کد خبر 1572781
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
ظریف

چه چیز باید باعث شود تا ظریف یک دوقطبی کذایی ملت- اسلحه همچون دوقطبی کذایی میدان- دیپلماسی بسازد و دو بال یک پرنده را دو قطب متقابل نشان دهد و موضوع مناقشه از هیچ بسازد؟

به گزارش مشرق، کبری آسوپار طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: ما، همین مایی که سال‌ها منتقد محمدجواد ظریف بودیم و هستیم، گاه پیش آمده که برای همین ظریف هم دست زده‌ایم و به احترامش ایستاده‌ایم. یکی از مواقعی که نمی‌شد ظریف را تحسین نکرد، آن روز بهاری سال ۹۵ بود که فیلم پاسخ ظریف به یک خبرنگار خارجی در نشست ماه قبل یک مؤسسه بین‌المللی در نیوزیلند درباره آزمایش‌های موشکی ایران منتشر شد. در آنجا خبرنگار خارجی از وزیر خارجه کشورمان درباره آزمایش‌های موشکی ایران پرسید و اینکه «آزمایش‌های موشکی ایران مخالف قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل است و چرا شما چنین کاری می‌کنید؟»

پاسخ ظریف ابتدا یک خنده بود و بعد ایستاد تا خبرنگار او را کاملاً ببیند و شروع به جواب کرد: «شما که این سؤال را مطرح می‌کنید، هدف یک جنگ هشت ساله نبوده‌اید. جنگی که در آن شهرهای شما هدف باران موشک‌هایی که کلاهک شیمیایی حمل می‌کنند، قرار می‌گیرند و شما حتی یک موشک نداشتید تا مقابله کنید. که اگر داشتیم، شاید صدام حسین حملاتش را متوقف می‌کرد. ما از این کشور به آن کشور می‌رفتیم و التماس می‌کردیم، تکرار می‌کنم؛ التماس می‌کردیم برای یک عدد موشک اسکاد تا از مردم خود دفاع کنیم... ما مشمول مسائل اولیه دفاعی هستیم که نیاز داریم برای جلوگیری از به وجود آمدن یک صدام حسین دیگر که بخواهد با سلاح شیمیایی به ما حمله کند.»

برای مایی که با همه انتقادات جدی و شدید همیشگی، اینجا برای ظریف دست زدیم و به بیانش افتخار کردیم، سخت است که ببینیم او همین‌ها را هم دارد خاک می‌کند و چنانکه پیش‌تر هم در یادداشتی دیگر نوشتم، گویی ابایی ندارد که رفتار سیاسی‌اش مصداق آن ضرب‌المثل باشد که «دیگی که برای من نجوشد ...»!

محمد جواد ظریف، اخیراً طی سخنانی گفته «امروز در حال ورود به دنیایی هستیم که انسان‌ها در آن صاحب نقش هستند. بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان که از مردم بیگانه شده بود، سقوط کرد. قدرت وابسته در ایران که از حمایت بین‌المللی برخوردار بود به واسطه مردم سقوط کرد. جنگ به رغم برتری تسلیحاتی صدام، توسط مردم مورد مقاومت قرار گرفت.»

او یکی از دلایل اصلی عدم حمله امریکا به ایران در سال ۲۰۰۲ را «جغرافیای وسیع ایران، همراه با مردمی که با حکومت هستند» عنوان می‌کند و بعد در عبارتی عجیب می‌گوید: «لذا اینجا مردم بودند که سلاح ما را نجات دادند، نه سلاح ما که مردم را نجات دهد!... ما پاسخ هر چیز را با پهپاد و موشک تصور کردیم...».

مگر در جریان حمله صدام به ایران، قدرت مردمی نداشتیم؟ پس چرا کشور به کشور در پی موشک اسکاد التماس می‌کردید؟ چرا این مردم شهرشان (خرمشهر) اشغال شد و بیش از یک سال و نیم در اشغال دشمن بعثی باقی ماند؟ اصلاً چرا صدام علیرغم آنکه جمهوری اسلامی تازه با رأی ۹۸ درصدی مردم شکل گرفته و قدرت مردم را با خود داشت، به ایران حمله کرد؟ بله، چنانکه از سخنان خود ظریف ذکر کردیم، برای دفاع از مردم و برای آنکه صدام دیگری مقابل این ملت ساخته نشود، به «سلاح» نیاز است.

برای سخنان اخیر ظریف، پاسخ‌های ساده کم نیست، مثال‌های واقعی متعددی هم وجود دارد که ناقض سخنان اخیر اوست که همراه با اداهای روشنفکری و گرفتن ژست‌های ضدجنگ بیان شده است، اما یک سؤال مهم‌تری وجود دارد و آن اینکه چرا ظریف اصرار دارد سلاح و مردم را دو قطب مقابل هم تعریف کند؟

قدرت یک کشور در نبردهای نظامی «مردم مسلح» است، یعنی هم مردم و هم اسلحه، یکی بدون دیگری جواب نمی‌دهد. اسلحه‌ای که بر زمین باشد و ملتی همراه نباشند که آن را به کار گیرند یا ملتی که دست‌شان خالی است و ابزار دفاع ندارند، کاری در جنگ نظامی پیش نمی‌برند. بی‌اسلحه کافی و با وجود حضور همه اقشار مردم در میدان، باید کشور به کشور بروید و التماس موشک کنید تا مردم کمتری شهید و قربانی حمله نظامی دشمن شوند. چه چیز باید باعث شود تا ظریف یک دوقطبی کذایی ملت- اسلحه همچون دوقطبی کذایی میدان- دیپلماسی بسازد و دو بال یک پرنده را دو قطب متقابل نشان دهد و موضوع مناقشه از هیچ بسازد؟

دنیا سال‌هاست دنیای صلح‌های مسلح است و قدرت‌های بزرگ نه از سر حقوق بشر و دلسوزی یا همراهی و حضور ملت‌ها، بلکه از ترس تسلیحات یکدیگر به هم حمله نمی‌کنند، چنان گرگ‌های گرسنه‌ای که دندان به هم نشان می‌دهند و همین دندان‌ها مانع جنگ‌شان می‌شود.

می‌بینید، ما هم همیشه نخواسته‌ایم مقابل و مخالف ظریف باشیم، اما چه می‌شود کرد که او قدم به قدم همان نقاط سفید اندک را هم با مواضع جدید خاک می‌کند و حتی برای اعتبار خودش هم دل نمی‌سوزاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    44 12
    کسی که از ترس جبهه و جنگ در سال های تجاوز بیگانگان و دشمنان به کشورش، به بهانه های مختلف از بازگشت به میهن و قرارگرفتن در صف مدافعان اجتناب می ورزیده است، افاضات اخیرش را به پای توجیه آن رفتارش بگذارید و نه فهم و شعور نداشته سیاسیش !!!!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      21 11
      نویسنده مقاله و امثال او اگر برای تعارف و .. گفتید دست زدید که بحثش جدا ولی اگر واقعا دست زدی برای این خیلی پخمه تشریف دارید که طرف را نمی شناسید دانشجوی ترم ۳. خیلی بهتر از این یارو بدیهیات سیاست را می داند
    • سید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      3 22
      جناب 09:01 ـــ اختمالاً دانشجوی ترم سه شاگرد درس سیاست خارجی همین جناب استاد ظریف الممالک قجری نیست؟!!!!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      9 0
      در شرایطی که پایگاههای نظامی دشمن دور تا دور کشور را فرا گرفته هرکس دم از مذاکره بدون موشک بزنه یا خائن است و یا جاهل .
    • SE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      9 2
      احمق ترین و خائن ترین موجودات
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      13 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    28 11
    ننگ بر ظریف خائن
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      9 2
      او خائن نیست! قلبش در گروی عشق کدخداست وعاشق کور ولال میشود! اینه دردش!
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 3
      مرگ بر ظریف کثیف
  • ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    25 6
    ظریف نگو . بگو اقای ضعیف
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    19 1
    دولت روحانی از جمله خود روحانی و ظریف و جهانگیری و ربیعی و.... به خاطر تعلق خاطری که به امریکا داشتند به ملت خود خیانت کردند حالا اگر به خاطر ملاحظاتی با ایشان برخورد نمی شود ضررش مستقیما برای مردم است رسما این اشخاص و کسانکه در راس قدرت منافع خودش را به منافع مردم ترجیح دادند خائن هستند باید بدون ملاحظه با ایشان برخورد نه برخورد بابک زنجانی و فریدونو رفیق لاریجانی طبری و اخوند زاده و...
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    15 2
    جواب سوال تیتر خبر اینه که یا خائن و منافقه یا عقل نداره راحته برا خودش
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    22 5
    این بابا یا خائنه یا احمق ویا هردو
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    18 2
    به شخصه گمان نمی کنم بعضی از سخنان ظریف از روی نادانی باشد. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    6 4
    سپاسگزارم ار خانم آسوپار که مثل همیشه دقیق و نقطه زن تحلیل کرده اند.مسئله بو فهمش به همین آسانی هست که خانم آسوپار گفته اند ولی چرا یک سیاستمدار کهنه کار در فهم دچار مشکل شده ...الله اعلم
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    11 1
    فعلا بره پشت جان کری راه بره ،بعدزانو دربرابر امیر کویت ،بعد پرتاب بااقتدارخودکارابرمرد دیپلماسی التماسی
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      3 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
  • DE ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    10 2
    اینجماعت ماموریت دارند ایران مثل لیبی و افغانستان و... بکنند وبعد فرار کنند وگرنه خیلی پیشها ساکن نیویورک ولندن میشدند دار ودسته حسن فری گلاسکو جهانکیری و..
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    8 0
    جواب ظریف راخداونددرقرآن داده است!جایی که می فرماید: «واعدوالهم مااستطعتم بالقوه»واین آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد! خداوندفرمان رابه «مردم»مسلمان داده است تابه سلاح دشمن مجهزشوید!!دوباره ظریف ضعیف النفس خودش رابجای مردم جازد؟!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 0
    نباید به موجود روی زمین افتاده لگد زد
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    11 0
    پس چرا ناتو اینقدر به اوکراین اسلحه میده اگه اسلحه مهم نیست پس چرا در مقابل روسیه نمی تونن بایستن؟وزیر ما را باش؟!!!
  • مهدی US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    9 1
    وقتی این بابا مثل آدم های عام امریکا را ارنولد فرض می کند که یک نفره یک کشور فتح می کند.چه انتظاری از این پهلوان دارید.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      8 2
      فلج مغزی عاشق واداده مثل این شخص معلوم الحال میشه دقیقا
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    11 1
    ظریف وابسته فکری به آمریکاست . آنقدر که به منافع لیبرالیسم پایبند و وابسته است به جمهوری اسلامی وابستگی ندارد. نمونه . زمان هشت سال جنگ شش ماه می‌آمد و جبهه می رفت ... چرا نکرد مگر اساس جمهوری اسلامی در خطر نبود ؟
  • فرزاد کلبعلی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    57 19
    کبری خانم شما درست میفرمایید بله اصولا هرچی از قلم شما و استاد حاج حسین برنده قلم زرین آزادی بیان و حضرات محمد ایمانی و حسن عباسی و رائفی پور و رفقا بر لوح سفید نشیند عین حقیقت است. خوب خداروشکر که داریم میبینیم تو این دو سال در همه زمینه ها انقلاب کردید و تمدن اصولگرایانه-دلواپسانه تان کاخ سفید را حسینه و واتیکان را موزه و ایران را ویران فرموده است.
    • آرش IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      4 3
      جوری فرمایش کردی که انگار از ضعیف الممالک و حسن کلید بهشت تحویل گرفتن و الان شده جهنم! آخه چقدر نفهمی که نمی بینی ۸سال به امید ترحمی از کدخدا موشکی و فضایی و هسته ای را تخته کردند و دانشمندان رو بیکار رو راهی غرب ولی کدخدا تُف هم دستتون ننداخت ولی دو سال نشده فقط ۱۱ مورد پرتاب فضایی داشتیم و موشک هایپرسونیک و... البته برای امثال تو که تنها رضایت کدخدا و تایید او مهم هست باید هم ناراحت باشی
  • هادی FR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    18 3
    از کسی که در کمال تعجب به بالاترین مناصب تو مملکت رسیده بیشتر از این هم انتظار نمیره. تعجب باید بکنید از کسانی که ایشون و اینجور بلند کردن. رابطه ها رو پیدا کنید. حسن روحانی سرخه ای با جواد ظریف خوانساری . بعد حالیتون میشه چرا برجام امضا شد و قرار بود به واسطه روح برجام موشکی و فضایی هم به فنا بده.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    15 5
    ظریف یک منافق و خائن و مزدور و دروغگو و دیوث سیاسی وطن فروش نفوذی به تمام معناست
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    12 4
    لعنت خداوند بر خائنین منافقین و مزدوران و دروغگویان وطن فروش نفوذی روحانی نمای لعنتی و دولت بی کفایتش مخصوصاً ظریف
  • صادق IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    14 3
    بدهکار طلبکار
  • FR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    16 1
    اشکال همینه که یک وقتی با دوتا جمله ابتدایی برای ظریف ایستادید و دست زدید بدون شناخت ذات و موضع واقعی یک نیویورکی !
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    11 3
    اقای ظریف برای یک عده پزشک صحبت میکردمتاسف شدم که دیدم یکی ازاین اقایان باصطلاح پزشک نگفت اقااینقدرچرندنکو
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    8 3
    چه افتخاراتی داشته ظریف؟ رفتن به هتل های پنج ستاره و رستوران های گرون قیمت ؟ واقعا ظریف فکر کرده دیپلماسی و این قبیل مزخرفات تاثیری دارند؟ الان آمریکا، دیپلمات های خیلی خفنی داره که با حرف بقیه رو میخکوب میکنند و ارتشش غاز میچرونه!
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    9 3
    ادم ترسو علی الخصوص اگر مردباشد وایضا پستی در کشوری داشته باشد بلای جان یه کشوره ،ادمهای ترسو در سرزمین اهل البیت ع جایی ندارن 🖐️👋🦵🤮👊
  • حسن IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    6 0
    بزرگ ترین اشتباه دیپلماسی ما وواخ از زمانی شروع شد که به هنگام اجرای قطنامه598 از دیپلمات های استفاده کردیم که حتی یک صدای گلوله را هم نشنیده بودنددر صورتیکه صد ام افسرهای استخبارات را به عنوان دیپلمات معرفی کرد وما به نوعی باختیم این روند ادامه داشت که الان اقای دیپلمات دو گانه دولت واسلحه را مطرح می کند
  • سید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 37
    سرکار خانم آیا میدانید چرا در اروپا جنگی نیست ؟ جنگ در آسیا آنهم بخاطر اینکه دینمان اسلام هست به وجود می آید. دین بهانه غربیاهاست تا بتوانند تصلیحات خود را بفروشند و تیری توی تاریکی رها میکنند برای ایجاد تفرقه بعلت سادگی همدیگر را میکوبیم همه بدند فقط ما که فلانیم خوبیم تشخیص ما بهتر و ... بجای اتحاد و رفع اشکالات و حل مسئله بدنبال کات کردن هم هستیم بیاید این تفکر را در راه صلح بکار گریم.
    • ایرانی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      11 0
      پرفسور بد نیست کمی تاریخ بخوانی هیچ جایی به اندازه اروپا جنگ نداشته یا بین خودشان جنگ بوده یا در حال تهاجم و غارت دیگران بوده اند آخه آدم چقدر باید ساده لوح باشه که تحلیلهای صد من یه غاز امثال تو رو قبول کنه؟ درضمن اگه از غارت بیای بیرون میبینی که دوساله اروپا درگیر جنگه فکر کنم روسیه و اوکراین اروپایی هستند نه مسلمان! خیلی هم عجله نکن جنگ از رگ گردن به اروپای نایس و متمدن شما نزدیکتره🤪
    • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      راس میگه الان روس ها و اوکراینی ها همه شون مسلمان هستند و البته جنگ میکنند و کشورهای اروپائی و غربی همه مسلمان هستند خصوصا کاخ سفیداب بخاطر همین میلیاردها دلار خرج کشتن دوطرف مسلمان روسیه و اوکراین کردند. کلا اسلام خوب نی باور کن به جان جان کریه . کافر شو والا کی به کیه
  • FR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 1
    جناب ظریف شما یک بیسواد مشکوک هستید ! لطفا از اجداد مشکوک خود که اطاق بازرگانی را بدستور یک یهودی عراقی و سلطان تریاک نیز پرده را برداشته و کمی هم راجع این صحبت کنید !
  • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 1
    جناب ظریف شما یک بیسواد مشکوک هستید ! لطفا از اجداد مشکوک خود که اطاق بازرگانی را بدستور یک یهودی عراقی و سلطان تریاک ایجاد کرده نیز کمی هم صحبت کنید !
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    26 5
    همه دولتها افتخارات وحشتناکی دارند که تاریخ خاک نخواهد کرد، همهگی مفتخرند فقط شدت و ضعفشون فرق میکنه، اما دولت سیزدهم شعار میداد که ما سفره مردم رو به برجام و نتایجش گره نخواهیم زد، نه تنها گره زدید چند قفله کردید و جوش هم دادید. ولی الله وکیلی وضع اسفبار امروز اقتصادمون اصلا ربطی به تحریم داره؟ اگر داره چند درصد؟
  • حامد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 0
    اگر همه قدرت دست اين ساده لوح ها بود تاكنون به سرونشت سوريه گرفتار شده بوديم و بدتر از سوريه. كسي كه از سربازي با رانت فرار كرده رفته آمريكا
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 4
    عالم و آدم خائن هستن.فقط شما خوبین
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 5
    زنده باد ظریف
  • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    26 2
    این دلقک بازی ها چیه! دولت دست شماست، وزیر علوم هم زیر نظر دولت هست. خب از دانشگاه اخراجش کنید. چطور روحانی تونست امتیاز تاسیس دانشگاه رو از احمدی نژاد بگیره ولی شما نمی تونید یک آدم بدنام رو از دانشگاه بندازید بیرون؟ بنظرم بهتره ارزش هاتون رو جمع کنید وقتی حتی در اوج قدرت کاری بلد نیستید جز نق زدن. در حالیکه شماها از دو قطبی می ترسید، طرف مقابل سوار بر سلاح دو قطبی داره تمام داشته هاتون رو به آتش می کشه
  • حسين DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 0
    از كى و چه زمانى خيانت به ميهن و وطنفروشى جزء افتخارات به حساب مياد؟ كارنامه جواد نيويوركى و عملكردش را در دوران وزارت هشت ساله ايشون بعنوان وزير امور خارجه ايران بررسى كنيد،سرشار از خيانتهاى بيمانند است كه در تاريخ سيصد ساله معاصر ايران نظير ندارد،نويسنده اين مقاله بهتر است حداقل كمى تاريخ معاصر ايران را مطالعه كند.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 0
    گزارش بسیار جالبی بود.
  • SE ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 1
    احمق ترین و خائن ترین موجودات اصحالاتی جماعت است
  • حسینی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 22
    مگه بقیه مسئولین به جبهه رفتن که ظریف نرفته
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 3
    ظریف مثل همیشه حرف چرت زده.شما ببخشیدش
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    من فکر می کنم ظریف دارد ماموریت واگذار شده دوران دانشجویی اش در آمریکا را پس می دهد مگر نگفتند که ایشان با کری رفیق و همکلاس است. مگر آمریکا مغز خر خورده که ایرانیهایی که دشمن درجه یک او هستند را در دانشگاه هایش تربیت کند و از آن بهره نبرد بنا به گفته ها هر کسی که در آمریکا نحصیل می کند توسط سازمان سیا خریداری می شود حالا به نظر می رسد که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در خصوص ایشان حقیقت یابی کنند تا وضعیت ایشان برای ملت روش شود که چرا هر از گاهی حرفهایی می زند که دشمن بر دهان آنها می گذارد یا در رسانه های مزدورشان منتشر می کنن. بنده شخصا به ایشان شک دارم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    پایداری ها را باید خاک کرد!
  • منصف IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    ظریف نگفت سلاح لازم نیست او گفت سلاح کافی نیست
  • هاتف IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    هرگز فراموش نمی کنیم همون ظریف فقط با یک تشر آقای جان کری کشتی کمک های ایران به مردم یمن رو در بین راه برگردوند. لعنت بر سست عنصران منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس