ناوهای الحاق شده جدید سپاه در رزمایش مرکب کمربند امنیتی ۲۰۲۴

در رزمایش مرکب کمربند امنیتی ۲۰۲۴ سینه موج‌های اقیانوس هند با ناوهای جدید سپاه شکافته شد.

به گزارش مشرق، رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با حضور کشورهای چین ، روسیه و ایران با تیراندازی به سمت اهداف تعیین شده سطحی انجام شد.

در این رزمایش ناو شهید محمودی ، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابو مهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.

ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.

از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در ماموریت‌های طولانی در اقیانوس‌ها ، دریا مانی طولانی و حمل و استفاده از جدیدترین سلاح های پیشرفته تولید داخل است.

فرمانده پایگاه امام علی (علیه السلام) نیروی دریایی سپاه گفت : ما با استعداد ۳ ناو و ۲ ناوچه در این رزمایش شرکت کردیم و این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد. منطقه ای که مهمترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیا است.

دریادار دوم نوذری اظهار داشت : هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است که ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای این مهم پیش قدم هستیم.

فرمانده پایگاه امام علی (علیه اسلام ) افزود : در این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

اجرای تمرین «Photo Ex» در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex»و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی اذعان داشت: تمام مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

گفتنی است؛ مراحل عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه پس از برگزاری نشست توجیهی، از روز گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

اجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه و روزانه

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد همچنین عملیات تیراندازی روزانه نیز اجرا شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    5 23
    عجب شرکایی روسیه مغلوب اوکراین و چین مرعوب تایوان
    • DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      9 2
      با این طرز فکرت اگر خدای نکرده مملکت دست امثال تو بیفته سرباز امریکایی در خیابانهای ایران جولان میدهند و تو پوتین شون رو واکس میزنی . اونم با افتخار .
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      2 2
      آمریکا ، رو به افول است. غرب ، قبله آمال نیست.
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      2 0
      اگه روسیه مغلوب اوکراین و چین مرعوب تایوان بود، صاحبت نباید سلاح به اوکراین و تایوان ارسال می‌کرد و اوکراین و تایوان هم نباید اعلام بیچارگی می‌کردن. توی مزدور هم این جا نبودی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    7 4
    ماشاالله! الهام بی‌غیرت و امثالهم هم آمده‌اید به تماشا! خوب است ببینند.
  • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 6
    اونی که ناتو و آمریکا برگزار می‌کنند رزمایش است
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      2 1
      ناتو و آمریکا نمایش برگزار می‌کنند. مال هیچ جنگ رو در رویی نیستن بزدل‌ها
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 7
    ترقه بازی
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      1 1
      ترقه‌بازی که این همه راه اومدن و نظر دادن نداره! از اتحاد جدید جهانی ترسیدی. بایدم بترسی. دوره آمریکا رو به اتمامه و وقتی بی‌صاحب بشی می‌جویمت
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 5
    به فرض تسلط چین و روسیه بر امریکا و اروپا ایران رو مثل تفاله دور خواهند انداخت
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      1 0
      ایران رو اون‌ها نیاوردن که دور بندازن. تسلطی هم بر آمریکا و اروپا نخواهد بود. این آمریکا و اروپای مستکبر از بین میره.
  • US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 4
    چین نه طرف ایران هست نه روسیه یک لاشخور و مفت خور گردن کلفت هست که دنبال کشورهای تحریم شده می‌گردد تا ارزان ببرد و گران غالب کند آن هم بنجل های دست پنجم رو .
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      1 1
      برای نابودی پرچمت متحد شدیم و متحد خواهیم ماند. به فضل الله تبارک و تعالی، یک ستاره هم روی اون پرچم نحس شیطان بزرگ باقی نخواهد ماند و عبرت تاریخ خواهید شد. مثل همه اقوام کافر
  • یزدان IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 2
    این بالگردها که میگی ساخت کجا هستند ؟
  • US ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    3 2
    بعضی‌ از این رزمایش خیلی‌ ناراحتند. آفرین به نیروهای مسلح.
  • البانی نشین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    با کمونیست های خداناباور متحد شدن افتخار داره؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس