کد خبر 1585075
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کیم جونگ اون با لیموزین پوتین بر رزمایش جنگ هوایی نظارت کرد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با خودروی لیموزین اهدایی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر رزمایش جنگ هوایی این کشور نظارت و آمادگی «واقع بینانه» سربازان برای رزم تاکید کرد.

به گزارش مشرق، این رزمایش روز جمعه برگزار شد و کیم گفت: فقط آموزش واقع بینانه‌ای که مستقیما با جنگ مرتبط است، می‌تواند سربازان را بعنوان مبارزان واقعی رزم آماده کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد که کیم از آمادگی نیروهای رزمی این کشور ابراز رضایت کرد و دستور داد آموزش‌هایی برای هماهنگی با همه شرایط گوناگون زمانی، آب و هوایی و مکانی انجام شود.

رهبر کره شمالی چهارشنبه نیز یک تمرین نظامی ارتش این کشور را که با مشارکت یگان‌های تانک برگزار شد، هدایت و با یک تانک رزمی جدید رانندگی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و از مقام‌های ارشد این کشور در اظهاراتی که شنبه در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، گفت که برادرش برای اولین بار در یک رویدار عمومی از خودروی لوکس «آوروس سنات» استفاده کرد.

وی افزود: عملکرد خاص این خودرو، عالی است و می‌توان بطور کامل به آن اعتماد کرد. استفاده کیم جونگ اون از این خودروی شخص که توسط رئیس جمهوری روسیه به عنوان هدیه فرستاده شده است، دلیل آشکاری بر دوستی کره شمالی و روسیه است.

کیم جونگ اون ماه سپتامبر به روسیه سفر کرده و در آنجا پوتین خودروی لوکس آوروس سنات را به وی نشان داد. پس از آن پوتین این خودرو را به کره شمالی فرستاد. ناظران معتقدند که این اقدام نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است.

کیم جونگ اون جمعه در نظارت بر رزمایش جنگ هوایی این کشور بر آمادگی «واقعبینانه» سربازان برای رزم تاکید کرد.

رزمایش‌های کره شمالی پس از آن انجام شد که آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های مشترک سالانه خود را روز پنجشنبه به پایان بردند.

در ماه‌های اخیر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است. کره‌شمالی از سال گذشته اقدام به آزمایش چندین فروند موشک بالستیک کرده و آمریکا نیز در واکنش به این موضوع حضور نظامی خود را در شبه جزیره کره افزایش داده است.

رزمایش‌های نظامی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی انجام می‌شود که گزارش «ارزیابی تهدید سالانه» ۲۰۲۴ آمریکا تاکید دارد که کیم به پیگیری قابلیت‌های نظامی هسته‌ای و متعارف خود ادامه خواهد داد.

در این گزارش که روز دوشنبه از سوی دفتر «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر شد، آمده است: کیم تقریبا به طور قطع قصد ندارد در مورد برنامه هسته‌ای خود که به نظر او ضامن امنیت حکومت و غرور ملی است، مذاکره کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس