کد خبر 1590808
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
جزئیات عفو ۲۱۲۷ محکوم؛ ۱۵۶ زن، ۵ نفر از اتباع بیگانه، ۱۱ محکوم امنیتی و ۵ محکوم زیر ۱۸ سال عفو شدند/ ۲۹ نفر با مجازات قطعی اعدام تخفیف مجازات گرفتند/ ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی شدند

معاون قضایی قوه قضاییه جزئیات عفو رهبری به مناسبت سال نو و عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۵ نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • GB ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    21 6
    ازیه طرف میگیرند از طرفی عفو میکنند , همینه که خلافکار ها گستاخ میشند, مطمئنم رهبر خودش به این راضی نیست.
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 18
      به شما مربوط نیست خوبه شما هیچ کاره هستی
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 0
      فکر کردی مگه هرکی تو زندانه خلافکاره ،طرف سر چیز الکی گرفتنش
    • رامین IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      آخه توکه یه نژاد بی هویت داری حق نظر در مورد ایرانی نداری خیلی اشتباه میکنی نظر میدی
  • الهیار IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    19 0
    چهارشنبه در باغ منو دزدیدند این چندمین بار است که باغ مورد سرقت قرار میگیرد حدود دو ماه قبل تا الان سه باغ کنار هم در آنها دزدیده شده فرضا سارق ها گرفته بشوند که گرفته نمی شوند عیدها تعطیلی دارن اما من شیفت هستم و سر کارم خوش بحالشون منطقه غرب را دله دزدها تسخیر کردن
    • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      شما ک معنی حبس و زندان رو نمیدونی لطفا اندکی فکر کن شرایط عفو هیچ وقت ب دزد و ارازل و اون ک شاکی خصوصی داره نمیخوره شما دعا میکنی عفو ندن ۱۰۰ هزار نفر خانواده هاشون چشم ب راه شوهر فرزند برادر خواهر مادرشون است ...
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام دوستان این آقای که میگه رهبر عفو نده مگر میدانه اون بند خدا که داخل زندان چندوقت است منتظر که عفو بخر وبرگرد پیش خانوادش این اقا این چیز هارا نمی ودنه ودرک هم نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس