بوریس جانسون: ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل «دیوانگی» است

با وجود افزایش انتقادها نسبت به ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، نخست وزیر پیشین انگلیس گفت که ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم تل‌آویو، «دیوانگی» خواهد بود.

به گزارش مشرق، بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس گفت: ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل با توجه به حمله هفتم اکتبر حماس به منزله دیوانگی دولت خواهد بود.

دو وزیر کابینه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف استدلال‌های مشابهی را مطرح کردند که این، نشانه حمایت در راس دولت از موضع فعلی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس است.

به گفته منابع دولتی، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس هنوز قانع نشده است که «آستانه قانونی» برای تعلیق صادرات تسلیحات به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه سر رسیده است.

روزنامه تلگراف نوشت: یک مکانیسم قانونی در انگلیس وجود دارد که اگر محرز شود دولتی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند نیست، صادرات تسلیحات به آن را ممنوع می‌کند. درخواست‌های فزاینده‌ای در انگلیس برای اعمال چنین ممنوعیتی وجود داشته است و شخصیت‌های سابق قضایی و امنیتی و بسیاری دیگر استدلال می‌کنند که این آستانه فرا رسیده است.

در جریان شش ماه حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین اغلب ساکنان این منطقه یا خانه‌های خود را در این حملات از دست داده‌ و یا مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و به دلیل عدم ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری به نوار غزه با خطر قحطی و بیماری‌های واگیردار مواجه هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 0
    فکر بدی هم نیست زدن مقرهای رژیم موقت صهیونیستی که در مناطق مختلف غزه ایجاد کرده.هم از لحاظ پدافندی ضعیف تره هم باعث میشه دست مجاهدان برای عملیات باز تر بشه.هم افسران ارشد صهیونیست رو زده ایم.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 0
    تمامی کبکان عالم نیز نمی توانند این جنایت را نبینند ولی مدعیان حقوق بشر کارشان به کجاها کشیده است؟ والعاقبه للمتقین
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    3 0
    نفروشی بهتره -چون اگه سلاح بفروشی و اسراییل جنگ رو ببازه که میبازه -دیگه کسی سلاح انگلیسی نمیخره
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    4 1
    باز این ابر "دیوانه" پادویِ امپریالیسم انگلیس پوزه اش را باز کرد.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    قضیه غیرقابل حله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس