کد خبر 1574865
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
روسیه در چه اوزانی برای کشتی ایران خطرساز خواهد شد؟

آزادکاران روسی که خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌کنند از مهمترین رقیبان کشورمان در المپیک پاریس هستند.

به گزارش مشرق، مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس به صورت قاره‌ای در حالی برگزار خواهد شد که کشورهای مدعی مانند آمریکا، روسیه و ایران در تلاش هستند تا با ۶ سهمیه کامل راهی پاریس شوند.

در این بین با ورود روس‌ها به المپیک، کار آزادکاران کشورمان برای کسب مدال بسیار سخت خواهد بود. اگرچه ورزشکاران روسی به دلایل سیاسی خیلی از رقابت‌های بین‌المللی را از دست دادند و در المپیک پاریس هم بدون پرچم و سرود ملی وارد رقابت خواهند شد اما مسابقات رو در روی کشتی‌گیران کشورمان با روس‌ها حاکی از این است که بیشترین برتری‌ها با ورزشکاران روسیه بوده است که نمونه آن را در لیگ امسال شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید:

تغییر وزن عجیب دوباره گرایی

روسیه در چه اوزانی برای کشتی ایران خطرساز خواهد شد؟

از طرفی تعدادی از کشتی‌گیران کشورمان در جام یاریگین روسیه شرکت کردند که همه آنها نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند و تنها یک نقره حاصل کار ایران در این مسابقات بود. این نتایج باعث شد تا کارشناسان کشتی و اهالی فن نگرانی خود را از خطرات آنها در المپیک بیان کنند.

احسان لشگری مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در این باره گفته بود: روسیه در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی گیران خوبی دارد که تهدیدی برای کشتی گیران ما در المپیک خواهند بود. در حال حاضر کشتی ایران در حوزه فنی و اجرا اشکالات زیادی دارد. حرکت رو به جلو، تحت فشار قرار دادن، گول زدن، خراب کردن و گرفتن باید به درستی انجام شود اما کشتی‌گیران ما فقط زیر کتف زدن را بلد هستند.

کشتی‌گیران روسیه در ۴ وزن ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه گرفته‌اند و در تلاش هستند در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم هم به سهمیه برسند.

روسیه در چه اوزانی برای کشتی ایران خطرساز خواهد شد؟

مسابقات انتخابی اروپا در باکو آذربایجان از ۴ تا ۷ آوریل (۱۶ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) و مسابقات جهانی انتخابی المپیک از ۹ تا ۱۲ می (۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

روس‌ها در حال حاضر خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌کنند که هفته آینده در بخارست برگزارمی‌شود و پس از آن باید در کسب سهمیه اروپا برای ۲ سهمیه باقیمانده تلاش کنند.

اسامی آزادکاران روسی که سهمیه گرفته‌اند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگیوف

۶۵ کیلوگرم: شمیل ممدوف

۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله کوربانوف

البته ترکیب اصلی کشورها هنوز برای المپیک پاریس اعلام نشده اما ترکیب روس‌ها در قهرمانی اروپا و همین طور کشتی‌گیرانی که سهمیه گرفته‌اند نشان از این دارد که بهترین‌های جهان و المپیک حریفان آزادکاران کشورمان خواهند بود. باید دید کادر فنی برای مقابله با روس‌ها و البته آمریکایی‌ها چه تدابیری دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 0
    جناب احسان لشکری : شما روس تبارهائی که برای کشورهای البانی و صربستان و بحرین کشتی گیران ما را در 65 و 74 و 97 شکست دادند و دست ما را از سهمیه المپیک و مدال کوتاه کردند را هم بایستی به حساب اورید. در ضمن برای 86 کیلو ابتدا مسئوولان محترم فدراسیون بایستی به طور شفاف مشخص کنند که ایا حسن یزدانی میتواند تمرینات سنگین اماده سازی خودش را انجام دهد؟ این واقعیت را هم نباید از نظر دور کرد که فرد اسیب دیده که چنین عمل جراحی انجام داده پس از مراجعت به تشک کشتی نمیتواند و نباید انتظار داشت که مثل گذشته عمل کند و اصلا ترسی به خاطر این عمل جراحی و بروز مجدد اسیب دیدگی, او را قدر محتاط خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس