.


* منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع فرستاده سازمان ملل در سوریه به لبنان و دیدارش با دبیرکل حزب‌الله لبنان خبر دادند.


رسوايي اخلاقي سخنران سرشناس عرب+عکس
انتشار گسترده عکس "عمرو خالد" سخنران سرشناس امور دینی مصری در فضای مجازی در حالی که با دختران بی‌حجاب بازی و رقاصي می‌کند، موج گسترده‌ای از انتقادات را متوجه او کرده است.



روزنامه آمريکايي نیویورک‌تایمز در ۳۰ آوریل سال ۲۰۰۶ ميلادي از عمرو خالد، به عنوان محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین سخنران تلویزیونی مسلمان در جهان یاد کرده‌است و به‌تازگي به عنوان سیزدهمین شخصیت تأثیرگذار دنیا از سوي مجله تایم و ششمین روشنفکر تأثیرگذار دنیا توسط مجله پروسپکت معرفی شده‌است. برنامه‌های تلویزیونی او در دنیای عرب بسیار محبوب بوده و او را به عنوان فردی طرفدار اسلامی میانه‌رو و دارای سعه صدر می‌شناسند.


سوابق خانم خبرنگاری که با احمدی نژاد مصاحبه کرد + عکس

به دنبال مصاحبه  "باربارا اسلوين" خبرنگار مشهور ال‌مانیتور و شورای روابط آتلانتیک با رئیس‌جمهوری ایران در حاشیه سفر به سازمان ملل، روایتی از پشت پرده خانم خبرنگار منتشر می­‌کند.

باربارا عضو سه مرکزی است که توسط معاونت خارجي وزارت اطلاعات دولت دهم به عنوان مراکز برانداز در جنگ نرم علیه ایران معرفی شده است و علی ­الظاهر هرگونه ارتباط اعم از مصاحبه، مشاوره و دیدار با آنها خلاف امنیت ملی محسوب می­ شود.



وي كه قبلا به ايران آمده و با آقایان هاشمي‌رفسنجاني و ميرحسين موسوي ملاقات داشته، طي مقاله‌اي در مجله واشنگتن تايمز به كمك "سعاد جعفرزاده" (دختر يكي از كارمندان فعلي دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن)، از موسوي حمايت كرده و عليه بسيج مقاله نوشته ‌است.

رفتارسخیف رهبرجدیدجهان اسلام! + عکس

"خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان سفر به ترکیه در کنفرانس حزب آزادی و عدالت این کشور سخنرانی و اعلام کرد که نخست وزیر ترکیه رهبر جهان اسلام است.



رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در کنفرانس حزبی اخیر خود که با حضور خالد مشعل و برخی شخصیت‌های خارجی برگزار شد، شدیداً ایران را مورد حملات لفظی خود قرار داد.

اردوغان در حاشیه همین کنفرانس، خواننده زن ترک را بوسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 1
    از اولش گفتم اینا مسلمون نیستن. ژست اسلام خواهی گرفتن که بیان بالا. از علاقه ی مردم به اسلام استفاده کردن.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    اردوغان تقبل ا...
  • عباس ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    اگه راست میگین متن مصاحبه باربارا اسلوین با رییس جمهور رو بذارین رو سایت.
  • چرا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    چرا این قدر گیر دادی به این که با باربارا مصاحبه کرده چرا تصویری از مصاحبه نمی ذاری تا مطمئن بشیم؟
  • عبدالله ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    همراهی رجب طیب اردوغان با دشمنان قسم خورده اسلام "آمریکا و صهیونیست ها " بسیار شنیع تر و مفسده انگیز تر از اعمال ضد اخلاقی فردی او "بوسیدن نا محرم و .... " است . افسوس که او آلوده به افساد در زمین و مشوق قتل نفوس مسلمین ونابودی سرمایه های آنها با همراهی دیگرهمپالکی های منطقه ای و قرا منطقه ای شده است
  • ولایت ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    0 0
    هر فردی از ولایت دوری کرد، یا آخرش پشیمون شد یا هم نابود شد. منتظر اینا هم باشین، چیزی که می مونه ولایت و اسلام هستش بقیه نابود خواهند شد، ما ملت ایران از ارزشهای خود ذره ای عقب نشینی نمی کنیم.
  • اشکان ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    0 0
    با این اوصاف دیگه اسلامی باقی نمیمونه اگه اردوغان رهبر جهان اسلامه ... اصلان کی گفته ترکیه کشور اسلامیه ؟
  • محمد ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    0 0
    اردوغان درکل یک صهیونیست ضد اسلام است خاک برسرت خالدمشعل
  • یاسین ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    0 0
    از کسی مثل اردوغان منافق چیزی جز این انتظار نمیرفت و تعجبی هم نداره اما به حال اون مردیکه نون به نرخ روز خور احمق یعنی خالد مشعل مذبذب دلم میسوزه
  • حمید ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    1 0
    اقا تیترتون مشکل داره. چقدر نفهم هستین شما. وفتی میگین رهبر جهان اسلام ... امروز این دومین تیتر احمقانه ای بود که زدین....
  • حسني ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    0 0
    اقاي مشعل اگرراهعرفات رابرودمثل اودرچشم مسلمانان خواهدشد
  • كردستاني ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    اون اسلامي كه شما ميگيد ظا هريه اردوغان باطنش اسلامه پس الكي و كوركورانه شعار نديد ظاهر بين هم نباشيد
  • قوقولی مقولی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    عکس نذارید سنگیتر هستید
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    حماقت كه شاخ ودم نميخواد
  • مرجع ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ابن دیگه چه نوع تیتری هست که نوشتید درست کنید اولا فکر دوما مطلب نوشتن
  • حافظ ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خیلی پستن،ازداعشم حمایت میکنن وانشاا... که خودداعش یه روزی نابودشون میکنه.منظورم اردوغان بود.
  • median boy ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    زکی خیال باطل اراردوغیان حتی توی کشور خودش هم به عنوان رهبر قبولش ندارن. این که خبر نیست میزارین !!!
  • خخخ ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    ننخحخخ
  • امیرعباس خالق زاده IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    به امیدنابودی کفر جهالت نفرت ظلم وهابیت سلفی هاوظهورامام زمان وعدالت وبرابری امید به زندگی روحیه شاد وامنیت رای همه انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس