کد خبر 1593481
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد

طبق اعلام مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، تمامی شهروندان می‌توانند با «استعلام بارکد کالا» در سوپر اپلیکیشن پی پاد، به تمامی اطلاعات و کاتالوگ محصول مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

به گزارش مشرق از وزارت صمت، دسترسی به بانک اطلاتی مرجع مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در سوپر اپلیکیشن پی پادتشخیص کالای اصل از تقلبی و اصالت سنجی محصولات همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران و دولت بوده است.

به‌منظور حل این مشکل و پاسخگویی به نگرانی‌های خریداران در زمینه اصالت کالا، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد همکاری مشترکی را در این زمینه آغاز کرده است.

در این زمینه تمامی شهروندان می‌توانند با «استعلام بارکد کالا» در سوپر اپلیکیشن پی پاد، به تمامی اطلاعات و کاتالوگ محصول مورد نظر مانند وزن، نوع بسته‌بندی، برند و غیره، دسترسی پیدا کرده و از اصل بودن محصول و تقلبی نبودن آن اطمینان حاصل کنند تا احتمال خرید کالای تقلبی و قاچاق را به صفر برسانند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به‌عنوان یکی از نمایندگی‌های سازمان جهانی GS۱ در ایران، از سال ۷۴ فعالیت خود را در زمینه صدور کد و استانداردسازی اطلاعات کالا منطبق با استانداردهای جهانی آغاز کرده و به‌عنوان بانک معتبر و مرجع کالا و خدمات توسط شورای عالی انفورماتیک شناخته شده است و اقلامی که اطلاعات آن در این بانک ثبت شده باشد را می‌توان اصل شمرد.

در حال حاضر این بانک اطلاعاتی در اختیار تمامی مردم قرار گرفته و تمامی افراد می‌توانند تنها با اسکن بارکد محصولات در سوپر اپلیکیشن پی پاد از تمامی اطلاعات، کاتالوگ، مشخصات تامین کننده محصولات به‌صورت کاملا به روز و قابل اطمینان مطلع و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس