احزاب لبنانی: پاسخ ایران، شکنندگی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

گروه سیاسی موسوم به «لقاء الأحزاب و القوی الوطنیة و الإسلامیة فی لبنان» در بیانیه‌ای، پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و آن را آشکارکننده ضعف و شکننده بودن رژیم صهیونیستی دانست

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «العهد»، این گروه سیاسی در نشستی به بررسی تحولات غزه و منطقه پرداخت و ابعاد مختلف اتفاقات مهم جاری را مورد بررسی قرار داد.

حاضران در این نشست، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را تبریک گفتند و تأکید کردند که حمله ایران به پایگاه‌های نظامی و امنیتی در داخل فلسطین اشغالی، تحول مهمی در موازنه قدرت و معادلات درگیری با این رژیم و حامی درجه یک آن یعنی آمریکا، ایجاد کرد.

احزاب لبنانی تأکید کردند که پاسخ ایران، قواعد جدیدی را برای درگیری و بازدارندگی در برابر تجاوزات صهیونیستی وآمریکا تحمیل کرد و علاوه بر آن، ضعف، شکننده بودن رژیم صهیونیستی، نیاز دائمی آن به حمایت آمریکا و نیز همدستی برخی بازیگران عربی با این رژیم را فاش کرد.

در این نشست همچنین تأکید شد که این پاسخ، تأکیدی بر پایبندی ایران انقلابی در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت ملت فلسطین بود و نشان داد که ایران انقلابی در قول و عمل، کنار فلسطین ایستاده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    رسانه صهیونیستی: ایرانی‌ها به‌خوبی فهمیدند چه مناطقی را باید هدف قرار دهند رسانه صهیونیستی: ایرانی‌ها به‌خوبی فهمیدند چه مناطقی را باید هدف قرار دهند یک رسانه‌ صهیونیستی با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت که ایرانی‌ها به خوبی فهمیدند چه مناطقی را باید هدف قرار دهند. به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ صهیونیستی در گزارشی درخصوص پاسخ تنبیهی موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در ۱۴ آوریل (شنبه شب) و منطقه مهم «دیمونا» که تاسیسات هسته ای این رژیم در آنجا قرار دارد، گفت: شب حمله ایران، آژیرهای خطر در «دیمونا» ۱۲ بار به صدا درآمدند. این شبکه افزود: ایرانی‌ها به خوبی فهمیده‌اند که کدام مناطق را باید هدف قرار دهند. پیش از این رسانه های صهیونیستی گفتند که پاسخ ایران در شب ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ [به حمله موشکی رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه]، متمرکزترین و هماهنگ ترین حمله با استفاده از مهمات دقیق (موشک های هدایت شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. این رسانه های صهیونیستی اشاره کردند که پهپادها از مکان های زیادی و از فاصله ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ کیلومتری پرتاب شدند. در این پیوند، یک مقام رژیم اسرائیل به روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت: پهپادهای ایرانی پرتاب شده، برای تست واکنش اسرائیل و ردیابی مکان‌ها و مسیرهای تجهیزات دفاعی آنها طراحی شده بود. وی ادامه داد: با نزدیک شدن موشک‌های ایران، هواپیمای مخصوص بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مجبور شد تا برای یافتن مکانی امن، از پایگاه هوایی «نواتیم» به پرواز در آمد. پایگاه هوایی نواتیم از جمله اهداف حملات موشکی و پهپهادی ایران در شب ۱۴ آوریل بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس