جبهه تحول‌خواهان در خبرگان از فهرست جامعه مدرسین حمایت می‌کند

عضو جبهه تحول‌خواهان انقلابی با بیان اینکه تشکل متبوعش در انتخابات خبرگان، نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ملاک قرار می دهد، گفت: آماری که تاکنون منتشر شده است نشان می دهد، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس نیز رقابتی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «مجتبی شاکری» درباره تعیین راهبرد جبهه تحول خواهان انقلابی در انتخابات خبرگان رهبری، گفت: ما با استفاده از جایگاهی که جامعه مدرسین و بزرگان در این قضایا دارند، نظر آنها را صائب می‌دانیم و البته هنوز جمع‌بندی‌مان را در مورد خبرگان اعلام نکرده‌ایم اما نظر آنها را به عنوان کسانی که علما و بزرگان می‌شناسند، ملاک قرار می‌دهیم.

وی درباره نشست احزاب با رئیس‌جمهور نیز، افزود: متانتی که در پاسخگویی رئیس جمهور نسبت به مسائل وجود داشت برای همه آرامش‌بخش بود، هر چند برخی از احزاب عصبانیت‌شان بالا می‌گرفت و جلسه را از حالت عادی خارج می‌کرد اما در مجموع فضا، فضای گفت‌وگو، تعامل و گفتن و شنیدن بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در واکنش به مواضع برخی فعالان سیاسی درباره پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم که مدعی می شدند فضا را برای رقابتی شدن انتخابات محدود کرد، اظهار کرد: به اعتقاد من اجرای پیش‌ثبت‌نام‌هایی که در قضایای انتخابات صورت گرفت کاری مدبرانه، قانونی و همچنین اجرای مصوبه مجلس بود و تایید شورای نگهبان را نیز داشت و مختص سلیقه‌ خاصی هم نبود.

شاکری افزود: با توجه به اینکه ۵۰ هزار نفر برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند اظهار اینکه ما غافلگیر شدیم برای همه بسیار عجیب بود، برخی در نشست احزاب با رئیس جمهور اظهار می‌کردند که ما غافلگیر شدیم و جمع‌بندی نداشتیم که برویم و ثبت‌نام کنیم اما سخن آنها پذیرفتنی نیست.

وی با طرح این سوال که چگونه است که ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اما شما که هر روز اخبار، تیترها و مسائل مهم را رصد می‌کنید غافلگیر شده‌اید؟ گفت: حرف‌هایی که بیان می‌شود فقط یک بهانه است. فرصتی هم که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این قضایا برای بررسی وضعیت ثبت‌نام شدگان داشتند آرامشی را به جامعه بخشید.

عضو جبهه تحول خواهان انقلابی افزود: در دوره‌های قبل که این قانون وجود نداشت افراد بی‌ربط و ولنگاری که جنس آنها، جنس انتخابات نبود برای تمسخر پدیده انتخابات، ثبت نام و از ایستادن‌ خود در صف‌ عکس می‌گرفتند، اما این دوره از ثبت‌نام‌ها بسیار منظم و سنجیده و به‌دور از تنش‌ بود.

شاکری اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده بیش از ۱۱ هزار نفر توسط هیأت‌ مرکزی نظارت بر انتخابات و هیأت‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند و این آمار نشان می‌دهد فعالان سیاسی می‌توانند با حضور در انتخابات صندلی را از رقبا به سمت خودشان جذب کنند. این رفتار خوبی است و کشورهای دیگر حتی بسیار پایین‌تر از این با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: بنابراین به نظر می‌رسد هرچه پیش می‌رویم با قانونی کردن رفتارهایمان میدان را باز می‌کنیم برای اینکه رقابت بدون کمترین تنشی صورت بگیرد، مشارکت بالا برود و شرایط امنیت و سلامت انتخابات نیز تامین شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس