کد خبر 1594166
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین مطلبی درباره هاب غذایی ایران منتشر کرد و نوشت:

یکی از برنامه‌های مذکور در حوزه امنیت غذایی ، تبدیل ایران به هاب غذا با استفاده از ظرفیت صنایع داخلی است. این برنامه یکی از کلان‌ترین برنامه‌های تجاری – راهبردی ایران محسوب می‌شود که مستلزم برنامه ریزی دقیق، منسجم و همه‌جانبه نگری در امور داخلی و خارجی است. نکته مهم در عنوان این طرح آن است که ایران به تنهایی با ظرفیت خالی صنایع غذایی تبدیل به هاب غذایی نخواهد شد، بلکه استفاده از ظرفیت تجاری برای خرید و فروش، بازاریابی و بازارسازی برای محصول خام اولیه محرک تبدیل شدن یک کشور به هاب آن ماده غذایی خواهد بود.

مورد دیگری که تبدیل شدن ایران به هاب مواد غذایی می‌طلبد،یک فرمانده کاردان است که با ابعاد مختلف این تجارت و بازارهای عمده تولید و مصرف آشنا باشد. این فرد باید بتواند در فضای دیپلماتیک، ارتباطات موثر تجاری – اقتصادی مورد نیاز برای شکل گیری این بازار عظیم را برقرار کند و به کار تبدیل شدن ایران به هاب غذا انسجام لازم را بدهد.

موقعیت ژئوپلیتیک ایران، فرصتی استثنایی در مسیر تبدیل‌شدن کشور به هاب جهانی غذا است. ایران در مسیر مراکز مصرف و تولید عمده غلات، روغن‌های گیاهی، میوه و سایر محصولات کشاورزی قرار دارد. علاوه بر این، زیرساخت‌های مناسبی از قبیل بنادر شمال و جنوب کشور، خط ریلی شمال - جنوب و شرق - غرب، مزیت ارزان بودن حمل و نقل، امن بودن مسیرهای ترانزیتی ایران را به گزینه مناسبی برای تبدیل شدن به هاب تجارت غذا تبدیل کرده است. با این حال تبدیل شدن ایران به هاب غذایی مستلزم رعایت کردن الزاماتی است تا بتوان از فرصت‌های موجود به بهترین شکل استفاده نمود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 1
    تا زراعت علمی نداشته باشیم این یک توهم بیش نیست. متاسفانه سالها کشاورزی غیر علمی فاجعه ابی به بار اورده و امروز صحبت از هاب غذایی بیشتر توهم به نظر می رسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس