سپاه پایِ کارِ سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی از ارسال گزارش برآورد خسارات سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در این حادثه ارزیابی شده است.

به گزارش مشرق از وزارت جهاد کشاورزی، «نبی‌الله رشنو» افزود: در بازدید روزهای آغازین سال از جنوب استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از منطقه سیل‌زده برای انجام اقدامات حمایتی، برآورد خسارت و برنامه‌ریزی بازیابی مورد پیمایش قرار گرفت.

وی گفت: حادثه سیل در سیستان و بلوچستان یک تجربه تکرار شده از تخریب طبیعت و محیط توسط عامل انسانی است که در سراسر کشور حادثه شده است.

رشنو در تشریح وقایع سیل جنوب غرب کشور ادامه‌داد: در مدت پنج روز بازدید از منطقه، سر منشا سیل در بالادست از جمله سد «زیردان» که مناطق وسیعی از شهرستان چابهار را تحت پوشش قرار می‌دهد شناسایی شد.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی اضافه‌کرد: بخش عمده‌ای از بندسارها ویران و هوتک‌ها با تخریب شده‌اند، باغات موز با هجوم گل و لای مواجه شده و آسیب فراوانی دیده است.

وی با اشاره به آمار هواشناسی از میزان ریزش‌های استان، گفت: در روز حادثه ۱۷۰ میلیمتر بارندگی که در ۲ تا سه ساعت اولیه به صورت طغیانی اتفاق افتاده است و این حجم از بارش مقطعی در نبود فرصت جذب، سیلاب مخرب را در دشت‌ها جاری کرده و در برخورد با مزارع پرورش میگو در گوادر و گواتر، ۲۵ هکتار از این مزارع را به کام ویرانی فرو برده است.

رشنو ویرانی‌ها را محدود به این موارد ندانست و افزود: در کنارک، زرآباد و دشتیاری، مزارع گوجه، هندوانه و ذرت از طغیان سیلاب در امان نمانده و با فرو ریختن بندسارها و هجوم سیلاب، در سطح وسیع تخریب شده است.

این مقام مسوول وزارت جهادکشاورزی، تمهیدات لازم برای امدادرسانی، ارائه خدمات به سیل‌زدگان، ارزیابی خسارات و برآورد یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان را حاصل کار کارشناسی و میدانی در منطقه عنوان کرد و از ارسال گزارش به دولت خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس