کد خبر 1587678
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

به گزارش مشرق،داود مهدوی زادگان در مطلبی با عنوان آفات اجتماعی قاضیان خود خوانده در کانال خود در ایتا نوشت:

یکی از چالش های امروز جامعه، پدیده قاضیان خود خوانده ای است که با تحلیل های ناروا و نسنجیده و ناداوری پیرامون مسائل اجتماعی افکار عمومی را مسموم می کنند.

افراد غیر مسئولی هستند که قبل از ورود مراجع مربوطه وارد صحنه می شوند و پرونده قضایی را دست می گیرند و جای قاضی می نشینند و با کمترین اطلاعات و بیشترین حب و بغض و اغراض سیاسی قضاوت کرده منتظر اجرای حکم شان توسط کارگزار حکومتی می مانند.

لذا جماعت خود خوانده، اگر ببینند که مراجع مربوطه بر خلاف حکم آنها سخن بگویند و حکم صادر کنند، آن حکم را نمی پذیرند. افکار عمومی هم بخاطر مسمومیتی که توسط آنها دچار آن شده نمی پذیرد.

بدین ترتیب، کار مراجع قانونی مضاعف و سخت تر می شود. چون هم باید به پرونده رسیدگی کنند و هم باید افکار عمومی را نسبت به درستی عمل و حکم شان متقاعد کنند. در حالی که اگر افکار عمومی مسموم نباشد صرف صدور حکم برای پذیرش عمومی کافی است.

مسلماً اینگونه رفتار های خود خوانده و غیرمسئولانه نه فقط افکار عمومی را مخدوش می سازد بلکه بنیاد مدنیت جامعه را نابود می کند و دیگر نمی توان در وضع مدنی به زیست اجتماعی مسالمت آمیز امیدوار بود.

جامعه در چنین شرایطی گرفتار وضع جنگلی و انسان گرگ انسان می شود. همین قاضیان خود خوانده به جان یکدیگر و آحاد جامعه می افتند. طبیعی است که با بی اعتبار شدن مراجع قانونی جامعه در آستانه فروپاشی پیش می رود.

بنابراین، اگر قاضیان خود خوانده به راستی خیرخواه جامعه و نگران فروپاشی وضع مدنی هستند، می بایست مراقب گفتارشان باشند. نباید به بیش از گشودن پرونده تخلفات احتمالی اقدام کرد. بلکه باید در جهت قوت وضع مدنی و نهادهای قانونی گام بردارند.

باید قاضیان خود خوانده خیرخواه از هر گونه قضاوت و پیش داوری دوری گزینند و بگذارند مراجع قانونی ذیربط در کمال آرامش و بدون فشارهای سیاسی و اجتماعی به رسیدگی پرونده بپردازند و به حکمی که صادر می‌شود تن دهند. نقدشان را هم بگذارند برای بعد صدور حکم و کسب اطلاعات جامع و کامل.

اما اگر کار قاضیان خود خوانده از روی خیرخواهی جامعه نباشد، مانند جبهه مخالف و معاند و معارض انقلاب و نظام اسلامی، در این صورت، باید جامعه و افکار عمومی مراقبت کند و تحت تاثیر تحلیل ها و قضاوت های ناروا قرار نگیرد. چون هرگونه پیش داوری های غیر مسئولانه توأم با اغراض سیاسی تهدیدی برای انسجام جامعه است و جامعه را به سوی هرج و مرج سوق می دهد.

خداوند عاقبت جامعه را از شر قاضیان خود خوانده مغرض ختم بخیر بفرماید. انشالله

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 0
    منظور؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    نمونش در فیلم سینمایی مصلحت که ایام عید پخش شد قشنگ میشه دید میشد فهمید چه نادانهایی برا حفظ انقلاب کارهایی کردند که بیشتر به انقلاب ضربه زد تا حفظش کنه
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    17 0
    آب که سربالابره قورباغه ابو عطامی خونه.علت رو ول کردی چسبیدی به معلول
  • DE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    الان منظورتون مورد آقاي ... بود ديگه؟
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 22
      مناخیم آره دیگه موش بخولدت
  • برخورد جاهلانه IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    17 0
    ای کاش در زمان دولت قبل هم چنین مقالاتی می نوشتید!!!
  • علی اکبرحاجی پور IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    27 0
    هیچکس هم نفهمید منظورتون دفاع
  • IQ ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    افشاگری ها برای انقلاب فرانسه هست شکل انقلاب فرانسه هم همین است اما منافع هم دارد یعنی براساس منافع هم هست پس
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    16 0
    برای ظریف و روحانی و ... تا فیها خالدون قاضی خود خوانده هستند حالا که نوبت خودی شده دردشان گرفته!!! افلا تعقلون؟!
  • TR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    15 0
    حالا نگفتی ..
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 15
    بسیار عالی. البته این قاضیان خودخوانده از روی بی‌اطلاعی خودمتخصص نیستن. این‌ها از اسلام و امت مسلمان سیلی خوردن و اسلام جلوی فساد و هرزگی‌شون رو گرفته. لذا از راه دیگری می‌خوان جبران کنن و نمی‌تونن
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      16 0
      قطعا در خصوص فساد استادی برای شناسایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس