کد خبر 1591854
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
پنیر را می‌توان فریز کرد؟

پنیر یکی از اعضای خانواده لبنیات است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و بخصوص در ایران پای ثابت سفره‌های صبحانه است؛ اما نگهداری از پنیر اصولی دارد که باید آن را رعایت کرد.

به گزارش مشرق، پنیر یکی از اعضای خانواده لبنیات است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و بخصوص در ایران پای ثابت سفره‌های صبحانه است؛ اما نگهداری از پنیر اصولی دارد که باید آن را رعایت کرد.

پنیر یکی از مواد غذایی پر مصرف در سبد غذایی خانوار است اما چگونه از آن نگهداری کنیم که فاسد نشود، کپک نزند و بافت و طعم آن تغییر نکند؟ در این مطلب به سوالات رایج پاسخ داده می شود.

آیا می توان پنیر را فریز کرد؟

برخی از پنیرهای نرم‌تر مانند موزارلا و چدار تازه را می‌توان منجمد کرد، بخصوص وقتی که به صورت خرد شده باشند. سایر پنیرها، مانند چدار کهنه، در اثر انجماد ترد می شوند. بسته به اینکه چگونه بافت آن تغییر می کند، ممکن است بخواهید از پنیر ذوب شده در سالاد یا در تهیه غذاها استفاده کنید.

می توانید پنیر خرد شده را قبل از تاریخ انقضا منجمد کنید، اما بهتر است اجازه دهید حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یخچال بماند. این امر اجازه می‌دهد تا رطوبت (که در هنگام یخ زدن تبدیل به یخ می شود) به پنیر بازگردد.

در حالی که انجماد فرآیند فساد را به تعویق می اندازد، توصیه می‌شود که پنیر ذوب شده در اسرع وقت استفاده شود. اگر یک تکه پنیر دارید، آن را به قطعات ۲۰۰ گرمی یا کوچکتر برش دهید. می توانید آن را در پلاستیک یا کیسه های فریزر بپیچید که از جذب طعم های دیگر به پنیر جلوگیری شود.

آیا پنیر در دمای اتاق فاسد می شود؟

مدت زمانی که یک پنیر خاص در دمای محیط برای مصرف ایمن باقی می ماند به رطوبت آن و تازه یا کهنه بودن آن و سایر عوامل بستگی دارد. بهتر است اجازه دهید پنیر شما قبل از سرو به دمای اتاق برسد تا بهترین طعم‌ را داشته باشد، این امر معمولاً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

پنیرسازی هزاران سال است که وجود داشته و راهی برای حفظ شیر قبل از در دسترسی به یخچال بوده است. برای درک کامل اصول ایمنی پنیر، مهم است که بدانید پنیر چگونه درست می‌شود. در واقع، تحقیقات نشان داده است که بیشتر پنیرهای سفت رشد باکتری ها را کند می کنند، بنابراین احتمال بیماری های ناشی از غذا از طریق پنیر بسیار کم است.

پنیرهایی که فسادپذیری کمتری دارند

پنیرهای پاستوریزه فراوری شده مانند پنیر آمریکایی نیز به دلیل ترکیب مواد تشکیل دهنده و عملیات حرارتی در این دسته قرار می گیرند.

پنیرهایی که فسادپذیری بیشتری دارند

پنیرهایی که حاوی رطوبت بیشتری هستند فاسد شدنی تر هم هستند. اینها شامل پنیرهای نرم مانند پنیر خامه‌ای و موزارلای تازه است. پنیر را مانند همه غذاهای فاسد شدنی می توان تا دو ساعت در دمای اتاق قرار داد. با این حال، با باقی مانده پنیر بسته به نوع آن، باید متفاوت رفتار شود.

برای مثال «اگر سینی پنیر به مدت دو ساعت بیرون است، پنیرهای نرم و تازه باید دور ریخته شوند، اما پنیرهای سفت (مانند چدار، گودا، پارمزان) را می‌توانید در یخچال بگذارید تا دوباره استفاده شود. اگر پنیر به صورت خشک شده است، می توان آن را در فویل پیچیده و در فریزر قرار داد تا بعداً استفاده شود.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    خیلی مفید بود خیلی خسته نباشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس