منبع مصری: مذاکرات آتش‌بس در غزه همچنان ادامه دارد

یک منبع مصری اعلام کرد مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در غزه و پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه در قاهره، با دشواری هایی مواجه شده است اما این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، شبکه خبری «القاهره» در این باره اعلام کرد منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: در روند مذاکرات غیر مستقیم در قاهره بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با هدف دستیابی به آتش بس در غزه دشواری هایی به وجود آمده است اما این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این منبع مصری تصریح کرد: مذاکراتی که با حضور آمریکا، جنبش حماس و قطر در قاهره برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در حال انجام است، همچنان ادامه دارد.

به گفته این منبع، اخبار منتشره مبنی بر عدم دستیابی به توافق تاکنون، عاری از صحت است.

ساعاتی پیش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام این رژیم – که خواست نامش فاش نشود – اعلام کرد تل آویو منتظر پاسخ حماس به پیشنهادهایش درباره تبادل اسرا و آتش بس در غزه است.

این شبکه افزود: پیشنهادهای مذکور، پس از آن صورت می گیرد که برخی از رسانه های غربی از شکست مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق درباره آتش بس خبر داده بودند.

مقام صهیونیست مذکور به کانال ۱۳ گفت: هیچ تغییری در وضعیت به وجود نیامده است و ما همچنان منتظر پاسخ حماس هستیم.

وی هیچ اشاره ای به ماهیت پیشنهاد مطرح شده از سوی تل آویو و پاسخ مورد انتظار این رژیم نکرد.

روز یکشنبه مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه، به ویژه با نزدیک شدن فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در قاهره آغاز شد.

در این مذاکرات، مصر، آمریکا، قطر و جنبش حماس حضور دارند و هیچ جزئیات دیگری در این باره و به ویژه درباره دلیل عدم مشارکت رژیم اسرائیل در آن، منتشر نشده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    چه یهودی چه مسمان ، داوری باید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس