اقبالی: ایران در نتیجه‌گرایی خلاصه شده است/ بازی استقلال مقابل مس شبیه بازی کودکانه بود

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: لیگ ایران در نتیجه‌گرایی خلاصه شده و مولفه‌هایی تحت عنوان هوش فوتبال، تکنیک، برنامه و تاکتیک مناسب به ندرت یافت می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره شرایط فعلی لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت:‌ در مصاحبه‌های گذشته تاکید کردم که لیگ ایران در نتیجه‌گرایی خلاصه شده و مولفه‌هایی تحت عنوان هوش فوتبال، تکنیک، برنامه و تاکتیک مناسب به ندرت یافت می‌شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره دیدار این تیم برابر مس رفسنجان نیز گفت: بازی استقلال مقابل مس بیشتر شبیه یک بازی کودکانه بود که بازیکنان دنبال توپ می‌دویدند.‌ تیم‌ها برنامه خاصی نداشتند. سایر بازی‌های لیگ نیز به همین شکل است؛ ارسال به سمت دروازه و شوت مستقیم بسیار معدود به چشم می‌خورد. دروازه‌بان‌ها هم در برخی صحنه‌ها اشتباهات فاحشی دارند.

وی افزود: پدیده جوانی در لیگ وجود ندارد و ریشه اصلی آن عدم سرمایه‌گذاری و بی اهمیت دانستن فوتبال پایه است.‌ جذب بازیکنان در تیم‌های پایه عملا بر پایه رابطه است و عمده بازیکنان این رده سفارشی هستند. از لحاظ مالی باشگاه‌ها در رده پایه متکی به والدین هستند که این مسئله منجر به دخالت در تصمیمات مربی می‌شود و بازیکنان شایسته و با کیفیت به حق خود نمی‌رسند.

اقبالی درباره اینکه آیا برای تغییر این فضا پیشنهادی دارد، تصریح کرد: برای اصلاح و توسعه فوتبال نیاز به یک برنامه ۱۵ ساله است که در ابتدا باید نگاه‌مان را نسبت به تیم‌های پایه تغییر دهیم و اهمیت آن را برای ایجاد لیگ قوی و شاداب درک کنیم. سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی باید در سطوح پایه به خصوص از نونهالان صورت گیرد و مربیان کارآمد که دغدغه پیشرفت فوتبال را دارند در راس تیمهای پایه به خدمت گرفته شوند نه مربیانی که نگاه منفعت طلبانه به فوتبال دارند!

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عدم جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان و میانگین سنی بالای تیم ملی تصریح کرد: این که تیم‌های بزرگ از بازیکنان جوان استفاده می کنند یک مسئله علمی است. چرا تیم بایرن مونیخ به بازیکن ۱۶ ساله بازی می‌دهد؟ بازیکن جوان از لحاظ فیزیکی بیشتر می‌تواند به تیم کمک کند و سریع‌تر ریکاوری می‌شود. اما بازیکنی که سن بالاتری دارد، توان بازیکن جوان را ندارند و نمی‌تواند با او رقابت کنند. امیر قلعه‌نویی باید به فکر سازندگی و جوان‌گرایی در تیم ملی باشد. در جام ملت‌های آسیا شاهد بودیم که حتی تیم‌های درجه ۲ یا سه آسیا بهتر از ما بازی می‌کردند و پیشرفت بهتری طی این سالیان داشته‌اند. تیم ملی ما باید حداقل ۵ بازیکن جوان داشته باشد. در لیگ نیز باید مصوب شود که تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره در مورد انتخاب مجید جلالی به عنوان مسئول توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال نیز گفت: شخصی می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال کمک کند که ۳۰ الی ۴۰ نفر به عنوان کادر در اختیار داشته باشد که با نظارت و استعدایابی در فوتبال پایه نقاط ضعف را برطرف کنند اما صرفا انتخاب یک فرد به عنوان مدیر توسعه فوتبال و سمت‌دهی به او مشکلی را حل نخواهد کرد.

مدرس فوتبال آسیا همچنین در خصوص انتخاب احتمالی یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم امید ایران بیان کرد: فکر می‌کنم گل‌محمدی هدایت امیدها را قبول نکند، اما در خصوص عبدی باید بگویم که او مربی خوبی است و مدرک مربیگری خود را در خارج ایران کسب کرده است. همچنین اطلاعات لازم را در حوزه مربیگری دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ادرین DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مواظب باشید پروژه قطبی میتونه پروژه نفوذ به تیم ملی ایران از طرف امریکایی ها باشه برای سو استفاده های اجتماعی سیاسی. خیلی عجبیه این اقا یه دفه میخواد بیاد تیم ملی ایران کار کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس