چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه (اوایل خرداد) کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    دیگر چیزی بنام اسرائیل وجود ندارد
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    عده ای از سراسر دنیا جمع شدند و با حمایت انگلیس و آمریکا خاک و سرزمین مردم فلسطین را اشغال کردند و یک میلیون نفر را کشتند تجاوز کردند . مجروح و معلول وشکنجه و اواره کردند حالا عدالت اتحادیه اروپا میگوید سرزمین را بین ظالم و مظلوم تقسیم کنیم ؟ غربی ها و سرمایه داران یهودی حامی صهیونیست ها باید اول مثل آلمان به فلسطینی ها سالها خسارت بدهند و بعد هم جنایتکاران خود را به سرزمین های پدری شأن بازگردانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس