بیانیه جی۷ درباره ادعای واهی انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

گروه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی‌۷» با ادعای واهی تصمیم ایران برای انتقال موشک بالستیک به روسیه، به تهران درباره اعمال تحریم‌های جدید هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، گروه هفت در بیانیه‌ای با تکرار ادعاها درباره تصمیم ایران جهت تامین موشک بالستیک برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که انتقال احتمالی موشک بالستیک به مسکو، با تحریم‌های جدیدی روبه‌رو خواهد شد.

در بیانیه جی۷ آمده است: اگر ایران به تامین موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن، به روسیه ادامه دهد، آماده‌ایم تا به سرعت و به طور یکپارچه از طریق اقداماتی شامل تحریم‌های جدید و قابل توجه، (به تهران) پاسخ دهیم.

گروه هفت که ریاست دوره‌ای آن هم‌اکنون برعهده ایتالیاست، علاوه بر این کشور، آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه و کانادا را نیز در خود جای داده است.

رویترز هفته گذشته در گزارشی مدعی شده بود که براساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که جهت اجلاس سران اتحادیه اروپا در هفته جاری تهیه شده است، رهبران اتحادیه اروپا با ادعای واهی همکاری تهران و مسکو به دنبال اقدامات جدید ضد ایرانی هستند.

گفته شده است که اقدامات خصمانه کشورهای اروپایی به بهانه انتشار گزارش‌هایی بی‌پایه مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز مقامات اروپایی ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین و احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه را مطرح کرده بودند و این نخستین باری نیست که چنین اتهاماتی مطرح می‌شود. در عین حال تاکنون مدارک و مستندات قابل توجهی درباره ادعای مقامات اروپایی علیه ایران ارائه نشده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که «علی‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند. این ریشه در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ای بابا چقدر اینها جار جنجال میکنند مگه 4 تا موشک فتوشاپی چه کاری میتونند بکنند که اینها مثل اسفند روی اتیش شدن و ازش میترسند.معلوم هم نیست ساقیشون کیه که بیانیشونو برعکس صادر کردند.فکر کنم مظورشون صادرات موشک از روسیه به ایران بوده.
  • حسين DE ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ببينيد چه دنياى مسخره ايست، نزديك شش ماه است كه رژيم صهيونيستى با پيشرفته ترين و مدرن ترين سلاحهاى آمريكائيها و اروپائيها ملت مظلوم فلسطين را بطرز وحشيانه بمباران و قتل و عام ميكند ولى كسى به G7 اعتراضى نميكند،اما اگر ايران به روسيه سلاح صادر كند مجرم است ،طنز تلخ آنجاست كه اصلاح طلبان و ليبرالهاى خائن و مزدور و وطنفروش بدنبال ايجاد رابطه با غرب هستند.
  • رضاخ IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    تاتوان داریم باید پشت روسیه باشیم الان بهترین زمان برایفرسایش ویاتضعیف اروپا وآمریکا ست بدنیا بفهمانیم که اینها پهلوان پنبه اند
  • US ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    موشکها را به روسیه بفروشید ، گروه 7 هر غلطی که از دستشان بر می آمد تا الان انجام دادند .
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی ما روی تحقیق و توسعه، شرکت های پیشرو و فناور و دانش بنیان سرمایه گذاری نمی کنیم. وقتی سیستم آموزشمون رو کارآمد نمی کنیم. وقتی نگاه ما شده نفت بفروش جنس خارجی وارد کن که یعنی جیب این اشغالا رو پر کن و کشورشون رو ثروتمند، اینا هم میان هی واسه ما شاخ بازی در میارند و تحریم تحریم می کنند.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی ما روی تحقیق و توسعه، شرکت های پیشرو و فناور و دانش بنیان سرمایه گذاری نمی کنیم. وقتی سیستم آموزشمون رو کارآمد نمی کنیم. وقتی نگاه ما شده نفت بفروش جنس خارجی وارد کن که یعنی جیب این اشغالا رو پر کن و کشورشون رو ثروتمند، اینا هم میان هی واسه ما شاخ بازی در میارند و تحریم تحریم می کنند.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ماکت ها سرنوشت جنگ را عوض می کنند .
  • عمیر IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    اگه جمهوری اسلامی بخواد همچین کاری بکنه و به طرف متجاوز سلاح موشکی بفرسته کمترین حقش اینه که مورد تحریم قرار بگیره
  • عمیر IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    باید جلوی کمک به تروریستای روسی رو گرفت
  • عمیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    درود بر گروه جی هفت که مقابل مدافع وایستاده
  • عمیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    تحریم کنین اقاا تحریم کنین
  • عمیر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    صنایع پهپادسازی رو تحریم کنین
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ایران موشکی ندارد به روسیه دهد... اشتباه می کنید موشک‌ها ساخت یمن هستند.
  • US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 0
    مگه آنها نمی‌گفتند که موشک‌های ایرانی کاغذی و فتوشاپی و دقت و قدرت و ...ندارن. پس حالا چرا از موشک فتوشاپی و کاغذی میترسن و ناراحتن؟‌ تازه مگه قبلا تحریم نکردن؟‌ نتیجه چی شد؟ اگه بازهم تحریم کنن نتیجه چی میشه؟ اروپا کی میخواد عقل بگیره؟ دو نفر با هم دعواشون شده بود، یکی اون یکی رو زمین زده بود و رو شکمش‌نشسته بود و با مشت داشت تو سر و کله اون یکی میزد، اونی که زیر ‌گیر افتاده بود و کتک می‌خورد داد میزد سر اون‌یکی و میفگفت: منو میزنی؟ بگو گه خوردم!
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    روس ها نیاز به موشک های ما ندارند و در آینده ای نزدیک اکراین فروخواهد پاشید چون کشورهای غربی هر کدام به نفع خود عمل میکند و میخواهد کمتر هزینه کند و کمتر آسیب اقتصادی و نظامی ببیند . اما غربی ها ما را تحریم کرده و تحریم خواهند کرد پس بیاییم با کمک به روسیه شکستن استخوان های غرب را در اکراین تسریع کنیم . طبق تفکر غرب که میگویند دشمن دشمن من دوست من است پس روسیه که دشمن غرب است دوست ماست و باید به روسیه کمک کنیم چون غرب خود را دشمن ما ملت ایران میداند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    پدرسوخته ها بجای اینکه بابت سلاخی 31000 مسلمان جوابگو باشن تازه عروتیز هم می کنن.
  • ایمان IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    نه تنها ازلحاظ اخلاقی بلکه از هر لحاظ حساب کنید کمک مابه روسیه به ضرر ایران عزیز ماست تاریخ نشان داده روسیه هیچ وقت قابل اعتماد نیست ودر بز نگاه دشوار پشت ما را خالی بکند نمونش برجام جزایر سه‌گانه مساله وتو نکردن بجاوووووبیایید عاقل باشیم
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    بر خورد جدی شما یعنی تهدید نظامی یا تحریم؟! تحریم ها رو که مثل ساعت دقیقا اجرا می کنید! دومین هم نظامی! پاسخ شما هم با بازدارندگی هسته‌ای ایران روبرو خواهد شد.
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    بر خورد جدی شما یعنی تهدید نظامی یا تحریم؟! تحریم ها رو که مثل ساعت دقیقا اجرا می کنید! دومین هم نظامی! پاسخ شما هم با بازدارندگی هسته‌ای ایران روبرو خواهد شد.
  • یوسف بیرامی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    12 1
    روسای جمهور کشورهای G 7, شما که بزرگتر از دهانتان حرف میزنید در واقع میدانید که ارباب شما امریکا نسبت به کشور ایران هیچ غلطی نمیتواند بکند ، شماها که جای خود دارید پس بهتره دهان یاوه گوی خودتونو ببینید
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 0
      شوخی نمی کنید ؟ مگر موشک های ایران فتوشاپ نبود ؟ شما بی وجدان ها نبودید که برد موشک های صدام را افزایش می دادید تا 135 بار تهران و اراک و 32بار قم و خرم اباد و اصفهان و ....176بار دزفول را هدف قرار دهند ؟ شما نبودید که برای کشتار زن و بچه های ایرانی سکوت کردید و بازهم صدام را مسلح می کردید ؟ شما نمی دانید که صدام 840 موشک به شهرهای ایران شلیک کرد ؟
  • DE ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    9 0
    هر چی بود که عمو سام تحریم کرده حتی داروهای بیماریهای غیر قابل علاج مثل بیماران پروانه ایی و.... ته دیگ هم سامی لیسیده ، الان مثلا چی رو تحریم کنید؟؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 0
      ماست بند ها رو میخان تحریم کنن
  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    9 0
    حالا چی مونده که این بدزاده ها تحریم نکرده باشند؟
  • سعید IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    چرا ایران موظف است؟ کی گفته؟ چرا اونا هر چی بفروشن ب اوکراین و اسرائیل یا حتی کادو بدن برای این دولت ها آب از آب تکان نمی خوره اما اگر ایران بفروشد برای منافع اقتصادی اونم با توجه به تحریم های شدیدی ک داریم میشه محور شرارت.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    خدا بر درجات خمینی عظیم بیفزاید و عمر امام خامنه ای عزیز را زیاد بکنه که کشوری که محتاج سیم خاردار بود حالا به جایی رسیده که ۷کشور ارزل جهانی نگران انتقال موشک از ایران به یکی از قطب های موشکی و نظامی جهان هستند
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    چی میگن این زبون بسته ها ؟! میتونیم تولید میکنیم ! میتونیم صادر میکنیم ! این طبق قانون جنگل خودتونه ! جرات نداری گاز بگیری پس چخه !!!
  • رضا IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    ای بر کوچیک و بزرگ تون لعنت ! کثافت ها شما خودتون دنیا رو پر از سلاح و مهمات کردید نوبت به ما که رسید جیز شد ؟! اصلاً معلوم هست این جنایت کارها چطور رفتار ایران رو رصد میکنند ؟! یحتمل مواجب بگیران داخلی گرا رو میدن !
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    آقا فتوشاپ که ترس نداره و فتوشاپ فروشی هم که تحت هیچ تحریمی نبود پس جیغ نزنید خخخخخ
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 0
      تو توی هپروتت خوش باش فعلا همون فتوشاپ جیغ ارباباتو در اورده خصوصا توی باب المندب ... سبکتر مصرف کن که به سبک مغزی ننمایی !
  • DE ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    10 0
    آنگلوساکسون های ماکیاولی صفت که چهارصد سال دنیا را با پلیدی به آتش کشیدند به تکاپو افتادند جادوگران جنگل‌های تاریک و وحشت اروپا که به شکل نژادی خشونت و بی رحمی به همراه ترس را در خون خود دارند از نابودی دیگر اقوام بشری ابایی که ندارند هیچ تا روز آخر زندگی این کار را ادامه می‌دهند. در مقابل این قوم وحشی کت و شلوار کراواتی باید قوی‌تر شد. کوچکترین نقطه ضعفی نباید نشان داد. فقط یک راه وجود دارد اتحاد دیگر اقوام بشری به هر شکل ممکن.
  • سید IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    اولاً ایران برای فروش تسلیحات به هر طرفی که صلاح بداند نیازی به کسب اجازه از طرف ثالثی ندارد! به علاوه مطرح کردن موضوع تحریم های جدید با توجه به این که دیگر موردی برای تحریم جدید باقی نگذاشته اند، مانند آن است که هرچه خورده اند، قی کرده و دوباره میل بفرمایند !!!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 0
    تحریم؟! تا حالا اسمش نشنیدم! خوردنی؟ اسم جائیه؟ آخه احمق های اروپایی آمریکایی و... 45سالمه دارید این گ و ه را مزه مزه میکنید هنوز نمی خواهید قورتش بدید؟
    • عمیر IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 0
      ولی هنوز بفکر نون شبتی خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس