آمار نگران‌کننده و همیشگی مسابقات لیگ برتر؛ فقر گلزنی در اولین هفته دور برگشت!/ هیچ تیمی ۲ گل نمی‌زند

از جمله نکات قابل توجه در شروع دور برگشت مسابقات لیگ برتر مراقبت شدید تیم‌ها از دروازه‌ها و عدم ریسک پذیری تیم‌ها در بحث حمله به دروازه رقباست.

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازی تیم سپاهان و تراکتور به علت حضور تیم اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا این هفته برگزار نشد اما برگزاری سایر مسابقات لیگ برتر آن هم با رد و بدل شدن تعداد اندک گل مشخص می‌کند تیم‌های لیگ برتری به شدت در دور برگشت با احتیاط به مسابقات برگشته‌اند!

رد و بدل شدن تنها یک گل در دیدار تیم‌های فولاد و گل گهر سیرجان، یک گل در اراک بین آلومینیوم و پرسپولیس، دو گل در بازی پیکان و نساجی(۱-۱)، یک گل در بازی ذوب آهن و ملوان و یک گل در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان کاملاً مشخص می‌کند تعداد گل‌های رد و بدل شده در هفته اول لیگ برتر از میانگین تعداد بازی‌های برگزار شده(۷ مسابقه) هم کمتر است!

یعنی مجموع گل‌های به ثمر رسیده در هفته اول دوره برگشت در هر بازی به کمتر از یک گل (۰/۸۵ گل در هر مسابقه) می‌رسد! این موضوع به طور کلی مشخص می‌کند مربیان لیگ برتری با احتیاط بسیار زیادی در دور برگشت مسابقات لیگ برتر دیدارهای نیم فصل دوم تیم شان را آغاز کرده‌اند.

آمار نگران‌کننده و همیشگی مسابقات لیگ برتر؛ فقر گلزنی در اولین هفته دور برگشت!/ هیچ تیمی ۲ گل نمی‌زند جدول نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر بیست و سوم

«عدم ریسک پذیری و حمله نکردن بی‌محبا به دروازه رقبا با چاشنی احتیاط و مراقبت از دروازه خودی» نکته بارز و مشخصه اصلی دیدارهای هفته اول لیگ برتر بود که موجب شد یک هفتۀ تقریباً کسل کننده و کم گل را در شروع دور برگشت مسابقات لیگ برتر و در پایان هفته شانزدهم شاهد باشیم!

با توجه به برپایی اردوی بسیاری از تیم‌های لیگ برتر در مدت تعطیلات و همچنین حضور برخی تیم‌ها در اردوهای خارج از کشور این انتظار وجود داشت تا در دور برگشت مسابقات شاهد فوتبالی زیباتر پرگل‌تر و تماشاگر پسندتر باشیم اما رقم خوردن تنها ۶ گل در دور برگشت، آن هم در هفته اول ثابت می‌کند آنچه بیش از هر چیز برای سرمربیان لیگ برتری دارای اهمیت است گل نخوردن یا کمتر گل خوردن بوده است و بحث گلزنی در وهله دوم قرار داشت.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 1
    فقط اوس جواد و بازی های کی‌روش گونه اش
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 1
    مهاجم 6دانگ نداریم مهاجمی که جلو دروازه خالی توپ به اسمان نزنه وحول نشه مثل بازی سپاهان والهلال باید مهاجمان خیلی تمرین گل زنی کنند مثل مسی
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    وقتی که چه گل بزنن و چه نزنن جیبشون از بیت المال پر میشه دیگه چرا بخودشون زحمت بدهندو خودشون را خسته کنن؟؟؟!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس