حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده حجم حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل در بالاترین میزان مورد پیش‌بینی واشنگتن بود.

به گزارش مشرق، «مقیاس اولین حمله مستقیمی که ایران به اسرائیل کرد، با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال درباره حمله تنبیهی ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل بیان کردند.

یک مقام ارشد گفت «فکر می‌کنم در بالاترین میزانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم».

به نوشته این گزارش، «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند».

پیش‌تر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم بر اساس اسناد داخلی اسرائیل گزارش داد تل‌آویو شدت پاسخ تهران به حمله دمشق را اشتباه محاسبه کرده و تنها انتظار حملات در مقیاس کوچک از سوی خود ایران یا نیروهای مقاومت را داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهور آمریکا و دستیارانش نگران بودند که رگبار عظیم موشک‌ها و پهپادهای ایران بتواند بر دفاع تقویت‌شده‌ای که ایالات متحده و اسرائیل برای آماده‌سازی حمله پیش‌بینی‌ کرده بودند، غلبه کند و با وقوع حمله هم نگرانی‌ها ادامه داشت.

به تحلیل رسانه آمریکایی، برنامه‌ریزی هر یک از پرتاب‌های ایران به شکلی بود که تسلیحات همزمان وارد شوند تا بر سیستم‌های دفاعی اسرائیل غلبه کنند. «این حجم از پرتاب‌ها، موقعیت ناشناخته است و مقامات اسرائیلی و آمریکایی نمی‌دانستند که آیا امکان رهگیری این تعداد به یکباره وجود دارد یا خیر».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    7 6
    آمریکا یی ها همه چیزو میدونستن
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      16 1
      این حرکت نظامی ایران یک تحول بزرگ در حوزه جنگ های نوین است که سال ها در مورد آن در دانشگاه های جنگ در کشورهای صاحب نیروی نظامی قوی تدریس و تحلیل خواهدشد !!
    • کارگر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      2 0
      دفتر حفظ منافع آمریکا در سفارت سوئیس صحت " غافلگیر " شدن اسرائیل را تایید میکند !
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      ۱۵:۵۷ از نظر حمقا و منافق ها آمریکا همه چیز را میدونه
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      99% = 99% ؛ اسراییل با کمک دوستان 99% پرتابه های ایران را منهدم نموده ، معنی این جمله اینه: عملیات فریب ایران با 99% موفقیت انجام شده.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 4
    دو هفته قبلش اعلام کردین آمریکا خبر نداشت؟؟؟ غافلگیر شد؟؟؟ اراجیف نگین تو رو به خدا
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      ایران از ۱۳ روز قبل اطلاع داد که می خواهد اسرائیل کودک کش را تنبیه کند بنابراین همه غربی‌ها از عندگلیس و آمریکا فرانسه در کل ۱۰کشور آماده شدن تا با گنبد آهنین پوشالیشان جلوی موشک‌های ایران را بگیرن که به حول قوه الهی نتونستن
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      دروغ ما را رو نکن گوگولی، داناااا استااااد کف بیییین
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 5
    خون از دماغ کسی نیومده
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    3 0
    در این حمله ابداً اصل غافلگیری دخالت ندشت. البته بنا به خواست خود ایران. نمی خواستند غافلگیری وجود داشته باشد. اما یک جمله در این متن بود من رو نگران کرد. اینکه گفته : «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند»!!! چطور آمریکا متوجه شده که ایران موشک ها را از انبارها خارج کرده و روی لانچرها گذاشته؟ بله، ماهواره ها هستند و شاید هواپیماهای جاسوسی بلند پرواز مثل اس آر 71 هم باشند و یا یو 2 . اما چرا ما باید اینقدر عیان و بدون اصل استتار قوی عمل کنیم که اونها خروج موشک ها از انبار و قرار دادن روی لانچرها رو هم ببینند؟ اگر اقدامی پیش دستانه می کردند و محل این لانچرها و موشک ها رو با حملات سنگین موشکی مورد حمله قرار می دادند چه باید می کردیم؟ مگه لانچرها در داخل تونل ها قرار ندارند؟ من متوجه این بخش نشدم.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      عزیز اولا چون می‌خواستیم ببینند و بفهمند تا مثل اسقاطیل در سال ۲۰۰۶ نگویند ما نمی‌دانستیم ناو ما را میخواهند بزنند تا ابهت پوشالی اونها لجن مال تر هم بشود در ثانی اس آر ۷۱ و یو ۲ و.... نمی‌توانند داخل ایران بیان که بدتر از پهپادهاشون ساقط میشوند اما با فاصله از مرزها می‌توانند تا حدودی اطلاعات کسب بکنند که ماهواره ها و تجهیزات الکترونیک هم تا حدودی می‌توانند اطلاعات از تحرکات موسکی و پهپادی را رصد کنند. اما در آخر عرض بکنم که ایران در این عملیات کاری کرد اطلاعاتی به دست دشمن نرسه الا اطلاعاتی که از قبل هم به طرق مختلف کسب کرده بودند یعنی دست ما پیش اونها بسته هست ولی دست آنها کاملا باز شد برای ما و در مرحله اصلی جنگ خواهیم فهمید که ایران چه اطلاعات گرانبهایی از دشمن بدست اورده است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    همین که ایران موفق شده سمت اسراییل کودک کش و جنایتکار که هیچ کشوری جرات برخورد با این رژیم جعلی را ندارد و همه جانبه از طرف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حمایت میشه ولی کشور ما موفق شد برای اولین بار به آنان موشک بزند و تنبیه شان کند این خودش برای ما مردم ایران غرورآفرین است در حقیقت ما اربابشان یعنی آمریکا رو سیلی زدیم و تنبیه کردیم ... این تازه شروعِ ..... ادامه دارد ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس