مصباحی مقدم

داوطلب مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از دولت آیت‌الله رئیسی حقیقتا براساس تکالیف قانونی‌شان از نامزدها جانبداری نکرده و در انتخابات ورود نکردند قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره سلامت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: باید از دولت آیت‌الله رئیسی، وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها حقیقتا براساس تکالیف قانونی‌شان از نامزدها جانبداری نکرده و در انتخابات ورود نکردند قدردانی کرد.

داوطلب ششمین دوره مجلس خبرگان افزود: ان شاء الله شاهد سلامت شمارش آرا هستیم و همچنین نظارت شورای نگهبان را بر سر صندوق‌ رای داریم.

مصباحی‌مقدم بیان کرد: این سازوکار برای نامزدها اطمینان‌بخش است که رای‌ها به عنوان امانت مردم حفاظت و نگهبانی و به دقت قرائت و اطلاع‌رسانی می‌شود و امیدواریم شاهد کمترین اشکال باشیم.

وی عنوان کرد: دولت از هیچ لیست، حزب، نامزدی در انتخابات حمایت نکرد و این نشانه بی‌طرفی کامل دولت است و از این بابت جای قدردانی دارد.

داوطلب ششمین دوره مجلس خبرگان ادامه داد: خدا را شاکریم که توفیق داد ملت بزرگوار ایران به شکل گسترده‌ای پای صندوق‌ رای آمدند و از این ملت غیور و مقاوم قدردانی می‌کنیم که روز گذشته پای صندوق‌ رای حضور پیدا کردند و تکلیف خود را ایفا و حق خودشان را استیفا کردند و نمایندگان خودشان را در مجلس خبرگان و شورای اسلامی تعیین کردند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح روز گذشته - ۱۱ اسفندماه - در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان آغاز شد.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

براساس آمار ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    جناب مصباحی حیف همان لباس برای شما مگر دولتهای قبل جانبداری می کردندکه این دولت نکرده است لعنت بر این همه تناقض و نفاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس