جام‌جهانی شمشیربازی ایتالیا؛ پیروزی سابریست‌های ایرانی برابر مصر

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر از سد مردان سرزمین فراعنه گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی در ایتالیا شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی شمشیربازی ایران امروز (یکشنبه) در نخستین دیدار خود در جام جهانی در کشور ایتالیا با غلبه بر مصر به دور یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

سابریست‌های ایران در این دیدار انتقامی با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ از سد مردان سرزمین فراعنه گذشتند تا گام بلندی در مسیر صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بردارند. تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به مصاف تیم ملی مجارستان می‌رود.

تیم ملی مجارستان در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق به شکست لهستان شد.

تیم سابر ایران چندی پیش و در جام جهانی شمشیربازی گرجستان برابر مصر با نتیجه ۴۴ بر ۴۵ مغلوب شد تا حضور این تیم در المپیک با اما و اگر مواجه شود.

برد ایران برابر مصر این شانس را به سابریست‌های ایرانی خواهد داد تا به عنوان برترین تیم آسیا راهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس شوند. تیم ملی ژاپن یکی از رقیبان جدی ایران در این مرحله به شمار می‌رود. البته ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ برابر رومانی باخت.

براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی، چهار تیم برتر شمشیربازی اسلحه سابر جهان به همراه برترین‌ تیم‌ قاره‌ها جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد.

تیم سابر ایران با ۲۱۴ هزار امتیاز در جایگاه هفتم و ژاپن هم با ۲۰۸ هزار امتیاز در جایگاه هشتم از مدعیان اصلی کسب عنوان برترین تیم آسیا هستند.

کره‌جنوبی، مجارستان، آمریکا و ایتالیا چهار تیم برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی در رشته سابر هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس