اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه

سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد: «انگلیس  مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است.»

به گزارش مشرق، «باربارا وود وارد» سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی اوضاع خاورمیانه بدون اشاره به حملات لندن و واشنگتن به انصارالله یمن و حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ غزه افزود: «اقدامات بی پروا حوثی ها همچنان تلاش های برقراری صلح برای مردم یمن را تضعیف می کند.»

سفیر انگلیس اضافه کرد: یمن علاوه بر درگیری های جاری، با چالش های زیست محیطی شدیدی مواجه است و پرداختن به این مسائل در حال حاضر، و به عنوان بخشی از هر گونه بحث برای صلح، برای پایداری آینده یمن حیاتی خواهد بود.

وود وارد اضافه کرد: ما مجدداً درخواست خود از همه طرف ها برای تسهیل دسترسی بدون مانع برای فعالان بشردوستان را تکرار می کنیم.

سفیر انگلیس در این نشست بار دیگر به عملیات نظامی وعده صادق ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اشاره و ادعا کرد: ما به صراحت حملات ایران علیه اسرائیل در آخر هفته را محکوم می کنیم و معتقدیم این کشور هیچ کاری برای پیشبرد چشم انداز صلح در غزه انجام نداده است.

او مدعی شد: انگلیس مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است. ما می دانیم که حوثی ها در این حمله اخیر مشارکت داشتند. اقدامات بی پروا آنها همچنان خطر تضعیف جدی تلاش ها برای برقراری صلح در یمن را به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    6 0
    از انگلهای کثیف مقبولیت طلب نمیکنیم. انگلها هرچه ناراضیتر ما خوشحالتر
    • ایرانی عصبانی AU ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      از ماست که بر ماست.ما برجام اول را که مذاکره مستقیم با امریکا بود را بخاطر انکه ما مذاکرات 1 در 1 مقابل امریکا نداریم را به یک سیرک بین المللی که حاوی نوچه های غمه کش بین المللی کدخدا امریکا بود تبدیل کردیم تا بگوییم ما مستقیما با امریکا صحبت نمیکنیم. و اکنون این کاسه های داغتر از اش سیاسی امریکا دارند بیشترین ظربات را به مملکت میزنند.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    7 0
    انگلیس غلط اضافی میکند
  • حسین IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    6 0
    انگلیس مسبب همه مشکلات بعد از جنگ جهانی اول در خاورمیانه است
  • حسین IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    5 0
    انگلیس را تحریم کنید
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    7 0
    استعمارگران و نوچه هاش برای ما مشخص شدن دیگه و تردیدی درش نیست.آنچه هست اینه که باید بدونن گذشت دوران قاجاریه و پهلوی.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    شما استعمار گران انگلیسی که تا مفرق دستان و مغزهای کثیفتان به خون و جان و پاره های تکه تکه شده این کشور آلوده است بهتر است صحبت از انسانیت و حقوق بین الملل و ...نفرمائید که حالمان بدتر میشود شاید موشک بعدی سهم شما باشد
  • NZ ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    شما پفيوز ها دست از اين سناريو های تکراری "نگرانی در مورد چالش های زيست محيطی و امثالهم" بر نمی داريد!؟ اين سناريو ها برای نفوذ قديمی شده، يه جديدشو رو کن روباه پير!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس