کد خبر 1586529
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
موافقت آمریکا با فروش تانک‌های آبرامز به بحرین

پس از پیوستن منامه به ائتلاف موسوم به «ائتلاف شکوفایی»، آمریکا با فروش تانک‌های پیشرفته آبرامز به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به بحرین موافقت کرد.

به گزارش مشرق، تقریباً دو ماه پس از پیوستن منامه به ائتلاف موسوم به «ائتلاف شکوفایی» در حمایت از «اسرائیل» علیه یمن، آمریکا با فروش تانک‌های پیشرفته آبرامز به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به بحرین موافقت کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با فروش تانک‌های پیشرفته آبرامز به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به بحرین موافقت کرده است.

طبق گزارش المیادین، وزارت خارجه آمریکا دیروز سه شنبه موافقت خود با فروش ۵۰ تانک M۱A۲ آبرامز به بحرین را به کنگره ابلاغ کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این قرارداد فروش تانک "توانایی‌های بحرین را برای پاسخگویی به تهدیدات فعلی و آتی از طریق ارائه یک عامل بازدارنده قابل اعتماد، و امکان مشارکت در عملیات منطقه‌ای با ایالات متحده و دیگر کشورهای شریک آمریکا، افزایش می‌دهد. "

کنگره می‌تواند ظرف ۳۰ روز به جلوگیری از اجرای این توافق رأی دهد، اما معمولاً این نهاد با اکثر معاملات نظامی موافقت می‌کند. تانک‌های آبرامز که از قدرتمندترین تانک‌های جهان هستند، ستون اصلی ارتش آمریکا به شمار می‌روند.

وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که حدود ۳۰ پیمانکار آمریکایی و یک مقام دولتی برای مدت حداکثر ۵ سال به بحرین اعزام خواهند شد تا استفاده از این تانک‌ها را به بحرین آموزش دهند.

بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است و به عنوان متحد اصلی آن طبقه بندی می‌شود. دولت بایدن در سپتامبر گذشته توافقنامه جدیدی را با بحرین امضا کرد تا روابط دفاعی و اقتصادی از جمله افزایش تبادل اطلاعاتی بین دو کشور را تقویت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 4
    کشورهای همسایه خیلی دارن مساح و قویتر میشن .. فقط جنگنده هایی که امریکا بهشون داده برای نابود شدن یک کشور کافیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس