روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت

دو خبرنگار اصلاح‌طلب که به اتهامات امنیتی بازداشت شده بودند، به طور موقت آزاد شدند تا به منتظر رای دادگاه تجدید نظر باشند.

به گزارش مشرق، «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی» دو خبرنگاری که اتهامات امنیتی داشتند، روز گذشته به قید وثیقه به طور موقت تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر آزاد شدند. رسانه‌های جریان اصلاحات با آب و تاب این موضوع را اطلاع رسانی کردند و برخی از اعضای این جریان به گونه‌ای که این افراد به طور کل آزاد شده‌اند، به آنان تبریک گفتند که به نظر می رسد یک تلاش و عملیات رسانه‌ای برای سفیدشویی اتهامات این افراد است.

روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت

روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت

تلاش ضدانقلاب برای پنهان کردن مدارک الهه محمدی

اما سئوال اینجاست که آیا مدارک و واقعیات اقدامات تحریک آمیز این دو خبرنگار در حوادث سال گذشته قابل کتمان و پنهان کاری است؟

بخشی از صوت مکالمه «غنچه قوامی» از اعضای ضدانقلاب خارج نشین با «الناز محمدی» خواهر الهه محمدی بسیار جالب توجه است. قوامی که خارج از ایران فعالیت‌های ضد ایرانی انجام می‌دهد به خواهر الهه محمدی با دستپاچگی و نگرانی برای پنهان کردن آثار روابط این دو می‌گوید: « بگو گوشی رو یه جا تو گلدونی یه جایی خاک کنه. اگر گرفتنش پسوردها را بازیابی نکنند. من ایمیلشو دادم ببندند!»

جالب اینجاست که قوامی در مکاله دیگری بر خاموش کردن و خاک کردن گوشی شخصی الهه محمدی در یک گلدان تاکید می‌کند؟ اما چرا یک فرد وابسته به کشورهای متخاصم سعی دارد ارتباط خود را با الهه محمدی پنهان کند و درون گوشی که وی نگران آن است، چه چیزی وجود داشته است؟

گزارش الهه محمدی به غنچه قوامی درباره اغتشاشات

الهه محمدی درباره تحرکات اغتشاشگرانه خود در حوداث سال گذشته با هیجان خاصی برای غنچه قوامی گویی که در حال ارایه گزارش کار است، می گوید: «من ماشین را سمت هفت تیر پارک کردم، رفتیم آن سمتی. الان آتش زدند و همه کار کردند. وای ببین انقدر خوب بود، انقدر خوب بود که همه روسری هامون رو گرفته بودیم بالا. انقدر ما حرص خوردیم هی می گفتیم «زن زندگی آزادی». می گفتند این موارد را یا می گفتیم ستم علیه کردستان.»

وی با ذوق زدگی خاصی در این مکالمه از لیدری بخشی از اغتشاشات تعریف و بیان می کند: « ببین حمله کردیم به پلیس، سنگ می‌زدیم اونا پشت ستون ها فرار می کردند. ببین وضعی بود (با خنده بلند).»

«غنچه قوامی» در تاریخ ۸تیرماه سال ۱۳۹۳ به اتهام فعالیت علیه نظام بازداشت شد. بر اساس برخی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد وی در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دست‌اندرکاران و مرتبطین شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه‌ بی‌بی‌سی فارسی و اپوزیسیون خارج از کشور، در تجمعات و راهپیمایی‌های ضد نظام حضور داشته است.

بخشی از صوت منتشر شده از الهه محمدی نیز نشان می دهد که وی در جریان خاکسپاری «مهسا امینی» در شهرستان سقز اقدام به تحریک جوانان برای ایجاد فتنه قومیتی می‌کرده که صوت این موارد نیز وجود دارد.

تحریک خانواده مهسا امینی توسط نیلوفر حامدی

نیلوفر حامدی نیز در تحریک خانواده مهسا امینی دست داشته و حتی عکس‌هایی از خانواده مهسا امینی در بیمارستان را برای تحریک افکارعمومی و خوراک خبری ضدانقلاب گرفته و منتشر کرده است.

گفت وگوی حامدی و پدر مهسا امینی که در آن سعی دارد وی را تحریک کند، در نوع خود بسیار قابل توجه است. نیلوفر حامدی در این گفت و گو با رفتاری تحریک آمیز می‌گوید: « شما سنندج بودین؟ الان چطوری این بچه را زدن که اینطوری شد؟ اونجا دوربین داره ول نکنید این‌ها رو تو رو خدا. من روزنامه شرقم و کارهاشو براتون انجام می‌دهم. من همونی هستم که چند وقت پیش هم ماجرای گشت ارشاد پارک پردیسان را نوشتم.»

این درحالی است که هم الهه محمدی و هم نیلوفر حامدی به نوعی دبیران دورکار با وبسایت تحت مدیریت و سردبیری غنچه قوامی به نام «دیده بان آزار» همکاری می کرده و به سیاه نمایی درباره وضعیت زنان ایرانی می‌پرداختند و اغلب مطالب آنان با اسم خودشان در این سایت ضدانقلاب منتشر می شده است.

روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت


با این حال اصلاح طلبان سعی دارند این دو فرد را تنها خبرنگار توصیف کنند این درشرایطی است که درواقع این دو فرد با پوشش قرار دادن حرفه خبرنگاری به تحرکات تنش زای خود پرداختند.

روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت


در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده است: «انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت.»

روایت الهه و نیلوفر از جرم‌های امنیتی‌شان علیه کشور+ صوت


این بیانیه درباره تحرکات الهه محمدی نیز توضیح می‌دهد: «همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌دیده‌ی دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • خسروجردی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 225
    همه پرونده سازی
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      6 1
      فتنه ۸۸ اظهر من الشمس بود دیگه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    70 1
    اعدامشون کنید تا درس عبرت بشه برای خائنین و وطن فروشا
  • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    66 1
    به نظرم این خاک بر سرها را باید اعدام می کردند اما چون به دستگاههای اطلاعاتی خارجی وابسته هستند طبق معمول باشون مدارا کرده اند الان هم آزادشان کرده اند و فردا مجری و خبرنگار عنترنشنال نی شوند!! این خط و این نشان
  • هادی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    70 1
    پس چرا با این همه خیانت و وطن فروشی آزاد شدن؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 36
    امنیتی ؟
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    14 1
    حکم این دوباره اعدام باشد جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی دشمن وترویج اکاذیب وسیاه نمایی علیه نظام جرم بزرگی است
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    حکم این دو جانور حرامی جاسوس وامثال این افراد فقط فقط اعدام اعدام اعدام است ودیگر هیچ
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    این سنگدل ها گرچه زن هستند ولی از شمر و خولی بی رحمترند و مظلوم گیر آورده اند مجال تحرک را ازشون بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس