کد خبر 1572503
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
نشریه آمریکایی؛ انصارالله بایدن را در دریای سرخ کیش و مات کرد

آمریکا و انگلیس حملات هوایی گسترده ای به صنعا و چند استان دیگر یمن انجام دادند. انصار ا... تاکید کرد که  این حملات بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، در یکصدو بیست‌ویکمین روز عملیات طوفان الاقصی، آمریکا و انگلیس در تهاجمی مشترک صنعا و چند استان دیگر یمن را آماج تهاجم هوایی خود قرار دادند. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات گذشته متجاوزان آمریکایی و انگلیسی ۴۸ بار مناطقی در شهر صنعا و استان‌های صنعا، الحدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار داده‌اند.او گفت که این گونه حملات مانع از این نخواهد شد که نیروها و ملت یمن دست از حمایت دینی و انسانی خود از فلسطینیان در برابر اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها بردارند و حملات متجاوزین بی‌پاسخ نخواهد ماند.آمریکا و انگلیس هم در بیانیه ای مشترک مدعی هدف قرار دادن ۳۶ هدف در ۱۳ نقطه در خاک یمن شدند. سی ان ان همچنین به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که در این حملات مراکز فرماندهی و انبارهای تسلیحاتی ارتش یمن را هدف قرار داده است.

به هر روی، جنگ اسرائیل علیه غزه به دریای سرخ سرایت کرده است. سرایت این جنگ البته با تداوم بمباران یمن صورت گرفت و در حالی که نیروهای یمنی اعلام کرده بودند که حاضر هستند تا عملیات دریایی خود را در دریای سرخ به شرط توقف جنگ درغزه، متوقف کنند، اما صهیونیست ها به بمباران غزه ادامه دادند و تنش نیز در دریای سرخ با توجه به جنگ در غزه ادامه یافته است.ضلع سوم تنش در دریای سرخ، ائتلاف آمریکا و انگلیس است که در حمایت از اسرائیل وارد کارزار دریای سرخ علیه یمن شده‌اند و دیروز نیز بخش‌هایی از یمن را بمباران کردند، اما به نظر نمی رسد که این بمباران توانسته باشد اهداف آمریکایی را برای توقف یمن در دریای سرخ برآورده سازد.

در واکنش به بمباران یمن از سوی جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی، یمنی‌ها همچنان به عملیات خود برای مقابله با کشتی‌های به مقصد اسرائیل ادامه می دهند و انتظارات آمریکا برای توقف یمن در دریای سرخ به بن بست خورده است. با این حال، بمباران و جنگ آمریکا علیه یمن به تازگی شروع نشده است، بلکه یمنی‌ها سال‌هاست که زیر بمباران موشک‌های آمریکایی در حال مقاومت هستند. جنگی که در سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن به راه انداخت،

با حمایت آمریکا و کشورهای غربی همراه بود و در این جنگ بیشتر تسلیحاتی که مورد استفاده قرار گرفت، تسلیحات آمریکایی بودند.در واقع دور جدید بمباران یمن توسط ائتلاف آمریکا یک تجاوز دامنه دار است که سال‌هاست از سوی کشورهای عربی علیه مردم یمن به راه افتاده است. در سه دهه گذشته، یمن ۹ جنگ، دو شورش و یک انقلاب را تجربه کرده است. در همین این جنگ و شورش‌ها، آمریکا یک پای ثابت علیه مردم یمن بوده است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    حمایت نکردن از یمنی ها دراین شرایط کمال نامردی است اگر با این تصورکه اسراییل می خواهد ما را واردجنگ کند پس ما نبایدفریب بخوریم ووارد جنگ شویم خودش فریب است اینطوری آمریکا واسراییل یکی یکی دوستان ما درمنطقه راحذف می کنند ودرنهایت سراغ خود جمهوری اسلامی می آیند آنها دراین منطقه خاک زیادی دراختیار ندارند پشتوانه حملات موشکی وهواییشان نیروی دریایی آنهاست قبل از اینکه همه خاکریز های جلوی ما فروبریزند باید تمام ناوهای آنها را هدف قرار دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس