اسرائیل

کارشناس صهیونیستی مسائل ایران در گزارشی تحلیلی به این نکته اشاره کرد که رژیم صهیونیستی باید دست به حمله مستقیم علیه ایران بزند.

سرویس جهان مشرق - یوسی منشروف، کارشناس عبری زبان حوزه مسائل خلیج فارس و ایران، در گزارشی تحلیلی به بررسی روابط ایران و مقاومت فلسطین پرداخت و ایران را عامل اصلی مشکلات رژیم صهیونیستی و تهدیدات امنیتی متوجه آن دانست.

این کارشناس صهیونیست با اشاره به تلاش ایران برای احیای مجدد گروه های مقاومت فلسطین و تعریف رابطه ایران و مقاومت فلسطین به عنوان یک رابطه و مشارکت استراتژیک، به این مسئله اشاره میکند که نمیتوان به اقدامات ایران بی توجه بوده و لازم است ضربه مستقیمی به این کشور وارد شود.

در ادامه مشروح گزارش این تحلیلگر عبری زبان آمده است.


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای گزارش مذکور این متن را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش لزوماً مورد تأیید مشرق نیست


اسرائیل باید در چارچوب دکترین امنیتی اسرائیل که نیازمند بازسازی پس از ۷ اکتبر است، علیه ایران اقدام کند. به عنوان بخشی از دفاع از مرزهای خود، نمی تواند به مبارزه با نیروهای نیابتی ایران بسنده کند، بلکه باید ایران را مطابق با نقش حیاتی اش در تضعیف امنیت اسرائیل هدف قرار دهد.

از ۱۶ مهر، در مورد میزان دخالت ایران در حمله حماس با تاکید بر این سوال که آیا از قبل از این حمله مطلع بوده و در برنامه ریزی آن شریک بوده است، اختلاف نظر وجود دارد. حتی اگر تهران از این حمله اطلاعی نداشت، مسئولیت آن در اقدامات حماس برای همه روشن است. در واقع، حماس نمی‌توانست این حمله را بدون کمک سیستماتیکی که طی چند دهه از تهران دریافت کرده بود، انجام دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از زمان حمله، مسئولیت و دخالت ایران در جنگ تشدید شده است. از ابتدا سران شاخه نظامی حماس در تماس مستمر با سران امنیتی ایران بودند و با آنها برای تحرکات خود علیه اسرائیل برنامه ریزی می کردند.

اسرائیل باید مستقیم ایران را هدف قرار دهد / ایران نمیخواهد با اسرائیل وارد یک جنگ گسترده شود
اسرائیل باید مستقیما ایران را هدف قرار دهد

در ۱۷ آبان، اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون خارجی و امنیتی مجلس شورای اسلامی و سابقاً از فرماندهان ارشد سپاه در مصاحبه ای با رسانه های ایرانی، بر همدستی فرمانده سابق نیروی قدس، ژنرال قاسم سلیمانی در طراحی حملات و برنامه های سازمان حماس تاکید کردند. کوثری تصریح کرد: محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس به همراه سلیمانی بسیاری از عملیات‌های حماس را طراحی کردند، بنابراین کمک‌های لازم برای این عملیات مربوط به یک یا دو روز نیست، بلکه به چندین سال قبل بازمی‌گردد.

کوثری فراتر از مقوله برنامه ریزی، به مسئولیت تهران در ایجاد قدرت حماس اشاره کرد و گفت: «جبهه مقاومت دست حماس و جهاد اسلامی در غزه را پر کرد، بنابراین حماس این عملیات را با استفاده از توانمندی های بالا انجام داد».

این همکاری فشرده حتی پس از ترور ژنرال سلیمانی نیز ادامه یافت و از بحران در روابط ایران و حماس در پی حمایت حماس از شورشیان سوری مخالف اسد جان سالم به در برد. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، در سال های اول شروع جنگ در سوریه، حماس مقر خود را از سوریه به قطر تخلیه کرد و تروریست ها از شاخه نظامی آن حتی در نبردها در کنار شورشیان علیه نیروهای اسد شرکت کردند. با این حال، حماس سیاست خود را بعدا تغییر داد و حتی بعد از اینکه مشخص شد اسد به دلیل حمایت روسیه و ایران توانسته زنده بماند، رویکرد آن تغییر کرد. روابط بین اسد و حماس از آن زمان تاکنون به طور کامل بازسازی نشده است.

اسرائیل باید مستقیم ایران را هدف قرار دهد / ایران نمیخواهد با اسرائیل وارد یک جنگ گسترده شود

رابطه ایران و حماس یک رابطه از بالا به پایین نیست، بلکه یک مشارکت استراتژیک است که در چارچوب آن تهران حماس را به بهترین فناوری‌ها و تسلیحات در اختیار خود مجهز می‌کند.

در چارچوب دکترین امنیتی جدیدی که اسرائیل موظف به تدوین آن است، نمی تواند فعالیت های ایران در نوار غزه را تحمل کند. بنابراین، به عنوان اقدامی مکمل برای کنترل نظامی اسرائیل بر نوار غزه و ایجاد یک سیستم خنثی کننده در یا اطراف محور فیلادلفیا در گذرگاه رفح، باید مستقیماً علیه ایران وارد عمل شود. این مطابق با این انتظار است که ایران به عنوان "سر اختاپوس"، پس از پایان جنگ، برای تامین آموزش های مورد نیاز، کمک های مالی، تسلیحاتی و تجهیزاتی حماس به منظور احیای آن تلاش خواهد کرد.

بر این اساس و با توجه به مسئولیت ایران در زمینه ترویج تهدید نظامی در مرزهای شمالی ما، در برابر تلاش ایران برای نابودی اسرائیل از طریق محاصره، تحت یک تهدید قابل توجه و غیرقابل تحمل، اسرائیل باید یک استراتژی به روز را برای دفاع از خود اتخاذ کند.

در این زمینه، واضح است که اسرائیل در کنار تلاش‌های مستمر خود در نوار غزه، باید با همان توانمندی‌هایی که ایران به عوامل خود در منطقه می‌دهد و در کنار ادامه فعالیت‌های خود علیه سپاه قدس، مستقیماً به داخل ایران حمله کند. بنابراین، اسرائیل باید حملات هدفمند علیه قابلیت‌های پهپادی و برنامه موشکی ایران را بر اساس این فرض مستدل که سلاح‌های کشتار جمعی ایران در نهایت به شاخه‌های نظامی آن در منطقه می‌رسد، گسترش دهد.

اسرائیل باید مستقیم ایران را هدف قرار دهد / ایران نمیخواهد با اسرائیل وارد یک جنگ گسترده شود

در عین حال، اسرائیل نمی تواند اجازه ادامه کمک های مالی ایران به حماس را بدهد. بنابراین در کنار سیاست تحریمی که ثابت شده است قادر به جلوگیری کامل از ادامه کمک های مالی ایران نیست، اسرائیل باید به واسطه های مالی که ایرانیان از طریق آن منابع مالی را منتقل می کنند، ضربه بزند، از جمله صرافی هایی که از طریق آنها معاملات حواله با صرافان نوار غزه انجام می شود.

انتظار نمی رود که فعالیت شدید پیشنهادی اسرائیل علیه ایران منجر به جنگ با ایران شود، اولاً به این دلیل که تهران می ترسد که چنین جنگی به سود اسرائیل باشد زیرا به اسرائیل اجازه حمله به تاسیسات هسته ای خود را می دهد. دوم، با توجه به بحران مشروعیتی که رژیم از آن رنج می برد، بسیار مشکوک است که آیا تصمیم بگیرد خود را درگیر جنگی کند که بقای خود را در داخل کشور به خطر بیندازد.

سوم، تهران درک می کند که در سناریوی جنگ علیه اسرائیل، ایالات متحده به دلیل اهمیت استراتژیک اسرائیل برای سیاست‌های این کشور در منطقه و ارزش های مشترکی که اسرائیل و ایالات متحده را در یک اتحاد عمیق قرار می دهد، مجبور به شرکت در جنگ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    40 7
    ببینیم وتعریف کنیم
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      61 12
      در مواجهه با یک گروه کوچک نظامی توی غزه مثل خر توگل گیر کردن با فرستادن واسطه هی پیغام میدن که حزب الله حمله نکنه، زبونشون هم دراره ، این گوی این میدان
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      2 1
      از درس های سن تزو این است که هر وقت از دشمن خود دور هستی کاری بکن که دشمن فکر کند نزدیک او هستی . حالا صهیونیست هایی که توان جنگ با حزب الله را ندارند و از پس حماس هم بر نمی ایند و حزب الله عراق و انصارالله هم به کابوس برای انها تبدیل شدند هیچ وقت به جنگ با ایران فکر نمیکند ولی حرف مفت که میشود زد
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      18 3
      چرا فکر میکنی وقتی به ایران حمله کنید ایران به تاسیسات هسته ای شما حمله نمیکنه؟ ایران حماس و حزب الله نیست جهود. صد ها هزار موشک اسرائیل زن رو فقط برای همچین روزی آماده کرده
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      12 3
      هر وقت بر حماس پیروز شدید بیا تا بهت نشون بدم برو برای اربابت تعریف کن.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      6 1
      هرکی نزنه خره
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      جدا بعضی وقت ها دلم میخواد جنگ بشه ببینم ایران واقعا قویه یا نه
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    18 8
    ببینیم وتعریف کنیم
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      53 12
      اتفاقا ما هم داریم برای چنین روزی لحظه شماری میکنیم تا با اعلام جهاد همه جانبه شما را نابود کنیم که حتی فرصت فرار را هم نداشته باشید ، خوکهای کثیف همجنس باز
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    15 9
    ببینیم وتعریف کنیم
    • US ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      8 2
      چهارم هم اینکه ایران دنبال یک حماقت از طرف شما هست تا دست روی ساخت و آزمایش هسته‌ای بزند و این بهترین بهانه هست ،بسم الله، شنیدی!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 3
      احمق ها به خاطر بقای نتانیاهو دارن لنگ و پاچه ی کل اسرائیل رو هوا میکنن
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 3
      اربابتون با تمام رذالتش علاقه ای به دیدن و تعریف کردن نداره بیچاره بی وطن.
  • اکبر IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    48 12
    عجب غلطا، جرات دارید بزنید ببینید چی میشید،،، اونوقت به یکباره واسه همیشه میرید به زباله دان تاریخ...
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 5
      یه وقتایی افراط در صبر استراتژیک باعث خطای محاسباتی دشمن میشه و بازدارندگی شما رو زیر سوال میبره
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      45 25
      پاکستان زدتون.چی شد چرا به زباله دان تاریخ نرفت؟
    • MD ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 6
      تنها راه پاسخ نظامی ایران حمله نظامی با سرباز از سوریه هست به قصد فتح کامل اسرائیل چون موشک باران اسرائیل خرج زیادی داره و تبعات زیاد هم در خصوص تلفات غیر نظامی از لحاظ بین المللی ایجاد می کنه سامانه هاشونم میتونن همه موشک های گران قیمت دوربرد مارو بزنن پس بهترین کار حمله زمینی از نزدیکه که دیگه هیچ کاری نمیتونن بکنن و خرج اصلی رو خودشون متحمل میشن
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      10 5
      پاکستان کشور همسایه ما است که روابط خوبی داریم و به دنبال نابودی آن هم نیستیم، تنها مقر چیش الظلم را پس از چند بار تذکر به دولت پاکستان و عدم توانایی آن‌ها در مهارشان زدیم و به هدفمان رسیدیم، در مقابل آن‌ها هم یک نابخردی کردند اما دلیلی برای ادامه وجود نداشت. اما برای صهیونیست‌ها از خداوند نابودی می خواهیم و اگر زمانی خریت کنند و غلطی ازشان سر بزند نتیجه آن را خواهند دید. البته چون نتیجه نابودی آنها است چیز خاصی نخواهند دید جز عذاب الهی
  • پریسا متفکر IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    47 13
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      3 11
      لعنت برخودت
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      11 8
      لعنت خدا بر شیخ سیاه طالبان مسلک بی سواد
  • پریسا متفکر IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    47 16
    اگر غلطی بکنید جمهوری اسلامی ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      15 12
      خخخخخخ، جواب پاکستان رو هم نتونستید بدید!
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    40 10
    فقط مستقیم باید برن به جهنم. حرفهای گنده تر از دهن نجسشون می زنن
  • رهگذر IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    36 10
    دراز گوشی به نام تحلیلگر! اسرائیل در جنگ با (به قول خودشان) بازوهای ایران درمانده. حال می‌خواهد با شاکله اصلی مقاومت دربیفتد! موش توی سوراخ نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست! سالها پیش استراتژی ایران رسماً اعلام شد. دکترین ایران دفاعی است ولی پاسخ ایران تهاجمی است. مخصوصاً برای رژین صهیونی. فکر کنم هارت و پورت و چیز خوری اضافه است.
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      3 17
      دراز گوش تویی. منظورش اینه اسرائیل و آمریکا همزمان به ایران حمله کنند. و این خیلی خطرناک هست. چون ابرقدرت بزرگ دنیا هیچی از حقوق بشر حالی نیست و ق؟عا غیر نظامیان زیادی را خواه د کشت. نظام ما باید کاملا هشیار باشه و از دادن بهانه به تروریست های آمریکایی خودداری کنه
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 2
      فعلا که به اصلاح شما ابر قدرت آمریکا (زرشک !) در سواحل یمن زایمان کرده و از پس یک گروه جهادی بر نیامده اند ....
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    22 9
    آره ولی اگه نمیخواهیم جنگ گسترده بشه دلیل نمیشه که هیچ اتفاقی برای شما نمیفته!!!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    20 11
    احمق های درجه یک فعلا از پس یک گروه کوچک چریکی بر نمی اید می خواهید حریف ایران شوید؟ شیطان بزرگ نمی تواند غلطی کند شما نوچه های بزدل جای خود دارد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    16 11
    اگر اسرائیل به ایران حمله کند من پدرشو درمیارم نگران نباشید
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      چی شده
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    24 11
    اسراییل در حد و اندازه ایران نیست اگه در جنگ غزه حمایت امریکا نبود الان توسط حزب الله و حماس به خاک سیا نشسته بود
  • یزدان NL ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    14 32
    همه داستان سر حکومت ایران هست ودر نهایت هم این حمله اتفاق میفته
    • جیم IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      اگر حمله ای هم اتفاق بیفته یقین بدان که جمهوری اسلامی ایران بازنده این معرکه نخواهد بود ‌.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      باشه ببوگلابی
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      11 5
      شیطان آره ما ابر قدرت هستیم و یانکی ها ابرقدقد، پس از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید که همه چیز زیر سر ما هست که آینده شما را ما خراب کردیم یعنی پایان پایان تاریخ شما را ما رقم زدیم و افتخار میکنیم به این کار حمله هم اتفاق بیفتد شما ضرر میکنید با اروپا که اسقاطیل با بمب اتم براتون خطرناکتر هست اگر تعقل میکردید
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      11 3
      رژیمی که مشروعیت و پایگاه مردمی نداشته باشه رفتنیه.کل تاریخ که اینجوری بوده
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 5
      در تکمیل حرف 03:16 دقیقا اسرائیل مشروعیت و پایگاه مردمی ندارد قبل از این جنگ هر هفته تظاهرات های گسترده علیه دولت بود
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    22 11
    اسرائیل غلط اضافی کرده حال اونی که زاییده ای بزرگ کن تا بعد😁😁 🐀🦊😈
  • دلاوری IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    7 21
    اومدیم حالا خارج از شوخی اونا پیشدستی کردنو یه موشک اتمی ناقابل زدن تو تهران یا جای دیگه از کشور !یعنی باید صبر کنیم ببینیم کی میزنن ما رو
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      ما هم تسلیحات زیر خاکی،داریم براشون نگران نباش. شاید اسرائیل منطقه ای،از،ایران رو خراب کنه اما خودش،رو محو میکنه
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 3
      درسته
    • ابوعزراییل IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      6 2
      طراحی کردیم که ان‌شاالله روی منطقه شلیک شده منهدمش میکنیم نگران نباشید
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      9 1
      نه ما هم باید بازدارندگی قطعی اتمی داشته باشیم و رسما اعلام کنیم در صورت خریت اسراییل مستقیما خاک اربابش امریکا رو مورد عنایت قرار خواهد گرفت.تا یانکی ها افسار سگشون رو به موقع بکشند.تا بی مورد گاز نگیره.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 4
      شوخی بی مزه بود
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    این تهدید را نباید راحت از کنارش گذشت،آنها در ایران سرمایه هایی دارند که اگر همین سرمایه ها نبود،الان اسرائیلی هم نبود!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 1
    بمب اتم بسازید. دیگه وقتشه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    خدا کنه اسرائیل حمله کنه ما دنبال بهانه ایم بیا شالام شالوم خاخام خیخام
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    یه بمب اتم بدین انصارالله از یمن با هایپرسونیک خطوط اول حریم هوایی شون بترکونن کل این بحث ها تموم میشه اخرشم بندازین گردن روسیه و اجیر شده ها
  • ح IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    از سگ هار هر نوع وحشی گری محتمل است . اما خدا را رجالی با صداقت بنده اند که منتظر نابودی این سگ هار هستند .
  • حسین IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    اگر اسرائیل نابود شه، ایران به قدرتی در جهان دست پیدا می کنه که شاید فقط در دوران هخامنشیان نظیرش رو تجربه کرده
  • محمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام. مسلمانان شیعه ایران چند دهه بیش سالهای طولانی جنگیده است. خیلی کشورها پشت آن جنگ بودند. تف به روی همه آنها.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    رژیم نجس و بزدل و پرهیاهوی پوچ یهود حریف یک شهر محاصره شده غزه نشده آنوقت ایران بزرگ را تهدید می کند . زهی خیال باطل
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    تو عرضه نداری،نقشه کاغذی،ایران رو بزنی چه برسه به خاک مقدس،ایران. این جمله رو چندبار با خودت تکرار کن شاید عقلت برگرده ...حیفا و تل‌آویو رو با خاک یکسان میکنیم . حیفا و تل آویو رو با خاک یکسان میکنیم.....
  • هیوا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    اسرائیل می تواند یه بار به ایران حمله کند اما مطمئن باشد موقع برگشت به خانه نه باند پروازی وجود دارد که جت هایشان فرود آیدواین رابدانند اگر آمریکایی‌ها غلطی از آنها سر بزند تمامی پایگاه ها و ناوهایشان را با موشک شخم میزنیم.
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 2
    🇮🇷سواحل شرقی مدیترانه، ارثیه ما ایرانیان از اجداد تاجدارمان است بازپس می گیریمش.🇮🇷
  • ایرانی DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 14
    آرزوی مردم ایرانه که اسراییل حمله کنه،فقط باید شروع کنه،بعد از حمله،خود مردم سپاهی و آخوند و بسیجی ها رو تیکه تیکه میکنن،البته با خانواده های بیشرفشون.کوچیک و بزرگتون باید اعدام بشه.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      22 2
      مزدور اگر سپاهی و بسیجی نبودند تو اکنون در عراق و کشورهای غربی برده بودی‌.
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 0
      همین پیامت نشون میده چرا جمهوری اسلامی حق است
  • JP ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 0
    محمد ندیمی که انقدر در تحلیل هایش میگوید ایران پیروز معرکه عصر حاضر است. آیا از روی امار و ارقام معتبر اینگونه می گوید؟
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 2
    حمله مستقیم به ایران محو اسراییل وتمام پایگاههای امریکا .انگلیس برای همیشه از غرب اسیا ما منتظ هستیم مرد این میدان ماییم به قول شهید سلیمانی این جنگ را شما شروع خواهید مرد وپایان ان بدست شما نیست
  • متقد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    17 3
    رای بی رای
    • سالار IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 39
      رأی دادن وظیفه شرعی و عرفی و عقلانی و سیاسی و اجتماعی یک انسان آگاه به ضرورت های زمانه است
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 0
    آنجای این گزارش برام مهم شد که دربحران سوریه حماس برضد اسد وارد شد ومقرخودرا به قطر برد چقدرپیچیده شد بعد ایران حماس را حمایت کنه،الان میشه فهمید بعضی ازاتفاقاتی که درمنطقه میافته خروجی همین مسائل مثل تونلهای تودرتوی حماس است ویا موضع گیدیهای مختلفی است که هرکسی برای خودش یک سازی میزنه
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 45
    هر چی رهبری داد میزنه بابا جواب درستو درمون به اینا بدین این فرمانده ها یه موشکالکی به بیابون میزنن میگن ال کردیم و بل کردیم والله دشمن فهمیده اراده ای برای مبارزه در این فرمانده ها نیست خدا رحمت کنه حاج قاسم شجاع رو
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    42 6
    دو نکته مهم به نظر من: ۱- اگر اسراییل تنها میبود و حمایت غرب و به خصوص آمریکا را نداشت ایران به سرعت ضربات کاری ضد آن وارد می کرد، چیزی که در این مقاله نویسنده اشاره به آن نکرده است. ۲- حکومت با مبارزه قاطع نه اینقدر شل با فساد داخلی، باید مشروعیت کم شده ای که اسرائیلیها هم به آن واقف شده اند را بازیابی کند.
  • عزیز IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 8
    خدایش اخرش اینکار انجام میشود منتطر اتم قوی باشید ایران بسیارضعیف است اگرضعیف نبود وارد جنگ مستقیم میشدنه اینکه تمام اعراب جاهلی بت پرست رابه کشتن بده اوناروسپربلاقراربده خدایش ایران خیلی صعیف بابامن ایرانیم وطنمو دوست دارم ولی حقیقت تلخه بخدا
  • علی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 3
    حزب الله یعنی حماس به توان ده و ایران یعنی حزب الله به توان ده شما فعلا در مقابل حماس به فلاکت افتادید اول ببینید تو جنگ غزه جون سالم به در میبرید بعد حرف از ایران بزنید از عراق سوریه و حیدریون و فاطمیون و زینبیون و حشدالشعبی فاکتور میگیریم
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      2 1
      نه عزیز. ایران یعنی کل محور مقاومت به توان صد
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 5
    چ غلطا
  • عزیز IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 2
    نه بابا کی مث خرگیره کرده تمام فرماندهان وبزرگانشونوداره میکشن نه بابا نترس بهت کارندارن نطردرست بده ماهمه ایرانب هستم عاشق وطن برادر اما اشتباه نکن اونا بسیارقوی هست ریزنبین برارجان
  • علیرضا IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    12 4
    جوک خوبی بود.مقامات رژیم صهیونیستی علنا دیوانه شدند.
  • DE ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    11 1
    این تحلیل گر بیسواد معلومه عقلش پارسنگ میبره و با فرافکنی های فراوان مغرضانه ازحقوق و روابط بین الملل هیچی نمیدونه یا خودش رو بخواب زده! صهیونیست ها شب و روز از امریکا و انگیس و تمام کشورهای غربی دارند انواع تسلیحات نظامی ونیروهای پشتیبانی دریافت میکن از زیردریایی هسته ای گرفته تا........بهتره این تحلیلگر بیسواد دهن شون رو ببنده. قبل از انقلاب که شوروی سابق به سران کشورهای عربی اینهمه تجهیزات و سلاح نظامی میداد چی؟ یا تسلیحاتی که چین به این کشورهای عربی داره میده چی؟ طبق اصول بین الملل هرکشوری میتونه با کشور دیگه مبادلات داشته باشه و این به هیچکی ربطی نداره.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 5
    همه این مسائل و قدرت نمایی باید منتظر آینده بود ایران اگر وارد جنگ شود حساب داشته باشد که با کل دنیا شروع یک جنگ طولا دارد
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 4
    نا آرامی های سال گذشته با هدایت فکری و تروریستی کل جریان های تجزیه طلب کرد ، از سوریه تا ایران بعنوان هم پایه امنیتی اسرائیل جهت تسریع در تغییرات کلان منطقه ای به نفع اسرائیل در ایران و ترکیه پیرو تغییرات دو دهه اخیر عراق و سوریه ( بر مبنای طرح خاورمیانه جدید ارائه شده توسط کاندولیزا رایس ) زمینه ساز اتفاقات اخیر در فلسطین و....تا ایران است : با توجه به بحران مشروعیتی که رژیم از آن رنج می برد، بسیار مشکوک است که آیا تصمیم بگیرد خود را درگیر جنگی کند که بقای خود را در داخل کشور به خطر بیندازد.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 6
    در ابتدای پارسال «گزارش راهبردی اسرائیل 2023 - حوزه امنیتی و نظامی» با عنوان «اسرائیل در اردوگاه دموکراسی - ضرورت و فرصت» توسط رژیم صهیونیستی منتشر شده که نشان میدهد به هر صورت حوادث امسال در فلسطین باید اتفاق می افتاد و محتملا سرعت توافق بین ایران و عربستان در اول سال شمسی 1402 جهت جلوگیری کلی و یا نسبی از اجرای بند های مربوط به گزارش بر علیه منافع ایران با مشارکت مستقیم عربستان بوده است
  • خودم IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 5
    ایران مقتدر دوست دارد شما کودک کش ها را ادب کند ، حال خود دانید!
  • عبدالله IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    9 3
    به این کارشناس صهیونیست میگیم احمق زودتر این کار رو بکنید چون بهانه خوبی است تا ایران در عرض دو روز رژیم نجس اسرائیل رو برای همیشه نابود کنه.
  • سلام IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 1
    بله جناب دلاوری! قابل پیشبینی است و به همین دلیل لزوم آمادگی جدی ، جهت مقابله باید وجود داشته باشه، صهیونیست ها درصورت به خطر افتادن موجودیت شان ، از این گزینه که اتفاقا بعضی‌ها شون اظهار داشته اند ،استفاده جنون آمیز کنن. علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، مورد تأیید است.
  • RU ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    15 4
    همه را ول کن بحران مشروعیت رو جدی بگیر
  • DE ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 2
    حرفهای چرت و پرت میزنی.85 ساله شما باکشورهای عربی مسلمان جنگ و جدل دارید و به اشون تجاوز نظامی کردید. به مصر حمله نکردید؟ به سوریه هزاران بار حمله نکردید؟ به اردن حمله نکردید ؟ به لبنان حمله نکردید؟ اب و خاک و گاز و منابع کشاورزی شون رو به ناحق تصاحب و غارت نکردید؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 2
    نتانیاهو قبل از عملیات طوفا الاقصی بارها فته بود میخواد ایران رو غافلگیر کنه-حالا کی غافلیر شده؟
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 2
    فقط همین یک راه برایتان مانده تادست به خودکشی خیلی سریع بزنید،اگرهرایرانی فقط یک لیوان آب به سرزمین های اشغالی بریزدشماهم به اجدادتان فرعون خوناشام ملحق می شوید
  • شریف IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 4
    بشین سرِجات جوجه اردک زشت...مگه ازجونت سیرشدی؟؟جنگ باایرانیها؟؟...
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 4
    کاش بزنی اسرائل چون دیگه آخرین نفست داری میکشی تامستقیم موشک بارانت کنن مامنتظرحمله شماهسیم چون دسمان روماشه هس
  • ایرانی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 4
    هنوز صهیونیستها در توهم زندگی میکنند.یکی بهشون بگه اندازه قد و قواره خودتون حرف بزنید. توهم بابا توهم
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 4
    ساده ترین راه مهاجرت معکوس یهودی هاست زنده برگردن بهتر از دفن شدن زیرخاکه براشون
  • GB ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    23 13
    ایران توانایی درگیری با هیچ کشوری رو نداره نهایتا از دور فوش بده
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      9 1
      فحش نه فوش
  • شیراز IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 5
    آرم پرچم اسرائیل رو روی زمین اجرا خواهیم کرد. باید بفهمی منظورمان چیست؟ پس دم از جنگ با ایران نزنید عزیزم شکل مثلث روی پرچم اسرائیل: ضلع اول = بستن تنگه هرمز توسط ارتش و سپاه ایران ضلع دوم = بستن تنگه باب المندب توسط ارتش یمن ضلع سوم= بستن تنگه سوئز توسط جدیدترین گروه نیابتی سایر گروه‌های مقاومت هم از لبنان تا عراق گرفته تا سوریه و.... حملات زمینی و هوایی را به عمق خاک اسرائیل تشدید خواهیم کرد. #ایران سربلند #
  • هادی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    14 8
    با این سیاستی که جمهوری اسلامی پیش گرفته منطقه یا جای اونه یا اسرائیل. پس بهتره تعارف و کنار بزاره و قوی‌تر تو جنگ مشارکت کنه. اسرائیل اگه از این ماجرا زنده بیرون بیاد ول کن ایران نیست. کارشون هم که بلدن و خوب ترور میکنن.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 6
    قابل توجه انهائی که میخواهند یا قصد حمله به ایران را دارند , ایران دست به ماشه منتظر است ! اینقدر حرف نزنید , فقط یک گلوله به سمت ایران شلیک کنید و نتیجه اش را هم ببینید! ایران مدتهاست منتظر حمله آمریکا یا اسرائیل یا هر ابله دیگری به ایران است! ایران را مجبور نکنید که نقشه جغرافیا را تغییر دهد و یک کشور جعلی را برای همیشه از این نقشه پاک کند!
  • ارمین IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    22 9
    تو رو حضرت عباس به جای رجز خوانی مجازی بی فایده جواب شهدای ایرانی سوریه بدهید همش رجز خونی وقتی تو سوریه حمله کرده یعنی مستقیم با ایران جنگیده دیگه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 0
    بذار تحلیل کنن. خواهیم دید.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 4
    اگر جرات دارند و منافع شان اجازه میدهد و نفت 300 دلاری می خواهند وارد جنگ شوند....
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 9
    یک کاری که دارند میکنند اینه که از ارتش تعریف می کنند از آتش نشانی حتی از پلیس ولی به سپاه و بسیج و ... فحش می دهند مراقبت کنید این موضوع را در صمن بگم من همچنان نگاهم اینه که بخش انقلابی جامعه آب در هاون می کوبه در این کشور فقط حزب اللهی ها و فقط تفکرات ایت الله مصباح و و شریعت را در بین بسیجی ها داشته باشیم
  • رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 1
    مقاومت از همه کشور ها و هم زمان به محل های خالی کردن اسلحه و بمب ها در اسراییل موشک بزنید بالاخره چند تاش هم میخورد اگر هم زمان بزنید و نگذارید از انها استفاده کنند اسراییل به هیچ داد گاهی ارزش قائل نمیشه
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    حماس و حزب الله یه نمونه کوچیکی از قدرت ایرانه که شما توش گیر کردین اجنبی های کثیف😡منتظر یه حمله کوچیکتون به سرزمینمان هستیم،یعنی اگه جرات کنید و حمله کنید مرگتان را امضاء کردید،موشکهای سجیل در انتظار شماس شغالهای کثیف فقط زوزه نکشید بیایید خو..سگهای کودک کش شمافقط بلدید مردمان بی دفاع را شهید کنید..ننگ و مرگ برشما👊🤛🤜
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    پیچیده گی چقدرعیان است آمریکا وانگلیس وفرانسه وکانادا ازیکطرف وعربستان واردن ومصر وامارات وپاکستان و.و.و سازخودشون را میزنند .حماس سازخودش را میزنه .صهیونیستها هم سازخودشون را میرنه جالبه بدونید شورای امنیت سازمان ملل هم سازخودش را میزنه .تنها یک ساز را دیدم که همه یکسان بود وان صدای ملتها ازملیتهای مختلف جهان که باهم یکصدا سخن میگفتند
  • قزوین IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    تا میتونید آمریکا و اسرائیل و انگلیس را با گروه های مقاومت در کشورهای عراق لبنان سوریه یمن فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی مستقیم درگیر جنگ کنید
  • قزوین IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    تا میتونید آمریکا و اسرائیل و انگلیس را با گروه های مقاومت در کشورهای عراق لبنان سوریه یمن فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی مستقیم درگیر جنگ کنید ایران مستقیم وارد جنگ نشود اگه یه زمانی ایران تصمیم گرفت مستقیم وارد جنگ شود از رئیس جمهور خواهش میکنم اسرائیل را به ما بچه های قزوین واگذار کند و دیگر شهرهای ایران دخالت نکنن نتانیاهو تاتاشی توشه
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    بدن خاک چه ویژگی دارد بدن آتش چی ؟؟؟قضیه ی زلزله تهران چیست دروغ راست تلاش برای بیرون کردن مردم یا هرچی
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    اقایون بمب اتم رو بسازید
  • داود IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    بدبخت حرومی ایران اراده کنه در عرض 24 ساعت نشانی ازتون در کره زمین یافت نخواهد شد. برو جوجه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس