کد خبر 1575127
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی پایش آمریکا & UN در مطلبی به روابط این روزهای بایدن و نتانیاهو پرداخت و نوشت:

بایدن در خلوت نتانیاهو را تحقیر می کند، اما تغییر قابل توجهی در سیاست آمریکا در قبال اسرائیل و غزه ایجاد نکرده است؛ علی‌رغم آن‌که تلفات غزه به بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده ، رئیس‌جمهور همچنان بر این باور است که حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل،‌ سیاست درستی است

ان بی سی نیز گزارش داده است که؛ طبق گفته پنج فرد آگاه، بایدن اخیراً در گفت‌وگوهای خصوصی خود از عدم توانایی برای متقاعد کردن اسرائیل برای تغییر تاکتیکهای نظامی در غزه ابراز ناامیدی کرده و حتی نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو را بعنوان مانع اصلی معرفی کرده است. طبق گفته این افراد، ظاهراً‌ بایدن تلاش می‌کند اسرائیل را ترغیب کند تا با آتش‌بس موافقت کند اما «به ستوه آمده است» و توافق با اسرائیل در این خصوص غیرممکن شده است. یکی از افراد آگاه از این موضوعات در خصوص تلاش ناکام بایدن در قبال نتانیاهو می‌گوید «او حس می‌کند دیگر بس است و باید[از متقاعد کردن نتانیاهو] دست کشید.» طبق گفته افراد آگاه، بایدن در هفته‌های اخیر در جلسات محرمانه با صراحت درباره نتانیاهو سخن گفته به طوریکه افرادی که این اظهارات را شنیده‌اند بسیار شگفت‌زده شده و کار به جایی رفته که او با استفاده از کلمات تحقیر آمیزی چون «این یارو» برای نتانیاهو استفاده کرده و سه بار نیز از کلمه «احمق» برای او استفاده کرده است.

در جریان روزها و هفته‌های اخیر، با انتشار گزارش‌هایی درباره تصمیم اخیر تل‌آویو برای عملیات زمینی به رفح در مرز با مصر، گزارش‌های متعددی از استیصال واشنگتن برای متقاعد کردن اسرائیل برای متوقف کردن حمله منتشر شده است. نتانیاهو علی‌رغم مخالفت‌های آشکار مقامهای آمریکایی، متعهد شده است که عملیات رفح را ظرف هفته‌های آتی آغاز کند.

با تداوم جنگ غزه، اعتراضات شهرک‌نشین‌ها علیه نتانیاهو رو به افزایش است به طوریکه معترضان هر روز خواستار استعفای فوری نتانیاهو به دلیل ادامه جنگ در غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسرای اسرائیلی می‌شوند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    3 0
    بی شرف بی پدرو مادر بایدن همه این آتش‌ها از گور تو بلند می‌شود اسرائیل بدون اذن بایدن هیچ کاری نمی کند .ظاهرا از شرایط موجود فلسطین اینطور برمی‌آید که جبهه کفر ودر راس آنها آمریکای خبیث به اتفاق شرکای اروپایی واعراب منطقه تصمیم گرفتند فاتحه همه غزه را با هم بخواند.فقط یک امداد غیبی وتوجهات امام زمان(ع) می تواند به داد مردم زجر کشیده غزه برسد .
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    بایدن در خلوت خود آزادنه می گردد
  • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    الان هرکی این نتانیابوی سادیست رو به درک بفرسته از اسقاطیلیها تا این کفتار تعطیل به جونش دعا میکنن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    بایدن که در ملا عام ، ملکه کامیلا زنِ کینگ چارلز را تحقیر می کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس